اعتراف سرلشگر جعفری به تقلب در انتخابات 88 !!!

بـــسیــجیــــ خط رهـــبریــ

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
sdfs5e95e9w.jpg
سرلشکر جعفری
انتشار ویدئویی از سخنان فرمانده سپاه پاسداران درباره فضای انتخابات سال 88 که توسط محمد نوری‌زاد، یکی از عناصر ضدانقلاب صورت گرفته، بهانه ای را ایجاد کرده است تا دست‌اندرکاران تلویزیون سلطنتی انگلستان تکرار ادعای تقلب در انتخابات 88 را در دستور کار خود قرار دهند . . .
اما نگاهی دقیق‏تر به تلاش‎ فراوان و البته سختکوشانه بی بی سی برای فضاسازی به بهانه انتشار این ویدئو این حقیقت را افشا می کند که رسانه دولت انگلیس بیش از آنکه به دنبال اثبات ادعای کم مایه تقلب در انتخابات 88 باشد، به دنبال ترمیم وجهه رسانه‎ی خود به عنوان رسانه دامن زننده به این دروغ بزرگ رسانه ای بوده است.
به گزارش رجانیوز، در ویدئویی که در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر شده، سرلشگر جعفری در جمع تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران به سخنرانی می‌پردازد و مطالبی را درباره انتخابات سال 88 بیان می‌کند. در سخنان کوتاه فرمانده سپاه، مطالبی عادی وجود دارد که سایت بی‌بی‌سی فارسی تلاش کرده تا آنها را سندی برای افزودن در ابهامات نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم بنامد.

با این حال، نگاهی به مطالب پرتعداد منتشر شده از سوی این سایت که در کمتر از چند ساعت، چندین مطلب و گزارش متفاوت درباره آن از سوی بی‌بی‌سی منتشر شده، نشان می دهد فرمانده سپاه یک روایت ساده از آنچه در سال 88 گذشت ارائه کرده و تنها با تفسیرهای عجیب و بعضا بامزه نویسندگان تلویزیون سلطنتی انگلستان می‌تواند به سندی برای اثبات دروغ بزرگ تقلب در انتخابات 88 تبدیل شود.

این مطالب بر سه بخش از سخنان کوتاه سرلشگر جعفری تاکید دارند؛ تعیین خط قرمز توسط حکومت برای حضور دوم خردادی‌ها در راس حکومت، ممانعت از پیروزی میرحسین موسوی توسط سپاه و مقابله با آشوب‌های خیابانی.

بررسی ویدئوی منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد که اساس فرمانده سپاه به هیچ عنوان به تعیین خط قرمز توسط حکومت برای انتخابات اشاره نمی‌کند؛ بلکه وی از نگرانی “نیروهای انقلابی” و “مردم انقلابی” از بازگشت مجدد عناصر افراطی طیف اصلاحات به ارکان اجرایی دولت سخن می‌گوید؛ مطلبی که صریحا جزو دغدغه‌های اساسی مردم در سال 88 بود و به همین دلیل بود که همه دوست‌داران انقلاب به طور گسترده در انتخابات و فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات شرکت کردند تا با جلوگیری از پیروزی نامزد مدنظر احزاب تندرو نظیر مشارکت و سازمان مجاهدین، از وقوع این اتفاق جلوگیری کنند.

سرلشگر جعفری در این زمینه می‌گوید: “خط قرمزی که برای نیروهای انقلاب وجود داشت، این بود که نیروهای مخالف انقلاب و ارزش های انقلاب که در دوران دوم خرداد فرصتی پیدا کرده بودند و در حاکمیت نفوذ پیدا کرده بودند، مجددا روی کار بیایند.”

این در حالی است که بی‌بی‌سی در گزارش‌ها و مطالب خود به دروغ، مدعی شده که سرلشگر جعفری، روی کار آمدن اصلاح‌طلبان را خط قرمز سپاه پاسداران خوانده است.

