^^^^^^^ لحظات زن و شوهری.... ^^^^^^

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



a%20%2815%29.gif








اگر می خواهید عشق و علاقه خود را به همسرتان تداوم ببخشید؛نخست باید یاد بگیرید که زمان کافی را برای با هم بودن و ابراز محبت اختصاص دهید. بعضی از زن و شوهر ها نمی دانند که چگونه باید لحظات باهم بودن را جاودانه کنند!







اگر می خواهید عشق و علاقه خود را به همسرتان تداوم ببخشید؛ نخست باید یاد بگیرید که زمان کافی را برای با هم بودن و ابراز محبت اختصاص دهید. بعضی از زن و شوهر ها نمی دانند که چگونه باید لحظات باهم بودن را جاودانه کنند،

بسیار ساده است:
رابطه صمیمانه گذشته را تجدید کنید؛ به انگیزه عشق و ازدواجتان بیندیشید؛ مثلا با همسرتان درباره نخستین روزهای آشنایی و دوران خوش زندگی گفتگو کنید؛ زیرا یادآوری شادی ها و رویدادهای شیرین آن روزها، هم وجودتان را گرم می کند و هم تازگی و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد کرد.






210152155126199140249171103229814225315495.gif








tasaavire-zibaa%20%2822%29.gif

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



یکسری از کارها را باهم انجام دهید، مثلا به كمك همسر خود، گاراژ ماشین، كابینتها و كمدهای لباس خود را مرتب كنید، مهم نیست این كار چقدر طول می كشد، مهم این است كه شما كنار همسر خود بوده اید.


قدم زنان به مغازه های اطراف بروید و از رفتن در زیر باران لذت ببرید. به سینما، موزه یا گالری نقاشی بروید. شب هنگام در كنار همسر خود مشغول دیدن برنامه های تلویزیون شوید، حتی اگر فوتبال را نیز دوست ندارید، به خواسته شوهر خود احترام گذاشته و كمی فوتبال تماشا كنید.

در روزهای آفتابی،به پیك نیك بروید، جای سرسبزی را پیدا كنید و لحظاتی را در آن بنشینید و با هم صحبت كنید، ورزش كنید، بدوید یا دوچرخه سواری كنید، یا هر كار دیگری كه به شما و شوهرتان انرژی می دهد، به باغ وحش بروید و از دیدن حیوانات و حركات آنها لذت ببرید.

كوه بروید و در هوای آزاد با فكری آزاد با همسر خود صحبت كنید، آرزوهایتان را بیان كنید، از مشكلات حرف بزنید و مطمئن باشید كه در آن هوای آزاد بهتر می توانید راه حل مشكلات را بیابید.






tasaavire-zibaa%20%2822%29.gif
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"




به دیدن اقوام و دوستان خود بروید و لحظاتی را كنار آنها بگذرانید.دكوراسیون منزل خود را به كمك همسر خود تغییر دهید، جابه جایی اثاثیه و ایجاد حالتی جدید در منزل باعث تغییر روحیه و حوصله افراد می شود. اگر باغچه كوچكی دارید، زمانی را صرف رسیدگی به گلها و گیاهان باغچه كنید.


در كنار آتش شومینه بنشینید و دو فنجان چای یا گل گاو زبان بنوشید. چنانچه از خواندن كتابی لذت برده اید، آن را بیاورید و نكات جالب را برای همسرتان بخوانید. برنامه های مربوط به زندگی روزمره خرید منزل تا خرید پوشاك و پرداخت قبوض را با همسر خود چك كنید و برای آن برنامه ریزی كنید. این فرصت را برای او فراهم كنید كه بداند در همه چیز شریك شماست و شما در تمامی امور منازل او را كمك می خواهید.




tasaavire-zibaa%20%2822%29.gif


 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"




سعی كنید هرچند روز یك بار با گفتن کلمات محبت آمیز، محبت و علاقه خود را به همسرتان نشان دهید. یا در كیف او، جیب كتش، روی تلویزیون كاغذ كوچكی حاوی این نوشته را برایش بگذارید.



