»» مرکز تکنولوژی موتورهای فرمول یک برای توسعه خودروهای مرسدس‌بنز

behz@d

بی وفــا
توماس وبر، رئیس بخش توسعه مرسدس‌بنز تأیید کرده است که این خودروساز آلمانی قصد دارد تا از تجهیزات توسعه موتورهای فرمول یک خود در بریتانیا برای خودروهای جاده‌ای استفاده‌های بیشتری ببرد.


Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive


پیشرانه‌های با عملکرد بالای مرسدس‌بنز AMG که تأسیسات آن‌ها در بریکسورث انگلستان قرار دارد، در حال حاضر مسئول تهیه پیشرانه‌های هیبریدی ۱/۶ لیتری V6 است که در خودروی فرمول یک مرسدس استفاده می‌شود. با توجه به اینکه روند توسعه سریع موتورهای مسابقه‌ای پایان یافته، این کارخانه پتانسیل این را خواهد داشت که برای کارهای جدید کمپانی مرسدس مورد استفاده قرار گیرد. توماس وبر در مورد استفاده از کارخانه بریکسورث برای توسعه بیشتر خودروهای کمپانی مرسدس‌بنز می‌گوید:
در این رابطه، تصمیم گرفته شده است. به خصوص در همکاری با AMG، ایده‌های بسیار جدیدی هستند که می‌توان با یکدیگر انجام داد. پس از معرفی پیشرانه‌های جدید در مسابقات فرمول یک، این مسابقات در دوره‌ای به سر می‌برد که پیشرفت تکنولوژیکی موتورها متوقف شده است. به همین خاطر، ما باید به دنبال کاهش استفاده از نیروهایمان در همین راستا باشیم. دلیل این موضوع این است که در هر حال باید مخارجمان را کاهش دهیم.
در حال حاضر با توجه به تیم مجربی از مهندسان که در بریکسورث داریم، من به شخصه ایده‌هایی در سر دارم و می‌خواهم تحقیقات پیشرفته مهندسی انجام دهم و در زمینه پیشرفت تکنولوژی فعالیت داشته باشم. شاید ساخت مدل‌های با عملکرد بالا نیز در دستور کار قرار گیرد. دلیل این کار ما حضور «اندی کاول» به عنوان مدیر اینجاست و من به او اطمینان دارم.


وبر دقیقاً نوع پروژه تعریف شده برای Brixworth را اعلام نکرد. اما به احتمال زیاد از این تأسیسات برای توسعه پیشرانه‌های هیبریدی در خودروهای اسپرت استفاده خواهد شد. همین مرکز، پیش از این مسئول توسعه انتقال قدرت مرسدس بنز AMG SLS الکتریک درایو بود.







در اوایل سال جاری، رئیس AMG اعلام کرد که پیشنهاد راه‌اندازی دوباره Brixworth برای توسعه تکنولوژی‌ها از جمله پیشرانه هیبریدی در گام نخست، بسیار وسوسه‌انگیز بوده است. مرسدس AMG در حال حاضر 400 نفر را در بخش تکنولوژی بنز در Northamptonshire در استخدام دارد.
 
بالا