آقای قرائتی: مشکلات اقتصادی سبب بالا رفتن سن ازدواج شده است

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
78588-234395-1401708047.jpg

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دختران و پسران به بهانه تحصیل و مشکلات اقتصادی از ازدواج سرباز می زنند و این در حالی است که ازدواج یکی از لزوم زندگی هر انسانی است.
به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و دانش پژوهان خواهر جامعه الزهرا (س)، با اشاره به اهمیت تبلیغ اظهار کرد: در قرآن کریم علوم به سه دسته علم مفید، علم غیر مفید و علمی که نه فایده دارد و نه ضرر تقسیم می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: جامعه نیازمند علم مفید است و از همین رو امیدواریم با تلاش یکدیگر علم مفید را در جامعه رواج و آن را به دیگران منتقل کنیم که متاسفانه در جامعه امروزی ما بسیاری از کتبی که در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود ضروری نیست و به هیچ دردی نمی خورد و هیچ یک از مشکلات مردم را حل نمی کند.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی در جامعه گسترش یافته است عنوان کرد: باید بانوان را به درستی ارشاد و راهنمایی کرد تا شاهد گسترش بد حجابی در جامعه نباشیم زیرا که با رواج بد حجابی در جامعه شاهد افزایش فساد و گناه در جامعه می شویم که باید بانوان در این راستا حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام قرائتی خاطر نشان کرد: دختران و پسران به بهانه تحصیل و مشکلات اقتصادی از ازدواج سر باز می زنند که این در حالی است که ازدواج یکی از لزوم زندگی هر انسانی است که با دوری از آن ممکن است مشکلات فراوانی برای آنها پیش بیاید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به شیوه‌های کلاس‌داری در عرصه تبلیغ دین عنوان کرد: در امر کلاس‌داری باید از تمثیل‌ ها استفاده کرد تا مطلب شیرین و روان برای مخاطب گفته شود و از سوی دیگر استفاده از مطالب خنده دار و بیان نکات حکیمانه بسیار مناسب است.

وی تصریحر کرد: باید یک دوره فشرده مهدویت و یک دوره شیوه های آشنا سازی نسل جوان با نماز را برای بانوان برگزار کرد زیرا که اگر مردم به نماز روی آورند، از انجام بسیاری از گناهان به طور خودکار دوری می‌کنند.

فرهنگ
 
بالا