[1] . کمال الدین، ج۲، ص ۴۳۰؛ غیبت شیخ طوسی ص ۱۳۹٫ [۲] . کمال الدّین، ج۲، ص۴۳۱٫ [۳] . انسان از اثر تفحص مینماید تا آنکه مؤثّر را بیابد؛ ولی وقتی مؤثّر را یافت، دیگر انگیزهای برای تفحص از اثر نخواهد داشت. ممکن است مراد حضرت از این جمله که «پس از این، از من اثری مجوی ای احمدبناسحاق» این باشد که تو امامت را یافتهای و لذا لزومی ندارد که دنبال علامت و نشانهائی بگردی که افراد شکّاک به دنبال آنها میگردند. [۴] . قبلاً گفتیم که علم غیب مسألهای است و اطلّاع بر علم غیب مسألهای دیگر. [۵] . کمال الدّین، ج۲، ص۴۳۷٫ سید محمد کاظم قزوینی ـ امام مهدی(ع) از ولادت تا ظهور، ص۲۰۳