دوستی در ظرف غذایی که برای ناهار شوهرش آماده کرده بود، هر روز یادداشتی متفاوت می گذاشت، اشتیاق آقا برای زمان ناهار مثال زدنی بود.



برای هم گل بخرید. وقتی از هم دورید (هنگام روز وقت كار) با تلفن با همسر خود در ارتباط باشید و به او بگویید كه دوری از او برایتان سخت است و دلتنگش شده اید.



گاهی اوقات با یك مداد شمعی روی آیینه میز توالت كلمه «دوستت دارم» را برایش بنویسید. سعی كنید اجازه ندهید زندگی و كارهای روزمره و حتی خود شما تكراری نشوند، بنابراین هر روز كار جدیدی را آزمایش كنید.


خلاصه فراموش نکنید که عشق مثل گل است که هر روز نیاز به مراقبت و توجه دارد.



tasaavire-zibaa%20%2822%29.gif


 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"






ببینید همه ی این کارها ساده است، در فیلم ها هم زیاد دیده اید، نگویید شعار است، به جای این بهانه ها، انجامش دهید و تاثیر جادویی آن را در زندگیتان ببینید.



البته ذکر این نکته ضروری است که ابتدا ممکن است همسرتان به محبت های شما توجه نکند و یا کارهای متنوعی را که برای شعله ور شدن آتش عشقتان انجام می دهید، به مسخره گیرد، بگوید: این کارها چیه ؟ زشته؟ یاد جوونی ها افتادی؟ دلسرد نشوید، ادامه دهید، کیست که در مقابل محبت رام نشود.



tasaavire-zibaa%20%2822%29.gif


 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"





به عنوان حسن ختام به داستان زیر توجه کنید:

روزی زنی برای شکایت از بی توجهی همسرش به نزد دانای شهر رفت و از او معجونی برای جلب محبت همسرش خواست. دانای شهر به او قول تهیه معجون جلب محبت را داد، اما به او گفت : برای تهیه این معجون نیاز به چند عدد موی بچه گرگ دارم.

زن از پیش دانا رفت و پس از مدتی با چند عدد موی بچه گرگ بازگشت.
دانا با تعجب پرسید: موی گرگ از کجا آورده ای؟
زن پاسخ داد: ابتدا در جنگل گشتم تا لانه گرگ را پیدا کنم، سپس هر روز مقداری گوشت و غذا برایشان می بردم تا اعتماد گرگ مادر را جلب کنم، بعد با ادامه این کار توانستم به بچه گرگ ها نزدیک بشوم و موی آنها را برایتان بیاورم.
دانای شهر گفت: تو توانستی گرگ وحشی زبان نفهم را رام کنی، اما همسرت را که انسان هست و زبان می فهمد را نمی توانی اسیر محبت خودت کنی؟ همسرت که از گرگ بدتر نیست ، برگرد و آنقدر به همسرت محبت کن تا رام تو شود.






tasaavire-zibaa%20%2822%29.gif


 

Velayt

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
کاری اشتباه از هر دو طرف/ توصیه های مقام معظم رهبری برای زن و مرد




JamNewsImage18450184.jpg

در جامعه امروزی ما از جمله عوامل سرد شدن کانون خانواده عدم اطلاعات کافی هر یک از زن و مرد در مقابل همدیگر می باشد. بنابراین ما قسمتی از بیانات رهبر انقلاب درمورد وظایف متقابل زن و مرد را تقدیم می کنیم.



* مرد باید ضرورتهای زن را درک کند


از طرف مرد وظیفه این طور است که ضرورتهای زن را درک کند، احساسات او را بفهمد، نسبت به حال او غافل نباشد و خود را صاحب اختیارِ مطلق العِنان او در خانه نداند.


زن و شوهر دو نفرند، دو شریک‌اند، دو رفیق‌اند، هر کدام یک وُسعی از لحاظ فکری و روحی دارند.