از سوی دیگر، فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه برخی تحلیل‌ها از سوی فعالان سیاسی کشور درباره انتخابات سال 88 می‌پردازد. سردار جعفری با اشاره به نظرات این افراد پیش از برگزاری انتخابات می‌گوید: “این شیب، شیب نگران کننده ای بود که همه تحلیل می کردند که اگر با همین روند ادامه پیدا بکند، حتما انتخابات دومرحله ای می شود و در مرحله دوم هم معلوم نیست که نتیجه به چه شکل می شود. خوب از اینجا به بعد یک مقداری تحلیل ها سخت شد و شرایط پیچیده شد که هنوز هم خیلی از مسئولین و خیلی از خواص، برخی از علما حتی، ابهام دارند نسبت به این اتفاقی که افتاده و بعضی ها هم اعتراض دارند هنوز.”

این اظهارات فرمانده سپاه هم یک روایت واقع‌گرایانه از فضای پیش از برگزاری انتخابات در سال 88 است؛ چرا که طیف تندروی اصلاحات با تبلیغات گسترده و خیابانی کردن تبلیغات انتخاباتی و همچنین ارائه آمارهای جعلی که توسط رسانه‌های خاص – مانند سایت جمهوریت که توسط مهدی هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد و فعالان آن در دادگاه اعتراف کردند که بیانیه‌ها و آمارهای جعلی را از طریق وی دریافت می‌کردند و با انتشار، سعی در انحراف افکار عمومی از نظرسنجی‌های واقعی داشتند – منتشر می‌شد، فضا را به سمتی برده بودند که حتی بسیاری از فعالان سیاسی اصولگرا هم در داخل کشور به اشتباه افتادند و از نگرانی خود مبنی بر پیروزی موسوی در انتخابات سخن گفتند؛ اما آنچه روشن بود تغییر فضا پس از برگزاری مناظره موسوی – احمدی نژاد بود که به ناگاه همه چیز را برعکس کرد و اگر این چنین نبود، بازندگان انتخابات و تکیه گاه آنها همچنان با تلخی از خاطره آن مناظره و تاثیری که بر فضای انتخابات داشت سخن نمی گفتند.

بی‌بی‌سی به همین هم بسنده نکرده و در ادعایی خنده‌دار، به اظهارنظری تایید نشده از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و مدعی شده که این مساله نشان دهنده عدم اطمینان رهبر ایران از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات و باور او به پیروزی موسوی بوده است! تلویزیون سلطنتی انگلستان در این زمینه نوشته است: “شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حتی خود آیت الله خامنه ای نیز، پیش از انتخابات امید زیادی به پیروزی محمود احمدی نژاد نداشته است. در شهریور ماه ۱۳۹۲، یکی از رسانه‌های نزدیک به آقای احمدی نژاد بخشی از سخنرانی او در آبان ۱۳۹۰ را کلیک فاش کرد که حکایت از عدم موافقت رهبر با ارزیابی خوش‌بینانه رئیس جمهور وقت در مورد نتایج انتخابات داشت. رئیس جمهور وقت گفته بود: محضر رهبری عزیز رسیدم به ایشان گفتم آقا ان‌شاءالله رای ما بیشتر است، انقلاب برنده است و ما پیروز انتخابات هستیم. آقا فرمودند: چطور این حرف را می‌زنید؟ گفتم چون در متن مردم هستم. گفتند: این حرف قابل قبول نیست، من هم در متن مردم هستم.”

بدیهی است که حتی اگر این نقل قول صحیح هم باشد (که با توجه به منبع مجهول آن بسیار بعید است)، خود دلیل بسیار موجه و مشخصی برای اثبات بی‌طرفی رهبر انقلاب در انتخابات و توجه ویژه ایشان به مساله قانونمداری و عدم حمایت از یک کاندیدای مشخص است که می‌تواند یک سند درخشان دیگر در کارنامه عملکرد جمهوری اسلامی ایران در سال 88 باشد. حال آنکه این سخنان و انتساب آن به رهبری معظم انقلاب هرگز تایید نشد.

