رهبر عدالت گستر

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
نخستین خطبه ی حضرت مهدی (عج)
چون ظاهر شود پشتش را به خانه ی کعبه تکیه می دهد، و تعداد ۳۱۳ نفر از پیروانش در اطراف او گرد آیند. نخستین چیزی که به زبان می آورد این آیه ی شریفه است: « بقیه الله بهتر است برای شما اگر مومن باشید» سوره ی هود / ۸۶ .
سپس می فرماید: « و بقیه الله منم ، خلیفه الله منم ، حجه الله منم »
کسی بر او سلام نمی گویند جز اینکه بگویند: « السلام علیک یا بقیه الله فی الارض»
« هنگامی که لشکر ده هزار نفری گرد می آید، دیگر یک نفر یهودی و مسیحی و پیروان دیگر ادیانی که جز خدا را می پرستند، باقی نمی ماند جز اینکه ایمان می آورد و تصدیق می کند و دین یکی می شود و آن، دین مقدس اسلام است. هر معبودی که در روی زمین باشد و جز خدا پرستیده شود، آتشی از آسمان می آید و آن را می سوزاند ».
بر پرچم حضرت مهدی نوشته شده « البیعه لله ».
چنان که قرآن کریم بیعت رسول اکرم (ص) را بیعت با خدا تعبیر کرده است. (سوره ی فتح / ۱۰)
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
)
فرماندهان لشکری و کشوری آن حضرت
«در میان رکن و مقام به تعداد اصحاب بدر با او بیعت می کنند» (۲۰)
تعداد ۳۱۳ تنفر که در اولین لحظات ظهور با آن حضرت بیعت می کنند، فرماندهان لشکری و کشوری آن حضرت در دولت حقه می باشند و گر نه تا شماره ی سپاهیان به ده هزار نفری نرسیده باشد از مکه حرکت نمی کنند. (۲۱)

اهل کتاب در دولت مهدی(عج)
بی گمان پس از تمهیداتی فراوان که از سوی امام مهدی(ع) برای گرایش اهل کتاب به اسلام واقعی فراهم می شود، بسیاری از آنان به این آیین الهی روی خواهند آورد. اما در مورد سرنوشت اقلیتی از آنان که از سر تعصب چشم از حقیقت می پوشانند و بر آیین منسوخ خود باقی می مانند فرضیه های گوناگونی قابل طرح است از جمله:
۱ ـ این دسته از اهل کتاب با پرداخت جزیه در سایه حکومت امام مهدی(عج) زندگی خواهند کرد.
۲ ـ گروه یاد شده به دلیل امتناع از پذیرش حق و تعصب بی دلیل بر آیین منحرف خود حق حیات نخواهند داشت.
۳ ـ از میان این دسته از اهل کتاب تنها کسانی کشته خواهند شد که بر عقاید شرک آمیز خود باقی بمانند اما سایرین با پرداخت جزیه تحت الحمایه حکومت عدل مهدوی زندگی خواهند کرد.
قدر متیقن که از روایات معتبر قابل استفاده است این است که در حکومت امام مهدی(عج) جهان از وجود اهل کتاب که بر عقاید شرک آمیز خود اصرار بورزند پیراسته خواهد شد. (۲۲)
 

