خاطره ای از برخورد امام راحل بایک پدر شهید

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان به ذکر خاطرهای از برخورد امام راحل با یک پدر شهید کاشانی پرداخت.


به گزارش فرهنگ نیوز، حجتالاسلام حسن انتصاریان شامگاه امشب در مراسم تجلیل از مادران شهید این شهرستان اظهار داشت: شهدا انسانهایی هستند که جان خود را به عنوان ارزشمندترین دارایی خود با خدا معامله کردند.

وی با بیان اینکه نمیتوان عظمت شهدا را با شاخصهای نظیر سن و سال ارزیابی کرد گفت: چه بسا شهدایی که با سن اندک به درجات رفیع بندگی پروردگار نایل آمدند و در طول زندگانی خود مسیر عبودیت حضرت حق را به بهترین شکل طی کردند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان با اشاره به مقامات معنوی شهدا ابراز داشت: شهیدان در میان هجوم خمپارهها برای ادای نماز شب بیابان را برمیگزیدند و با پیشکش کردن جان خود به دیدار معشوق میشتافتند.

اتتصاریان با تأکید نسبت به لزوم شناخت مقام شهدا بیان داشت: هنگامی که بر مزار و قبور شهدا حاضر میشویم باید بدانیم مخاطبانمان شفیعانی هستند که در نزد پروردگار متعال مقامی مخصوص دارند.

وی در ادامه به به ذکر خاطرهای از یک پدر شهید کاشانی به نقل از وی پرداخت و گفت: این پدر شهید میگوید« برای دیدار امام روحالله از کاشان عازم جماران شدم اما نتوانستم به دیدار ایشان نایل شوم اما به دلیل عشق فراوان برای زیارت امام امت تصمیم به بازگشت نگرفتم».

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان افزود: این پدر کاشانی ادامه میدهد که «روزها منتظر ماندم اما اجازه دیدار با مراد خود را نیافتم تا آن که 10 روز گذشت و طلسم ملاقات من با امام شکسته نشد تا آن که روز یازدهم فرا رسید».

انتصاریان با اشاره به شرایط سخت این پدر شهید در این مدت اضافه کرد: «روز یازدهم که طبق روزهای گذشته برای دیدار امام به بیت ایشان رفته و اجازه ملاقات خواستم در آن میان پاسداری از وضعیت من و صبر 10 روزهام برای دیداری چند دقیقهای مطلع میشود و آن را به استحضار امام میرساند در این جا است که امام دستور به حضور پذیرفتن من را صادر میکنند».

وی با توصیف نحوه برخورد بنیانگذار انقلاب اسلامی با این پدر شهید بیان داشت: امام امت به محض دیدن این پدر شهید با وجود کهولت سن از جای بر میخیزند و این ولی شهید را در کنار خود مینشانند و از این که این مدت را برای این ملاقات معطل مانده ناراحت شده و از سویی از دیدار با یک پدر شهید ابراز خوشحالی میکنند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کاشان سپس به نحوه پایان این دیدار نیز اشاره و عنوان کرد: امام روحالله سپس مرحوم حاج احمد آقا را مأمور رساندن این پدر شهید میکنند و پسر ایشان نیز رانندهای را در اختیار وی قرار میدهد تا این پدر صبور را به دیار کاشان و منزل خود برساند.


منبع: فارس
 
بالا