بازگردانی ایمیل ارسال شده

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"


زمان هيچگاه به عقب بازنخواهد گشت. اين جمله زماني كاملا درك ميشود كه كاري انجام شده باشد كه نبايد انجام ميشد! بهعنوان مثال فرض كنيد در يك ايميل تا توانستهايد پشت سر يكي از دوستانتان غيبت كردهايد و قصد داشتيد اين ايميل را براي يكي ديگر از دوستانتان ارسال كنيد، اما به اشتباه ايميل را به همان دوستي ارسال ميكنيد كه در متن ايميل دوستي را در حقش تمام كردهايد!

شايد مواردي از اين قبيل براي خيلي از شماها پيش آمده باشد. در چنين مواقعي هيچ راه چارهاي وجود ندارد جز اين كه خودتان را به بيخيالي بزنيد يا با كلي شرمندگي (كه مطمئنا نتيجه نخواهد داد) از طرف مقابل معذرت بخواهيد! البته اين مثال را فقط جهت نشان دادن حساسيت موضوع بيان كرديم، اما موارد مشابهي همچون ارسال ايميل يك شركت به شركت ديگر، ارسال نامه محرمانه به مخاطبان متفرقه و... برخي ديگر از اين موارد هستند. سرويسهاي ايميل همچون ياهو، هاتميل و... پس از ارسال ايميل هيچ گزينهاي را براي جلوگيري از ارسال بهعنوان فرصتي دوباره براي تصميمگيري در اختيار شما قرار نميدهند و بهمحض دريافت دستور ارسال از طرف شما، ايميل را ارسال ميكنند، اما كاربران جيميل ميتوانند با فعالسازي قابليت Undo مدت زمان كوتاهي را براي تصميمگيري مجدد و انصراف از ارسال ايميل در اختيار بگيرند. چنانچه ميخواهيد اين قابليت را به جيميل خود اضافه كنيد و اين فرصت را داشته باشيد تا ارسال ايميلهاي اشتباهي را لغو كنيد، بايد به روش زير عمل كنيد:

1- ابتدا وارد محيط كاربري خود در جيميل شويد. (



2- از بخش بالا- سمت راست روي آيكوني كه به شكل چرخدنده است كليك كرده و از منوي بهنمايش درآمده روي گزينه Mail Settings كليك كنيد.



3- به تب Labs مراجعه كنيد.



4- از ميان امكانات موجود، قابليت Undo Send را پيدا كرده و روي گزينه Enable در مقابل آن كليك كنيد.



5- با انتخاب گزينه Save Changes تغييرات را ذخيره كنيد.



6- اكنون قابليت انصراف از ارسال ايميل براي شما فعال شده است، اما براي مشخص كردن فرصت اختصاص يافته جهت انصراف بايد مراحل زير را ادامه دهيد.



7- مجددا به بخش Mail Settings مراجعه كنيد.



8- تب General را انتخاب كرده و در بخش Undo Send، يكي از زمانهاي 30، 20، 10، 5 ثانيه را بهدلخواه خود انتخاب كنيد.



9- از اين پس هرگاه ايميلي را ارسال كنيد در كنار نمايش پيام ارسال موفقيتآميز ايميل يك گزينه با عنوان Undo نيز تا مدت زمان مشخص شده در مرحله 8 را مشاهده ميكنيد كه با كليك روي آن عمليات ارسال ايميل لغو ميشود.
beytoote.com


 
بالا