مرد باید به زن کمک کند تا عقب ماندگیهایی را که در جامعه ما دارند، جبران کند. البته مراد از این عقب ماندگیها، آن چیزهایی نیست که امروز به تقلید از فرنگیها در جامعه ما مطرح می‌شود. بلکه مراد معرفت است. مراد تحصیلات است. مراد پیدا شدن روح اندیشه و تأمل و فکر در زن است. مراد اینهاست که هرچه مرد بتواند باید در این زمینه به همسرش کمک کند. اگر زن می‌خواهد کاری انجام بدهد یا در فعالیتهای اجتماعی سهیم باشد، در حدّ اقتضای وضع زندگی خانوادگی، مانع او نشود.



مرد نباید خیال کند چون می‌رود توی کوچه و بازار و با این و آن سر و کلّه می‌زند و یک شاهی ـ صنّار پول می‌آورد خانه، همه چیز مال اوست؛ نه! آنچه او می‌آورد نصف موجودیِ همه این خانواده است. نصف دیگر این خانم است. اختیارات خانم، کدبانویی خانم، رأی و نظر و نیازهای روحی خانم، اینها را باید رعایت کند.


این طور نباشد که مرد چون در دوران مجردی، ساعت ده شب می‌آمده خانه‌ی پدر و مادرش، حالا هم که زن گرفته این طور ادامه بدهد، نه! حالا باید ملاحظه‌ی همسرش را بکند.





در قدیم، بعضی مردها خود را مالک زن می‌دانستند ... نه! همان قدری که شما در محیط خانواده ذی حق هستید او هم ذی حق است. نباید به زن زور بگویید و تحمیل کنید، چون به حسب جسم، او ضعیف‌تر است، بعضیها خیال می‌کنند که بله، حالا باید زور بگویند، صدایشان را کلفت کنند و دعوا کنند و تحمیل کنند ...






* زنِ هوشمند، مرد را اداره می‌کند


زن باید ضرورتهای مرد را درک کند و بر او فشارِ روحی و اخلاقی وارد نسازد. کاری نکند که او در امر زندگی مستأصل شود و خدای ناکرده متوسّل به راههای خلاف و نادرست شود. باید او را به ایستادگی و مقاومت در میادین زندگی تشویق کند و اگر چنانچه کار او مستلزم این است که مثلاً نمی‌تواند یک مقداری به وضع خانواده رسیدگی کند، این را مرتّب به رخ او نکشد.



اگر مرد خانه، فعالیتی چه علمی و چه جهادی و سازندگی و چه برای کسب روزی و چه برای کارهای عمومی دارد، زن سعی کند فضای خانه را برای او مساعد کند که او بتواند با روحیه‌ی خوب سرکار برود و با شوق به خانه برگردد.



همه‌ی مردها دوست دارند وقتی وارد خانه شدند، خانه به آنها آرامش و امنیّت بدهد و احساس راحتی و آسودگی کنند. این وظیفه‌ی زن است.



زن یک وظایفی دارد که عاقلانه باید آن وظایف را تشخیص دهد. زنها بدانند که اگر زنی، عقل و هوشمندی به خرج دهد، مرد را اداره خواهد کرد. درست است که مرد از لحاظ هیکل قوی‌تر است، امّا خدای متعال طبیعت زن را طوری آفریده که اگر زن و مرد، طبیعی و سالم باشند و زن عاقل باشد، کسی که در دیگری بیشتر نفوذ دارد، زن است که البته با زرنگی به خرج دادن و رندی کردن و تحکّم و زورگویی نمی‌توان به آن رسید. بلکه با ملایمت، استقبالِ خوب، خوشرویی، یک مقدار تحمل کردن ـ البته اندکی؛ خیلی هم لازم نیست تحمّل کند ـ که خدای متعال در طبیعت زن، این تحمل را قرار داده است ... زن باید با شوهر خود این طور برخورد کند ...



بعضی از زنها نسبت به مردها سخت گیری می‌کنند. مثلاً باید این را حتماً بخری! باید این جور خانه‌ای حتماً فراهم کنی! فلان کس این طور خریده، من اگر نخرم مایه سرشکستگی می‌شود. با این حرفها شوهر خود را اذیت می‌کنند که این درست نیست.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: kyana
بالا