یکی دیگر از بخش‌های این سخنرانی فرمانده سپاه که مورد تاکید رسانه‌های بیگانه قرار گرفته، بیان لزوم جلوگیری از ادامه آشوب‌های خیابانی پس از خطبه نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب از سوی سرلشگر جعفری است. بی‌بی‌سی با تحریف سخنان جعفری مدعی شده که فرمانده سپاه به سرکوب اعتراضات آرام مردم اعتراف کرده است؛ در حالی که سرلشگر جعفری در سخنان خود صراحتا می‌گوید: “بعد از خطبه‌های رهبر انقلاب مشخص بود که ما نباید بگذاریم حتی این تظاهرات به قول خودشان آرام هم ادامه پیدا کند.”

جلوگیری از ادامه آشوب‌های خیابانی و آسیب زدن به اموال عمومی، آنهم پس از اتمام حجت رهبری معظم انقلاب، موضوع پوشیده و یا مبهمی نبود، چه آنکه تعیین خط قرمز برای عیان شدن هدف از حضور خیابانی در حوادث پس از انتخابات بود که آیا اصل موضوع آشوب، دعوایی حقوقی بر سر میزان آراء است و یا آنکه یک اردوکشی خیابانی برای براندازی نظام. اینکه انتظار داشته باشیم نهادهای انتظامی و امنیتی کشور در این باره رویکرد دیگری اتخاذ کنند، هرگز با عقل و تدبیر اداره کشور و حفظ نظام همخوانی نداشته و موضوعی کاملا بدیهی است.

پروژه رونمایی پر سر و صدا از نوارها و ویدئوهای اینچنینی و به اصطلاح افشاگرانه پیش از این نیز از سوی بی بی سی در مورد ماجرای ورود به کوی دانشگاه تهران تکرار شده بود، ویدئویی که اگر بدون توجه به تبلیغات فراوان رسانه دولت انگلیس مبنی بر افشاگرانه بودن، به آن نگریسته می شد، این نتیجه به دست می آمد که اساسا ویدئوی مذکور چیزی افزون بر اطلاعات و اخبار موجود در رسانه ها را در دل خود نداشته است.

این نکته در مورد صوت منتسب به فرمانده کل سپاه و مانور اخیر بی بی سی بر روی آن نیز صادق است. اگر به دقت به این سخنان بررسی شود، شنونده به این نتیجه خواهد رسید که اساسا نکته پنهان و یا جدیدی در این فایل ادعایی _در صورت صحت ادعای انتساب صوت به سرلشکر جعفری_ مطرح نشده است. اما چرا بی بی سی اینچنین با آب و تاب مشغول شاخ و برگ دادن به این فایل صوتی نه چندان پر اهمیت شده است؟

به نظر می رسد پاسخ این سوال را باید در تلاش بی بی سی برای توجیه مخاطب خود جستجو کرد. در واقع رسانه سلطنتی انگلیس بیش از آنکه به دنبال اثبات ادعای تقلب در انتخابات 88 ایران باشد، به دنبال توجیه مخاطبان خودش آنهم با برپایی یک نمایش خمیه شب بازی است تا بگوید «بی بی سی در انتخابات 88 دروغ نگفت.» و شاید همین تلاش برای سر همبندی اخبار و اسنادی اینچنین ضعیف و کم مایه بزرگترین نشانه از خالی بودن پوشه «تقلب در انتخابات» در این رسانه انگلیسی باشد.
بی بی سی به زبان بی زبانی فریاد می زند که دروغ گفته است و در عمل دستان خالی از سند و مدرک خود را نشان مخاطبش می دهد.منبع:سایبری منجی
 
بالا