به یاد سردار شهید هوشنگ منصوری

Mehrban

دوست خوب همه
"منجی دوازدهمی"
طالع بلند عشق در مكتب سرداري
خانواده منصوري در سال 1338 شاهد تولد كودكي بود كه بر طالع بلندش اسطوره شدن در عشق و حق، مكتوب شده بود.
سردار شهيد «هوشنگ منصوري» دومين فرزند خانواده بود حمزه علي، پدر هوشنگ بيش از دو سال نتوانست سايه باعزت خود را بر سر اين كودك تداوم بخشد و دست تقدير اولين آزمون خويش را در مورد هوشنگ از همين سن با فقدان پدر آغاز كرد تا مادر و عموي بزرگش نيز در اين آزمون نقش خود را ايفا كرده باشند. از دوران كودكي و نوجواني اش حكايت هاست، از همان دوران به شكوه و عظمت نماز و دعا و اطاعت پي برده بود.
دوران تحصيلات ابتدايي را در روستاي شهريار فلارد، مقطع راهنمايي را در شهرستان لردگان و دبيرستان را در شهرستان شهرضا و در رشته برق سپري نمود. پس از اخذ مدرك ديپلم در سال هاي 59 الي 60 به مدت يك سال در آموزش وپرورش شهرستان لردگان بخش فلارد روستايي شهريار محل تولد خود معلم بود. در سال 1359 در آزمون ورودي دانشگاههاي آن زمان شركت كرد و در رشته مهندسي برق همزمان در سه دانشگاه تهران، اصفهان و شيراز قبول شد و ... هرگز نرفت!!؟.
كه چرايي اين نرفتن نيز چون اسرار ديگر كه هيچگاه آنان را حتي بر نزديك ترين كسانش افشا نساخت همواره در هاله اي از ابهام قرار داشت.
علاقمند بود كه هميشه در جبهه جنگ حضور داشته و ديگران را در اين راستا بسيار تشويق مي كرد بطوري كه اكثر برادران وي و بستگانش در سنين كم با تشويق وي در جبهه ها در زمان جنگ حضور مي يافتند.
او سرانجام در سال 64 در جبهه هاي جنگ حق عليه باطل با توجه به مسئوليتي (فرمانده گروهان) هم كه داشت در خط مقدم بر اثر انفجار گلوله توپ دشمن دچار موج گرفتگي شديد شد.
پس از مدتي تحت درمان به منزل انتقال يافت. با وجود وضعيت نابسامان جسمي و روحي در زمان جنگ هيچگاه حاضر نبود در منزل استراحت كند. مي گفت: «جنگ است مي بايستي به خدمت ادامه داد. تا نفس در بدن دارم.» با آن وضعيت بسيار بد آثار موج گرفتگي، كمر همت را به خدمت و كمك به جبهه هاي جنگ بسته بود كه سرانجام با توجه به اينكه فرمانده بسيج ناحيه مقاومت (حوزه) شهرستان لردگان بود در حين ماموريت اردوي نظامي بسيج دانش آموزي در كنار رودخانه خرسان سردشت طلاييه دچار موج گرفتگي شد و به شهادت رسيد.
گفتني است سردار شهيد هوشنگ منصوري در زمان حيات پربار خويش فرماندهي گروهان رزمي در جبهه هاي نبرد، مسئوليت تعاون سپاه شهرستان لردگان، فرماندهي نواحي مقاومت حوزه هاي منطقه ريگ و آلوني و فرماندهي بسيج ناحيه مقاومت شهرستان لردگان را برعهده داشته است.
 
بالا