بیست ترفند ویندوز 8

  • نویسنده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
8cac0cf24308_07_145fa774ca95741.jpg
پاک کردن سریع برنامه‌ها
به دنبال راهی سریع برای پاک کردن برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم خود می‌گردید؟ کافی است تنها بر روی آیکن برنامه در محیط کاربری مترو راست کلیک زده و گزینه Uninstall را برگزینید. البته برای لغو نصب بعضی از برنامه‌ها، به صفحه Programs and Features هدایت می‌شوید و از آنجاست که اقدامات بعدی را صورت خواهید داد. از طرف دیگر برای حذف برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه ویندوز نیز مراحل کار بسیار ساده است.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
7b5d64ab6f08_07_146cfdc499eb411.jpg
خداحافظی با مترو
خوب مایکروسافتی‌ها کلی فسفر سوزانده‌اند تا این رابط کاربری مترو را دست و پا کرده و روح تازه‌ای را به ویندوز همیشگی بدمند، اما اگر میانه‌تان با مترو خوب نیست و قصد دارید در برابر تکنولوژی مقاومت کنید! می‌توانید کاری کنید که دیگر مجبور به دیدارش نباشید و با دوست قدیمی‌تان ویندوز اکسپلورر کارها را انجام دهید! برای این منظور جستجوی ساده‌ای انجام داده و عبارت Show desktop را بکاوید، حال آیکن میانبری را که پیدا کرده‌اید را در نشانی زیر کپی کنید:

C:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

از این پس هر بار که ویندوز بالا بیاید با همان میزکار کلاسیک روبرو خواهید شد و دیگر خبری از مترو نخواهد بود.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
windows-8-password-hater-1.jpg

از رمز عبور متنفرید؟
کلمات عبور از اهمیت خاصی برخوردارند، بخصوص اگر مایل باشید تا فایل‌های خود را در محیط شبکه به اشتراک بگذارید یا در سیستم دیگر به محیط کاربری شخصی خود وارد شوید. اگر کار خیلی حساسی با رایانه‌تان نمی‌کنید، با اطمینان از اینکه فایل‌ها و پوشه‌های مورد استفاده تنها در اختیار خودتان قرار دارند، می‌توانید از قابلیت ورود صرف‌نظر کنید. علاوه بر این اگر خیلی به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهید می‌توانید هر بار که قصد دارید کمی از سیستم دورر شوید آن را قفل کنید. (با استفاده از Windows LockScreen این کار را انجام دهید)

اما اگر کلمات عبور را دوست ندارید و آنها را دست و پا گیر می‌بینید و تمایل ندارید زمان بالا آمدن ویندوز، کلمه عبور وارد نمایید کافی است تا دکمه ویندوز صفحه کلید را گرفته و کلید R را بزنید و در پنجره باز شده عبارت netplwiz را تایپ کنید و سپس کلید Enter را بفشارید. حال در کادر گشوده شده تیک مربوط به عبارت Users must enter a user name and password to use this computer را حذف کرده و OK کنید.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
baeff8ae9508_07_145cc4a6a101241.jpg
اتصال کنسول بازی Xbox 360 به ویندوز 8

یکی از تازه‌ترین قابلیت های ویندوز 8 توانایی ارتباط آن با کنسول‌ بازی Xbox 360 است. البته ویژگی مشابهی با اشکالات متعدد در ویندوز‌7 هم وجود داشت که خوشبختانه تمامی نواقص آن در ویندوز ۸ مرتفع شده اند. حال می‌توانید بازی مورد نظر خود را از طریق ویندوز در کنسول بازی‌تان اجرا نمایید یا اینکه از بازی‌های موجود در کنسول در رایانه رومیزی‌تان لذت ببرید. علاوه بر این قابلیت اتصال بازی‌های کامپیوتر به ایکس باکس و مشاهده آن‌ها در تلویزیون‌های صفحه عریض ایجاد می‌شود تا تجربه بازی بسیار دوست‌ داشتنی‌تر شود. برای دست یافتن به تمامی این موارد کافی است که کنسول خود را به ویندوز 8 متصل نمایید. برای این منظور بر روی آیکن Xbox Companion کلیک کرده و مراحل ساده پیش رو را دنبال کنید. تعلل نکنید، همه چیز برای بازی مهیا است.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
dd2eacc6c408_07_14fedd4c7f57701.jpg
Task Manager متحول شده است
یکی از تغییرات چشمگیر ویندوز 8 در کادر دوست داشتنی Task Manager صورت گرفته و امکانات متعددی به این بخش اضافه شده است. برای مشاهده این تغییرات کافی است سه کلید جادویی Alt + Ctrl + Del را بزنید، یا در رابط کاربری مترو عبارت Task Manager را تایپ نمایید. حالا در قسمت پایین کادر باز شده بر روی لینک More Details کلیک کنید تا شاهکار جدید مایکروسافت را مشاهده نمایید.

