حضرت زهرا سلام الله علیها در آثار غیر مسلمین

mahdi gh

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
سؤال بسیار کلی است و شامل پیروان تمام ادیان و مذاهب مختلف غیر اسلامی در سراسر جهان می شود و طبعاً وقت و حوصله ی زیادی می طلبد. بنابراین ما ناچاریم فقط به معرّفی چند کتاب در این رابطه اکتفاء کنیم:

1ـ فاطمة الزهراء وَتَرٌ فی غمد، تألیف سلیمان کتانی. نویسنده ی این کتاب مسیحی است که در این کتاب به تجلیل از فاطمه ی زهرا ـ سلام الله علیها ـ پرداخته است. این کتاب با مقدمة امام موسی صدر چاپ شده است و به عنوان برترین کتاب درباره ی فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ معرّفی شده است. این کتاب در سال 1399 هـ .ق در بیروت چاپ شده است.

2ـ فاطمه ـ سلام الله علیها ـ دخت پیمبر به قلم سیّد محمد صمصامی (صمصام شریعت). در این کتاب با استفاده از کتب معتبر شیعه و سنّی و مسیحی به بررسی زندگینامه ی حضرت فاطمه ـ سلام الله علیها ـ از ولادت تا شهادت پرداخته شده است.

3ـ فاطمه ی زهرا و ارض ملکوت، تألیف هنری لامنس (مستشرق بلژیکی) اسم دیگر این کتاب «ملکوت ارض» است. این کتاب از فرانسوی به فارسی ترجمه شده است.

5ـ فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ تألیف لوئی ماسینیون (1883ـ1962م) نویسنده ی این کتاب فرانسوی است و مسیحی می باشد.


برای اطلاع بیشتر از کتبی که در مورد فاطمه ی زهرا ـ سلام الله علیها ـ نوشته شده است به کتاب «فاطمه در آینه ی کتاب»، تألیف اسماعیل انصاری زنجانی خوئینی مراجعه شود. در این کتاب 1629 کتاب مستقل درباره حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ به 26 زبان در پانزده قرن هجری معرّفی شده است.




 
بالا