خواندن بهتر صفحات وب با افزونه مرورگر کروم

  • نویسنده موضوع *IMAN*
  • تاریخ شروع

*IMAN*

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
زومیت: در گذشته اپلیکیشن و افزونه های گوناگونی همچون Instaread, Tranquility و TidyRead به منظور فراهم کردن تجربه خواندن راحتتر و بدون مزاحمت به وجود آمده بودند که عکسها, تبلیغات و دیگر عناصر به نمایش درآمده که موجب حواس پرتی میشدند را از دید کاربران پنهان میکردند. Print Friendly & PDF نیز یک افزونه مرورگر کروم میباشد که تمرکز اصلی آن بر روی پیرایش عناصر ابهامزا و به طور خاص برای بهتر نشان دادن صفحات وب میباشد. این افزونه تمام عوامل شلوغی صفحه وب را از بین میبرد و به شما اجازه میدهد که متون دلخواهتان را ایمیل و یا آن را به یک فایل PDF تبدیل کنید و حتی از آن در یک صفحه A4 یا اندازه کاغذ نامه پرینت بگیرید.


[h=2]خواندن بهتر صفحات وب با افزونه مرورگر کروم[/h]

ترفند مرورگرها-خواندن بهتر صفحات وب با افزونه مرورگر کروم

استفاده از افزونه Print Friendly & PDF بسیار ساده است. بعد از نصب، میتوانید بر روی آیکون نوار URL کلیک کنید تا صفحه وب باز شده را بلافاصله پس از محو کردن عناصر منجر به شلوغی بهینه سازی کند. با نمایان شدن پنجره پوشش، شما میتوانید اندازه متن را تعیین و یا عکسها و نوشتهها را حذف کنید.


وقتی بر روی یک متن توقف میکنید، یک لینک قرمز رنگ به اسم «click to delete» ظاهر میشود که با کلیک بر روی آن، نوشته پاک میشود. همچنین میتوانید عکسهای منحصر به فرد را به جای پاک کردن آنها، انتخاب کنید.با فعال کردن گزینه «Remove Image»، تمامی عکسها از صفحه حذف میشوند. بعد از ایجاد هر تغییر، میتوانید با غیر فعال کردن گزینه مورد نظر، آن را به حالت اولیه بازگردانید. پنجره پیش نمایش چاپ شامل سه گزینه در بالای سمت چپ میباشد که به شما اجازه دریافت سه خروجی چاپ، PDF یا ایمیل را میدهد. وجود همچین قابلیتهایی که بیشترین مصرف بین کاربران را دارد، مزیت مهمی محسوب میشود.با انتخاب کردن گزینه PDF، به سرعت صفحه را به یک فایل PDF تبدیل میکند. همچنین میتوانید به انتخاب خودتان سایز صفحه را از منوی drop down مشخص کنید. با انتخاب گزینه Download Your PDF، میتوانید فایل مورد نظر را در رایانه خود ذخیره کنید. بعلاوه اینکه، چاپ کردن یا ارسال آن توسط ایمیل نیز به همین سادگی میباشد.در نهایت میتوان گفت که افزونههای زیادی در Chrome Web Store موجود میباشند که به شما اجازه چاپ کردن، ارسال ایمیل و یا ذخیره کردن صفحهها با فرمت PDF را میدهند. اما افزونه Print Friendly & PDF تمامی این ویژگیها را یکجا در اختیار شما قرار میدهد.
 
بالا