»» سریع‌ترین خودروهای الکتریکی بازار

behz@d

بی وفــا
هنوز هم بحث‌ها بر سر بهترین راه برای فروش خودروهای الکتریکی داغ است. آیا خودروسازان باید توانایی‌های زیست‌محیطی خود را به رخ دیگران بکشند؟ یا آن‌ها باید با زبانی که مردم می‌فهمند –یعنی زبان پول- صحبت کنند و مزیت‌های اقتصادی این خودروها را برجسته نمایند؟ شاید همه‌ی این بحث‌ها درباره‌ی ساکت و پاک بودن این خودروها است!

به ندرت به این نکته اشاره شده است که چگونه می‌توان از راندن خودروی الکتریکی لذت برد. بنابراین ما یک اندازه‌گیری کمّی و اولیه از شتاب 0 تا 96 کیلومتر را با خودروهای الکتریکی بازار انجام داده‌ایم تا هر کدام از خودروهای الکتریکی که در بازار حضور دارند یا به زودی عرضه خواهند شد را رده‌بندی نماییم. دست کم، این مقایسه به عنوان یک لیست قابل استفاده خواهد بود که با آن بدانید کدام خودروها به چراغ راهنمایی بعدی می‌رسند. پس با ما همراه باشید.

1) تسلا مدل S
4.2 ثانیه


Tesla Model S


شما احتمالاً توسط این خودرو شگفت زده نیستید. تسلا مدل S قدرتمندترین خودروی الکتریکی در حال فروش است و این در حالی است که کارایی کارایی یک سوپرسدان را به شما ارزانی می‌دارد. اگر شما می‌خواهید که حسی شبیه برخاستن هواپیما را تجربه نمایید، این خودرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
2) تویوتا RAV4 EV
7.0 ثانیه


Toyota RAV4 EV


یک خودروی دیگر با اعتبار و نفوذ شبیه به تسلا که ظاهراً در کارایی نیز شباهت‌هایی به آن دارد، البته این خودرو محصول تویوتا است. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی 154 اسب بخاری با 220 lb-ft است. تویوتا RAV4 EVاکثر کراس اوورها و شاسی بلندهای دیگر را پشت سر می‌گذارد. البته محدوده‌ی 103 مایلی حرکتی آن نیز چندان بد نیست.
3) BMW i3
7.2 ثانیه


BMW i3


خودروی الکتریکی شهری BMW، بیش از هر چیز دیگر به خاطر سبک طراحی و استایل خود، دیگران را مجذوب می‌کند اما موتور الکتریکی 170 اسب بخاری و شاسی فیبرکربنی سبک وزن آن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته وزن زیاد مدل دارای شعاع حرکتی زیاد آن، کمی شتاب کندتری دارد.
4) شورلت اسپارک EV
7.6 ثانیه


2014 Chevrolet Spark EV


نکته‌ی کلیدی درباره‌ی اسپارک EV، قدرت 130 اسب بخاری آن نیست، البته این موتور برای یک چنین خودروی کوچکی بد نیست.نکته‌ی اصلی، تورک باورنکردنی 400 پاوند فیتی آن است که از فراری 458 ایتالیا بیشتر است! بسیار خب! صبر کنید، فراری هنوز سریع‌تر است، شاید کمی هم جذاب‌تر باشد اما اسپارک به راحتی همتایان بنزینی خود را پشت سر می‌گذارد که این نکته جالب‌تر است!
5) بنز B Class electric drive
8.5 ثانیه


Mercedes-Benz B-Class Electric Drive


بنز، B Class electric drive خود را به عنوان رقیب BMW i3 تدارک دیده است و قیمت های این دو نیز تقریباً نزدیک است. این خودرو کمی فضای داخلی بیشتری دارد اما به عنوان یک نوآوری جدید در ساخت آن پنداشته نمی‌شود و در توصیف واژه‌هایی مانند شتاب گیری و در سر پیچ‌ها،راننده‌ی BMW حس بهتری دارد.
6) هوندا فیت EV
8.5 ثانیه