nazanin

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
جهانی سازی مهدوی و شاخصه های آن
اسلام دینی با اصول و آرمانهای جهانی است و از همان ابتدای ظهور خویش به دنبال ویژگی های دولت کریمه حضرت مهدی(عج) و ایجاد حیات طیبه در سطح عالم و برای کلیه ابنای بشری بوده و بدیهی است بنابر معتقدات اسلامی و شیعی، جهانی شدن اسلامی و حیات طیبه ی جهانی در آخرالزمان و در عصر دولت مهدی موعود، تحقق قطعی خواهد یافت و چنین جهانی شدن در آخرالزمان و در عصر دولت مهدی موعود، تحقق قطعی خواهد یافت و چنین جهانی شدنی با هیچ پروژه و یا طرح جهانی سازی فعلی نه از حیث نظری و نه علمی و نه از حیث شمولیت و فراگیری و مقیاسهای موجود قابل مقایسه و اندازه گیری نیست و فقط شناخت مقدماتی آن از راه احادیث وارده ممکن است. حال به ویژگی های دولت کریمه حضرت مهدی(عج) اشاره ای می کنیم:
۱ ـ حاکمیت جهان شمول اسلام و برچیدگی شرک و اختلافات بشری، از امام صادق(ع) روایت شده است که «وقتی قائم ما قیام کند اهل هیچ دینی باقی نمی ماند مگر اینکه اظهار اسلام می کنند و با ایمان مشهور و معروف می گردند»
۲ ـ حاکمیت مطلق عدالت و دادورزی، از امام باقر روایت شده « بدانید همان طور که سرما و گرما به داخل خانه هایشان نفوذ می کند، عدالت او (قائم) نیز به درون خانه هایشان راه خواهد یافت». (۲۳)
۳ ـ برقراری امنیت و آرامش همه جانبه
۴ ـ رفاه و رشد پایدار اقتصادی، استعفای عمومی و دفع فقر
۵ ـ رشد و ترقی علوم و فنون و شکوفایی و کمال عقلانیت بشری
۶ ـ تکیه بر استدلال و اقناع و کسب مقبولیت و رضایت عمومی
۷ ـ گفتمان واقعی و احتجاج بر سایر ادیان
۸ ـ حفظ و ارتقاء کرامت انسانی و حقوق بشردوستانه
۹ ـ نفی قومیت مداری و نژاد پرستی
۱۰ ـ حکومت شبه فدرالی و احترام به سایر ملل
۱۱ ـ نوسازی و احیاء دینی بر مبنای مقتضیات جدید
۱۲ ـ تحول شگرف در حوزه ها و فضاهای ارتباطی و رسانه ایی
۱۳ ـ رعایت آرمانی حقوق محیط زیست و جانداران (۲۴)
واضح است دولت جهانی مهدوی با این ویژگی های آرمانی خواهد توانست طرح آرمانی جهانی سازی دولت کریمه اهل بیت و حیات طیبه ی موعود قرآن را در فراخوانی گیتی محقق نماید.
منابع تحقیق :
ـ قرآن کریم
ـ انتظار موعود، فصلنامه ی علمی، تخصصی ویژه امام مهدی(عج)، سال چهارم، شماره ی سیزدهم، قم، پاییز ۱۳۸۳
ـ انتظار موعود، فصلنامه ی علمی، تخصصی ویژه امام مهدی(عج)، سال چهارم، شماره چهاردهم، زمستان، ۱۳۸۳
ـ انتظار موعود، فصلنامه ی علمی، تخصصی ویژه امام مهدی(عج)، سال پنجم، شماره شانزدهم، قم، ۱۳۸۴
ـ بحارالانوار، آیت الله مجلسی، انتشارات کتابفروشی اسلامیه، ۱۳۶۱
ـ بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی، محمدرضا حکیمی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۷۸
ـ تاریخ امامت، اصغر منتظر القائم، دفتر نشر معارف، قم، ۱۳۸۴
ـ تاریخ تحلیلی اسلام، محمد نصیری (رضی )، دفتر نشر معارف، قم، ۱۳۸۳
ـ قیام و انقلاب مهدی، شهید آیت الله مطهری، انتشارات صدرا، قم، ۱۳۸۰
ـ یاد مهدی(عج)، حاج شیخ محمد خادمی شیرازی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۰

__________________________


پی نوشت ها :

۱ ـ تاریخ امامت، اصغر منتظر قائم، دفتر نشر معارف، قم، ۱۳۸۴
۲ ـ قرآن کریم، سوره ی قصص / ۵
۳ ـ قرآن کریم، سوره ی انبیاء / ۱۰۵
۴ ـ تاریخ تحلیلی اسلام، محمد نصیری رضی، دفتر نشر معارف، قم، ۱۳۸۳
۵ ـ تاریخ امامت، اصغر منتظر القائم، دفتر نشر معارف، قم، ۱۳۸۴
۶ ـ بحارالانوار، آیت الله مجلسی، انتشارات کتابفروشی اسلامیه، ۱۳۶۱
۷ ـ تاریخ تحلیلی اسلام، محمد نصیری رضی، دفتر نشر معارف، قم، ۱۳۸۳
۸ ـ همان منبع
۹ ـ همان منبع
۱۰ ـ بعثت، غدیر، عاشورا، مهدی، محمد رضا حکیمی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، ۱۳۷۸
۱۱ ـ قیام و انقلاب مهدی، شهید آیت الله مطهری، انتشارات صدرا، قم، ۱۳۸۰
۱۲ ـ یاد مهدی (عج)، حاج شیخ محمد خادمی شیرازی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۰
۱۳ ـ همان منبع
۱۴ـ انتظار موعود، فصلنامه ی علمی، تخصصی ویژه امام مهدی(عج)، سال چهارم، شماره سیزدهم، قم، پاییز ۱۳۸۳
۱۵ ـ انتظار موعود، فصلنامه ی علمی، تخصصی ویژه امام مهدی(عج)، سال چهارم، شماره چهاردهم، قم، زمستان ۱۳۸۳
۱۶ ـ همان منبع
۱۷ ـ همان منبع
۱۸ ـ بحارالانوار، آیت الله مجلسی، انتشارات کتابفروشی اسلامیه، ۱۳۶۱
۱۹ ـ یاد مهدی (عج)، حاج شیخ محمد خادمی شیرازی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۰
۲۰ ـ بحارالانوار، آیت الله مجلسی، انتشارات کتابفروشی اسلامیه، ۱۳۶۱
۲۱ ـ یاد مهدی (عج)، حاج شیخ محمد خادمی شیرازی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۰
۲۲ ـ انتظار موعود، فصلنامه ی علمی، تخصصی ویژه امام مهدی(عج)، سال پنجم، شماره شانزدهم، قم، ۱۳۸۴
۲۳ ـ همان منبع
۲۴ ـ همان منبع
 
بالا