چه کسي از شما جاسوسي مي کند؟ + افزونه

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
دانلود یک افزونه مفید ؛

ضربه اي که ممکن است از طريق بستر مجازي به شما وارد شود، ممکن است بسيار شديد و مهلک باشد. از دست رفتن اطلاعات شخصي شما يا رمزهاي عبور حسابهاي کاربريتان ممکن است بسيار براي شما گران تمام شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛بحث امنيت از قديم الايام بحث محبوبي در ميان کارشناسان و متخصصان آيتي بوده است. در جهان مجازي مفهوم امنيت بسيار متفاوت از آن موضوعي است که در جهان حقيقي وجود دارد. ضربهاي که ممکن است از طريق بستر مجازي به شما وارد شود، ممکن است بسيار شديد و مهلک باشد. از دست رفتن اطلاعات شخصي شما يا رمزهاي عبور حسابهاي کاربريتان ممکن است بسيار براي شما گران تمام شود. همان طوري که ميدانيد کسي که تصميم به هک دارد قبل از هر چيز خوب کمين کرده و شرايط مختلف را بررسي ميکند و آنگاه در زمان مناسب به سراغ طعمه خود ميرود. گذشته از اين موارد برخي از سايتها هستند که بدون اين که اطلاع داشته باشيد جاسوسي شما را ميکنند اما متخصصان براي اين مورد هم راهکارهاي خوبي به شما معرفي ميکنند.

1995476_622.png

در اين هفته به شما نرمافزاري را معرفي خواهيم کرد که يکي از قدرتمندترين راهکارها در اين زمينه به حساب ميآيد. با وجود اين نرمافزار ميتوانيد بفهميد که چه کسي در چه زماني در حال جاسوسي از شما ميباشد. اين برنامه به شکل يک پلاگين است که به مرورگر شرکت موزيلا يعني فايرفاکس افزوده ميشود. پلاگين لايتبيم Lightbeam به شما به صورت اينفوگرافيک نقشه سايتهايي که هنگام آنلاين بودن شما، سعي در گرفتن اطلاعات شما را دارند، نشان ميدهد.

اگر بخواهيم کمي دقيقتر توضيح دهيم بايد گفت که اين اتفاق در اثر خوانده شدن کوکيهاي سيستم شماست و بسياري از شرکتهاي تبليغاتي و ديگر شرکتهاي ارائهدهنده سرويسهاي اينترنتي از اين کوکيها استفاده يا سوءاستفاده ميکنند. کوکي در واقع يک فايل متني است که روي رايانه شما در زمان گشتوگذار در اينترنت و باز کردن سايتهاي مختلف به صورت لاگ ذخيره ميشود.

1995474_201.png
اين فايل متني منبع اطلاعاتي خوبي است که شرکتهاي تبليغاتي و سازمانهاي جاسوسي از آن استفاده کرده و بر اساس همين اطلاعات ساده نوع رفتار شما را در جهان مجازي تحليل کرده و مورد مطالعه قرار ميدهند. در واقع هر بار که به وبسايت اينترنتي مراجعه ميکنيد، سايتهاي زيادي به شما وصل شده و به جمعآوري اطلاعات مختلف شما مشغول ميشوند. اين سايتها ممکن است به صورت همزمان صفحات تبليغاتي خود را باز کرده و تبليغاتي را هم به شما نشان دهند.

1995475_618.png
مدير اجرايي شرکت موزيلا آقاي "مارک سورمن"، در اين باره ميگويد که مدت زمان زيادي است که به مطالعه رفتار شرکتهاي تبليغاتي و سازمانهاي جاسوسي مشغول هستند و به دليل تقاضاي بسيار زياد کاربران و اعتراض آنها نسبت به مانيتورينگ حريم خصوصيشان تصميم به ايجاد نرمافزار يا پلاگين لايتبيم را گرفتهاند. به اين ترتيب بعد از نصب اين برنامه شما ميتوانيد به آساني بفهميد که چه کساني شما را رديابي ميکنند. بعد از اين که فهميديد چه کساني در حال دنبال کردن شما هستند ميتوانيد تمامي سرورهاي وصل شده به رايانه خود را از طريق همين برنامه بلوکه کرده يا سطح دسترسي آنها را تغيير دهيد. به گفته مدير موزيلا، کوکيها تنها يکي از چند روش دسترسي به اطلاعات کاربران است. البته مرورگر فايرفاکس داراي گزينهاي با نام Do not Track است که با استفاده از آن به سرورهاي تبليغاتي اجازه نميدهد، اطلاعات کاربران را بردارند. شما ميتوانيد پس از نصب مرورگر فايرفاکس اين برنامه کاربردي را از لينک زير دريافت کنيد.
http://goo.gl/4DjKhP


منبع: بایت
 
بالا