حلقه مرکزی داعش کجاست ؟؟

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
نشریه دیلی‌تلگراف در گزارشی با بررسی پدیده اتباع انگلیسی عضو داعش و دیگر گروه‌های افراطی تروریست اعلام کرد که یک دانشجوی 20 ساله دانشکده پزشکی شهر کاردیف به نام "ناصر مثنی" به عنوان حلقه مرکزی برنامه تبلیغی جذب و به کارگیری داوطلبان تکفیری انگلیس برای پیوستن به گروه‌های تروریستی فعال در عراق و سوریه شناسایی شده است.

وی اخیرا در یک فیلم ویدئوی تبلیغاتی منتشره از سوی داعش دیگران را به پیوستن به آن‌ها دعوت و تشویق می‌کند. این در حالی است که پدر وی به دیلی‌تلگراف گفت که برادر 17 ساله ناصر، اثیل, هم‌اکنون در کنار وی در حال درگیری در عراق و سوریه است. وی مدعی شد که فرزندان وی در انگلیس "شتسشوی مغزی" شده‌اند. وی اظهار داشت زمانی که چهره فرزندم را در این فیلم تبلیغاتی دیدم به گریه و زاری افتادم.

در این فیلم، که به صورت حرفه‌ای تدوین شده است، از این فرد با نام "ابو مثنی الیمنی" نام برده شده است.بر اساس گزارش دیلی‌تلگراف، شواهد مختلف نشان می‌دهد که هواداران وهابی انگلیسی، در مرکز ثقل اقدامات تندورهای افراطی وهابی در عرصه بین‌المللی بوده و در جذب و به کارگیری جوانان دارای گرایشات افراطی برای حضور در درگیری‌های عراق و دیگر نقاط بحرانی نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.

پیشتر نیز در تحقیقات صورت گرفته از سوی اف‌بی‌آی مشخص شده بود که یک انگلیسی ناشناس در مرکز شبکه جذب جنگجویان افراطی و اعزام آن‌ها به سومالی و پیوستن به گروه تروریستی الشباب قرار داشته است.یشتر تصویر اولین تبعه انگلیسی که در درگیری‌های عراق کشته شده است نیز منتشر شده است. طبق اظهارت مقامات ارشد پیشمرگه‌های کُرد، هویت این فرد دقیقا شناسایی نشده است اما احتمالا از اتباع عرب‌تبار انگلیس است.

یک کارشناس ارشد ضدتروریسم نیز به این نشریه گفته است که پس از اینکه تعداد کثیری از افراد تندور (طی سالیان گذشته) در لندن مستقر شده بودند، انگلیس به مرکز "جهاد بین‌المللی" و "صادرات" تخصص این افراد به اقصی نقاط جهان تبدیل شده است.
منبع:تسنیم
 
بالا