اخراجي ها در پاكستان

قبیله منتظر

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
se%20(1).png






ss%20(3).gif






83052163765068059439.jpg





ماجرای «اخراجی‌ها»ی پاکستان.فیلم ده‌نمکی، سرنوشت چند پاکستانی را عوض می‌کند

محسن اسلام‌زاده مستندساز جوان ایران:"در جریان سفر به پاکستان به روستای رجوعه سادات در چینوت در نزدیکی‌های اسلام آباد رسیدیم. حوزه علمیه بزرگی آنجا بود که 400، 500 طلبه انقلابی در آنجا درس می‌خوانند. مسئولین حوزه هم به شدت انقلابی. در گشت و گذار در حوزه و آن روستا متوجه آدم‌هایی با ظاهر خاص شدیم که طلبه و روحانی نبودند و اصلا قیافه‌هایشان به بقیه طلبه‌ها و روحانیون آنجا نمی‌خورد. یک چیزی شبیه به داش‌مشتی‌های خودمان با سبیل‌های از بناگوش در رفته و هیکل‌های گنده و قیافه‌های غلط انداز. متعجب شدیم که این‌ها دیگر اینجا چه کار می‌کنند؟ و این‌ها دیگر کی هستند؟

یکی از آنها که تعجب و سوال ما رادید،دعوتمان کرد به خانه‌اش. خانه‌اش چیزی در مایه‌های قصر بود.با اتاق‌های به شدت بزرگ. وارد اتاق اول شدیم. پر از مرغ عشق. انواع و اقسام. اتاق دوم فنچ، اتاق سوم و...
بعد یک سری قفس هم نشانمان دادند که فهمیدیم این قفس‌های سگ‌های سابق این بنده خداست و حسابی سگ‌باز بوده است.

خلاصه‌اش یکم به خودمان جنبیدیم که کسی ماجرا را برای‌مان تعریف کرد، این‌ چند نفر از اراذل و اوباش باسابقه آن روستا بوده‌اند و چه کارهای خلافی که نکرده‌اند؛ یک بار فیلم «اخراجی‌ها» با دوبله و زیرنویس خود پاکستانی‌ها به دستشان رسیده است، نشسته‌اند آن را دیده‌اند و تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و بعد برگشته‌اند و اسم گروهشان را هم خودشان «اخراجی‌ها» گذاشته‌اند و از آن به بعد شده‌اند محافظ روحانیون و علما. هر روز می‌روند دم خانه‌شان آنها را برمی‌دارند می‌برند مدرسه و دوباره برمی‌گردانند و هر جا این علما می‌خواهند بروند آنها همراهی‌شان می‌:کنند، در آن جو امنیتی خاص پاکستان.

ما چند شب با آن‌ها در آنجا بودیم و باورتان نمی‌شود که با آن ظواهر ترسناک و وحشتناک تبدیل به چه آدم‌هایی شده بودند. نماز شب می‌خوانند به چه عظمت... ساکت می‌نشستند آن گوشه و منتظر علما بودند که کی می‌آیند و کی می‌روند."

این تصویری است که اسلام‌زاده از این «اخراجی‌های» پاکستانی گرفته است.این تاثیر فرهنگ انقلاب ایران بر مردم پاکستان است.فیلمی که خیلی ها اصلا آن را فیلم نمی‌دانند با مردم پاکستان چه کار می‌کند... پاکستانی‌ها آنچنان تشنه نگاه ایرانی به فرهنگ، دنیا و زندگی هستند که ساده‌ترین محصولات فرهنگی ایرانی، در آنجا تاثیراتی به قاعده وحشتناک به جای می‌گذارد؛ اگر به دست آنها برسد.
فیلمی که خود پاکستانی‌ها گشته‌اند و جسته‌اند و زیرنویس کرده‌اند و پخشش کرده‌اند.آدم‌هایی که وجودشان، نقطه‌های درخشانی برای ماهیت انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، در عین اینکه نمایش هزارباره حسرت فرصت عظیم انقلاب در این کشور است. حسرت فرصت‌های تا به حال از دست رفته




ss%20(15).gif
 
بالا