نکات تغذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فصل‌ گرما

°Ava°

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
10. سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.
 

°Ava°

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
11. برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.
 

°Ava°

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
12. ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.
 

°Ava°

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
13. وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.
 

°Ava°

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
14. نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.
 

°Ava°

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
15. برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.
 

شهريار1234

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
در بسیاری از جوامع چپ دستی نوعی ناهنجاری و عادت ناپسند محسوب می شده است و معمولا سعی می کردند کودکان را به راست دستی عادت دهند اما گذشت زمان و صفحات تاریخ نشان داده است چپ دست هایی در جهان بوده اند که به شهرت رسیده اند اسامی برخی از افراد مشهور چپ دست ذکر شده است چپ دستی علت ژنتیکی و ارثی دارد که مربوط به فعالیت های مغزی از دوران جنینی و رشد می شود. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اخیرا ژنی را کشف کرده اند که گمان می رود عامل بروز چپ دستی باشد.

از سوی دیگر تحقیقات نشان داده چپ دستان در رشته های ورزشی و هنری موفق تر هستند زیرا خلاقیت آنها بیشتر است. متن کامل این مقاله را بخوانید

لئوناردو داوینچی

نقاش، هنرمند، دانشمند، پزشک و همه فن حریف دوره رنسانس تمامی آثار هنری خود را با دست چپ خلق کرده است.

● پیکاسو

نقاشی مشهور با سبک نوین، آثارش را با دست چپ خلق کرده است.

● چارلی چاپلین

یکی از مشهورترین بازیگران عرصه سینما و برنده جایزه اسکار که بیشتر فیلم هایش صامت و کمدی است. او نیز از جمله چپ دستان مشهور تاریخ می باشد.

● ارسطو فیلسوف بزرگ یونان

که در زمینه فیزیک، ریاضیات و ستاره شناسی تحقیقات گسترده ای داشته است و آثار وی تاثیر زیادی در دانش مدرن دارد.

منبع مقاله : سایت ایران http://www.sitte.ir
 
بالا