یکی از مهمترین بخش‌های اصلاح شده آن زبانه Performance است که اطلاعات جالبی پیرامون 60 ثانیه اخیر سیستم شامل وضعیت پردازنده، حافظه، دیسک‌ها و شبکه را ارائه می‌کند . از این گذشته بخش تازه‌ای با عنوان App History را می‌توان در این ابزار یافت که حاوی جزئیاتی پیرامون منابع سیستمی مصرفی و برنامه‌های گوناکون نصب شده بر روی ویندوز‌ 8 است. شایان ذکر است برای حذف برنامه‌ها از لیست بوت ویندوز می‌توانید بجای رفتن به بخش System Configuration از همین‌جا کار را یکسره کنید!
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
b672991ac908_07_14e19b335cf3f71.jpg

رمز عبور تصویری
یکی از قابلیت‌های جذاب در ویندوز 8 قابلیت استفاده از رمز عبور تصویری است! یعنی به جای اینکه با استفاده از صفحه‌کلید عبارتی را به عنوان رمز خود داشته باشید؛ می‌توانید در عوض با کشیدن خطوطی خاص بر روی تصویر دلخواه٬ امکان دسترسی‌های غیر مجاز را به صفر کلوین برسانید!

برای این منظور به Charms Bar ویندوز 8 رفته و بر روی لینک More PC Settings کلیک کنید، حالا به قسمت Users رفته و سپس گزینه مربوط به ساخت کلمه عبور تصویری (create a picture password) را برگزینید. سپس یک عکس را به دلخواه خود بارگذاری کرده و بر روی قسمت‌هایی که فکر می‌کنید مناسب است خط بکشید. مراقب باشید این خطوط رمز شماست، پس چیزی رسم کنید که همیشه بتوانید آن را به خاطر بیاورید.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
3cea30b95908_07_14b9e1c569af0b1.jpg
برنامه های پیشنهادی ویندوز را تغییر دهید
هنوز برای باز کردن برنامه‌های ناآشنا، ویندوز پنجره Open With را می‌گشاید که ممکن است برای شما هم منزجر کننده باشد! اما چه می‌توان کرد که این قابلیت ویندوز تحمل‌پذیرتر باشد؟ بهترین کار ویرایش تنظیمات گشایش فایل‌هاست. برای این منظور کافی‌ است عبارت default programs را در محیط مترو تایپ کنید و با کلیک بر روی لینک ارائه شده به کادر set your default programs برسید. حالا می‌توانید فرمت‌های گوناگون فایل‌های موجود را برای برنامه‌های مناسب آن تعریف کنید و خود را از شر پنجره Open With رها کنید!
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
62c8b12b1f08_07_14bd5689c35f301.jpg
مدیریت کاشی‌های مترو
باید اعتراف کنم که رابط گرافیکی مترو یکی از نقاط قوت ویندوز 8 به حساب می‌آید، اما برای اعمال هرگونه تغییر در نحوه چیدمان آیکن‌های آن که به کاشی (Tile) معروف است کافی است آنها را گرفته و بکشید و گروه‌های دلخواه خود را بسازید. برای تغییر اندازه کاشی‌هایی که چنین قابلیتی را دارند نیز باید بر روی آن راست‌کلیک زده و عبارت «کوچکتر» یا «بزرگتر» را انتخاب نمایید.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
673a2017cb08_07_149ad0c1af24d91.jpg
همگام‌سازی همه چیز
ویندوز 8 دارای امکانات متعددی برای همگام‌سازی سیستم‌عامل شما با سایت‌های گوناگون است. از این گذشته یکی از مهمترین قابلیت‌های همگام‌سازی موجود در آن توانایی یکپارچه‌سازی اطلاعات با حساب‌های کاربری مایکروسافت است. بدین ترتیب نخستین بار که این ویندوز را نصب می‌نمایید می‌توانید یک حساب کاربری از طریق منوی PC Settings> Charms Bar > Settings > More PC Settings ایجاد کرده و از آن پس کلیه اطلاعات شخصی خود را که شامل قالب ظاهری ویندوز، تنظیمات سیستمی و برنامه‌ها، زبان و سایر مواردی از این دست را در هر رایانه‌ای که وارد می‌شوید بارگذاری نمایید. از این گذشته حساب کاربری شما نزد مایکروسافت قادر به اتصال به حساب SkyDrive و بالطبع فضای ذخیره‌سازی آنلاین است، پس برای همگام‌سازی فایل و اسناد شخصی نیز مشکلی نخواهد بود.

اما این همه ماجرا نیست! شما از این پس می‌توانید حساب‌های کاربری خود در سایت های گوناگونی چون Hotmail، Linkedin، Google، فیس بوک و توییتر را در برنامه People یکپارچه سازی نمایید. و با کمک برنامه Messaging نیز با دوستان خود در فیس بوک و ویندوز مسنجر به گفتگوی اینترنتی بپردازید.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
ab74f9260e08_07_14ee824bc424bb1.jpg
خاموش کردن سریع ویندوز

یکی از خصوصیات ویندوز 8 پنهان نمودن دکمه Shutdown کامپیوتر در رابط کاربری مترو است. خب بعد از یک روز کاری، ممکن است شما هم ترجیح بدهید تا خیلی راحت تر رایانه‌تان را خاموش کرده و به کارهای خود برسید. همیشه می توانید در محیط میزکار با زدن دکمه های ترکیبی Alt+F4 به گزینه خاموش کردن رایانه برسید، اما اگر ترجیح می دهید با فشردن یک آیکن٬ کار را خاتمه دهید٬ بایستی در میزکار راست کلیک کرده و گزینه Create Shortcut را بزنید، حال برای مسیر آن عبارت: shutdown.exe –s –t 00 را وارد کنید و پنجره ها را OK نمایید. سپس در محیط میزکار برنامه ویندوز اکسپلورر را اجرا کرده و آیکن را به این مسیر منتقل نمایید: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs directory حالا اگر به محیط مترو بازگردید با یک آیکن جدید مواجه می شوید، آنرا بفشارید و خداحافظ.
 
بالا