Honda Fit EV


این هوندا شتاب خوبی دارد، البته درباره‌ی آن یک سری محدودیت‌هایی وجود دارد برای مثال انتظار نداشته باشید بتوانید با سرعت بالا با آن در اطراف یک دریاچه‌ی یخ‌زده برانید. البته شتاب 8.5 ثانیه‌ای آن از اکثر خودروهای کامپکت بهتر است، پشت سر گذاشتن خودروهای کوچک‌تر از کامپکت که جای خود را دارد! شما هنوز می‌توانید شاهد دیگر مزیت‌های آن باشید، شاسی چابک و مناسب و فضای داخلی جادار از ان جمله‌اند.
7) فیات E 500
9.1 ثانیه


Fiat 500e


فیات 500 E کمی پر سروصدا است، چه اینکه شما با آن در خط مستقیم برانید و چه اینکه با آن در شهر به گشت‌وگذار بپردازید. شتاب 9.1 ثانیه‌ای آن مشابه همزاد بنزینی آن است اما اجازه بدهید صادق باشیم، شما ترجیح می‌دهید تا خودرویی با موتور مناسب، پاک و الکتریکی داشته باشید، اینطور نیست؟
8) فولکس واگن e-Golf
10.0 ثانیه


Volkswagen e-Golf


نماینده‌ی فولکس‌واگن در بخش کامپکت های الکتریکی، هنوز به میدان نیامده اما کارایی آن طبق شنیده‌ها بد نیست. شتاب حدود 10 ثانیه‌ای چیزی است که فولکس واگن برای این خودرو تخمین زده است. این خودرو لذت خوبی را برای رانندگی در خیابان‌های برلین به ارمغان می‌آورد.
9) فورد فوکوس الکتریک
10.4 ثانیه


Ford Focus Electric


همانند گلف و نیسان لیف، افراد کمی در سفرهای روزانه‌ی خود، شتاب گیری 0 تا 100 را انجام می‌دهند اما فوکوس در این میان به مانند یک وزنه و تعادل برای شتاب گیری است. برگ برنده‌ی فوکوس هندلینگ آن است.
مدل بنزینی آن قبلاً به صورت گسترده تحسین شده است و مدل الکتریکی آن نیز تحسین‌برانگیز بوده و کنترل شسته و رفته ای دارد.

10) نیسان لیف
11.5 ثانیه


Nissan LEAF 2014


نیسان لیف در بین رقیبان کمی کند نشان می‌دهد اما بسیاری از خریداران خودرو از این خشنود می‌شوند که خودروی آن‌ها کمترین میزان مصرف سوخت را داشته باشد. موتور 110 اسبی و 210 lb-ft که سریعاً گشتاور مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهد همراه با مصرف کم خود از مشخصه‌های خوب لیف است.
11) اسمارت الکتریک درایو
11.5 ثانیه


Smart Fortwo Electric Drive


ما اسمارت Fortwo الکتریکی را در چندین فرصت مختلف رانده‌ایم و هر بار هم این عقیده را داشته‌ایم که آن از برادر بنزینی و تشنجی (!) خود بهتر است. این خودرو همچنین سریع‌تر است و شتاب 0 تا 96 کیلومتری همانند نیسان لیف دارد.
12) میتسوبیشی i-MiEV
15 ثانیه


Mitsubishi i-MIEV


اگر شما یک دیوانه‌ی سرعت هستید و در عین حال علاقه‌ی شدیدی به خودروهای الکتریکی دارید، میتسوبیشی i-MiEV احتمالاً در لیست خرید شما جایی ندارد! شتاب 15 ثانیه‌ای آن توسط برخی رانندگان بهبود پیدا کرده است اما ما با آزمایش رسمی آن به این نتیجه رسیدیم که i-MiEV خودروی مطلوب ما نیست. خوشبختانه آمار تولید کم i-MiEV،آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی تبدیل کرده است که می‌توانید در اختیار بگیرید.
 
بالا