خوردن چیپس و پفک در کودکان اختلال روانی ایجاد میکند

  • نویسنده موضوع behz@d
  • تاریخ شروع

behz@d

بی وفــا

بارها تاکید شده است خوردن میان وعدههایی مثل چیپس و پفک ضررهای مختلفی برای بدن دارد. به خصوص در کودکان -که از بد حادثه علاقه شدیدی هم به این میانوعدهها دارند- این آسیبها متنوعتر و شدیدتر هستند. ولی به تازگی بخش جدیدی از خطرات مصرف این نوع مواد غذایی مشخص شده است.
یکی از مهمترین آثار خوردن چیپس و پفک در کودکان این است که ذائقه و طبع آنها را تغییر میدهد و با عوض کردن سلیقه غذایی کودکان، آنها را به خوردن غذاهای پرنمک و پرادویه علاقهمند میکند که هرگز نمیتواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. علاوه بر مضرات میان وعدههای این چنینی، که افزایش فشار خون و ایجاد زمینه بیماریهای قلبی عروقی را به همراه دارند، خوردن چیپس و پفک در کودکان سنین پایین حتی میتواند سبب ایجاد دستهای از بیماریهای روانی هم بشود. دکتر قوام زاده، متخصص تغذیه میگوید: «پفکهایی که دارای رنگ مصنوعی (رنگ مجاز خوراکی) هستند به مراتب خطرناکند. استفاده از این رنگهای مصنوعی خود ممکن است باعث بروز بیماریهایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز در کودکان کم سن و سال شود و اختلالاتی ایجاد کند که بعدا وقتی کودکان به مدرسه رفتند باعث ضعف آنها در یادگیری درسها میشود.» پس بهتر است شما از آن پدر و مادرهایی نباشید که بچه را هنوز از شیر نگرفته به خوردن چیپس و پفک عادت میدهند.
ناگفته نماند که این مواد خوراکی به هیچ وجه مواد معدنی و مغذی ندارند و فقط بدلیل شرایط بد طبخ باعث ایجاد عارضه های مختلف گوارشی و قلبی و… می شوند.بهتر است حتی در سنین بالا هم از خورد اینگونه خوراکی ها پرهیز کنیم.
گردآوری:مجله اینترنتی خانواده
منابع:بیتوته
 
بالا