♦*♦*♦ به نظر شما تکلیف فرزندانی که می گن "والدینـــــــمون بهمون ظلم می کنن" چیه؟ ♦*♦*♦

راز

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
در ضمن اینم اضافه کنم که واقعا بیشتر مسائلی که گفته شد وجود داره،مثلا اینکه پدری بخواد به دخترش تجاوز کنه ویا میکنه ویا از وجودش لذت میبره به نظر خودت تکلیف این دختر چی هست؟؟؟؟آیا غیر از صبر و توکل میشه واسه دلش ویا سوالای بی جوابش کاری کرد؟؟؟؟؟
سلام بر انتظار عزیز
به نظر من دیگه در اینچنین مواردی صبر معنی نداره و حتما باید اقدام مناسبی انجام داد.در این موارد زشت ترین مناهی انجام گرفته که هیچ عقل سلیمی صبر و توکل را جایز نمی دونه از جمله این اقدامها اینه که میشه با مداخله در بحران بهزیستی تیا امور قضایی تماس گرفت وسدی بر این اقدامات ایجاد کرد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: gole yakh

entezar

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
سلام بر انتظار عزیز
به نظر من دیگه در اینچنین مواردی صبر معنی نداره و حتما باید اقدام مناسبی انجام داد.در این موارد زشت ترین مناهی انجام گرفته که هیچ عقل سلیمی صبر و توکل را جایز نمی دونه از جمله این اقدامها اینه که میشه با مداخله در بحران بهزیستی تیا امور قضایی تماس گرفت وسدی بر این اقدامات ایجاد کرد.

علیکم السلام.بله در صورتی که به فرزند تجاوز شود ولی در صورت مزاحمت چی؟؟شاید هم مزاحمت فقط در یک برهه ای از زمان که فقط ترس و تنفر از خویش و خانواده وترس از شروع به زندگی مشترک رو برای دختر به بار میاره.بارها شنیدم که دختر از ترس آبرو حرفی نزده و سکوت رو انتخاب کرده مخصوصا برای خانواده هایی که تعصب دارند.حالا سوال من اینه تکلیف این فرزندان چی هست؟
 

راز

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
انتظار عزیز.
من همچنان معتقدم در چنین مواردی حتی به اندازه مزاحمتی که فرمودین نباید سکوت کرد اگر بحث آبروریزی مطرحه وحفظ آبرو براطرف مقابل معنی داشته باشه سعی میکنه برنفس خودش غلبه کنه.سکوت باعث میشه طرف مقابل (حالا هر کس در هر جایگاهی که هست از جمله پدر. برادر .دایی.عمو...) بررفتار خودش ادامه بده والبته هرروز پا فراتر بگذاره.
اطاعت از پدر و مادر تا وقتی بر گردن ماست که امر الهی نقض نشه در چنین مواردی اطاعت لازم نیست وباید به هر طریق ممکن فرزند مواظب ایمان وپاکی خودش باشه .
راهکاری که به نظر من میاد اولین قدم با مشاور مجرب دینی و روانشناس تماس بگیره بعد طرف را تهدید کنه که موضوع را با افراد دیگر خانواده در میان خواهد گذاشت ونهایتا مطرح کردن موضوع وکمک گرفتن از سایر اعضا خانواده.
البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شرایط محیط هم مهمه، فرد باید مواظب نوع پوشش و رفتار وحتی شوخیهای خودش باشه واز حضور درمکانهای خلوت و... اجتناب کنه
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

سلام به همگی.

یکی از سوالاتی که در ارسال های اخیر مطرح شده اینه که ما تا کجا و چه حد باید از والدینمون اطاعت کنیم؟

شکر خدا جواب همه سوالات ما در قرآن کریم اومده، جواب این سوال هم در قرآن کریم هست.

اگر یه سر به سوره مبارکه لقمان آیه 15 بزنیم، جوابمون رو می گیریم:

وَ إِنْ جاهَداکَ عَلى‏ أَنْ تُشْرِکَ بي‏ ما لَيْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما وَ صاحِبْهُما فِي الدُّنْيا مَعْرُوفاً...

اگر آنها (پدر و مادر) به تو اصرار دارند که چیزی را که شریک خدا نمی دانی، برای او شریک قرار دهی، هرگز از آنها اطاعت مکن؛ ولی در زندگی دنیا با آنها به نیکی رفتار کن.

پس باید توجه کنیم که بنا به آیات قرآن، امر خدا، بر امر والدین و رضایت خدا بر رضایت والدین مقدم هست، اگر رضایت خدا و والدین در یک جهت بودن که چه بهتر، اما اگر با هم تضاد داشتن باید مراقب باشیم که امر خدا در هر صورت بر امر والدین تقدم داره.


مثلا اگر والدین ما رو به منکری امر یا مجبور کردن، برفرض گفتن برو دزدی کن! اینجا بین فرمانبرداری از خدا و والدین تضاد هست...
اما باید حواسمون باشه خودمون رو گول نزنیم، هر چی شد نگیم حرف والدینمون با حکم خدا تضاد داره...

در بسیاری از موارد واقعا داره به پدر و مادر کم لطفی میشه، مادر مثلا میگه یه لیوان آب دستم بده، فرزند چنان اخمی می کنه انگار...اینا همه عقوبت داره، بی اعتنایی به دستورات خداست...
یا مثلا والدین حرفی می زنن که به مذاق نسل جوان خوش نمیاد، چنان داد و قالی راه می ندازن که اون سرش ناپیداست...

پس نتیجه حد اطاعت از والدین به توجه به آیه 15 سوره مبارکه لقمان این شد که:
1. اطاعت امر والدین تا جاییه که با امر خدا در تضاد نباشه
2. امر خدا مقدم بر امر والدین هست
3. اگر والدین منکری رو خواستار شدن نباید ازشون اطاعت کنیم اما در زندگی باید باهاشون به نیکی رفتار کنیم.



:gol::gol::gol:
:gol::gol:
:gol:

 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
سلام به همگی.

این مطلب هم بخونید خوبه:


آیت الله مجتهدی تهرانی:
افرادی که پدر و مادر از آن ها راضی بودند، دست به هرچه زدند طلا شده است...
افرادی هم که پدر و مادر از آن ها راضی نبودند، هر چه می زنند، به درب بسته می خورند.
همیشه هم سوال دارند که چرا ما هر کاری می کنیم، جور نمی شود؟

نمی دانند علتش چیست؟
می گوید پدر و مادرم از من راضی هستند.
بله، شاید در زمان حیات از شما راضی بودند، اما حالا که مّرده اند چون یادشان نکردی، از تو ناراضی شدند. حالا که فوت کردند، آیا برایشان کار خیری کرده ای؟


:gol::gol::gol:
:gol::gol:
:gol:
 
بالا