آیا ایران توان مقابله نظامی با مهاجمان را دارد؟

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
به گزارش فرهنگ نیوز، جمهوري اسلامي ايران در طول سی و پنج سال گذشته ، به برکت همت و تلاش مردم و مسئولین ، به پیشرفت های شگرفی در زمینه های مختلف دست يافته است. علاوه بر موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، در زمینه نظامی نیز ايران ، پیشرفت های چشمگيري داشته است. البته انگیزه پیشرفت در زمينه نظامي، افزايش توان دفاعي كشور براي مقابله با توطئه هاي بيگانگان بوده است.
کارشناسان نظامی، از جمله " آنتونی کوردزمن " کارشناس ارشد مرکز تحقیقات استراتژیک و بین المللی امریکا این موضوع را تاييد می کنند . وی می گوید : " قدرت نظامی ایران بیشتر حالت دفاعی دارد تا تهاجمی ایران در گذشته توانایی عظیم خود را در برابر فشارهای خارجی و هرگونه تهاجم ، حتی در شرایطی به مراتب دشوارتر از اوضاع کنونی ، به خوبی نشان داده است . "
البته قبل از ذکر موارد بایستی این موضوع را در نظر داشت که بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها تربیت نیروهای متخصص، مؤمن و متعهدی است که در سایه الطاف حضرت حق در طول 35 سال حیات انقلاب، این افتخارات را کسب کرده و شگفتی آفریده اند.
در زمینه نظامی میتوان موارد زیر را نام برد:

1-سری موشک های دور برد شهاب(صنایع موشکی):
شهاب - 3 یک موشک زمین به زمین میان برد ، با قابلیت جدایش بدنه و سرجنگی است که با سوخت مایع به پرواز در می آید.برد موشكهاي نسل جديد «شهاب ۳»، در مقايسه با سري قبلي حدود ۱۰۰ درصد ارتقا پيدا كرده و از ۱۳۰۰ كيلومتر به ۲۵۰۰ كيلومتر افزايش يافته و خطاي هدفگيري که در نسل قبلي نسبت به برد آن ۸ در دههزار بوده، در نسل جديد، به ۲ در دههزار كاهش يافته است. نكته ديگر، سيستم اختصاصي ناوبري موشكهاي شهاب است. اين سيستم علاوه بر آنكه قدرت شناسايي و اصابت به اهداف را به گونه اي بسيار دقيق در اختيار ايران قرار داده است كه علاوه بر اطمينان از برخورد موشك به هدف موردنظر، در صورت خروج از مسير تعيين شده نيز مي تواند آن را تصحيح كرده و درصد اطمينان از برخورد را به نحو چشمگيري افزايش دهد.

2- هواپیمای آذرخش(صنایع هوایی):
آذَرَخش نام دومین هواپیمای جنگنده ساخت ایران، پس از جنگنده صاعقهاست. این جنگنده که در ایران و به روش مهندسی معکوس بر روی جنگنده بمب افکن اف-۵ ساخته و در تاریخ ۱۵/۵/۱۳۸۶ در شاهین شهر اصفهان آزمایش شدهاست.این هواپیما یعنی جنگنده آذرخش بیشتر و در واقع برای حمله به اهداف زمینی طراحی و ساخته شدهاست و توانایی جنگ هوایی را نیز دارا است که کاملاً ساخت ایران بوده و برای جایگزینی است.

3- هواپیمای صاعقه(صنایع هوایی):
هواپیمای صاعقه، هواپیمای جنگنده شکاری از کلاس هواپیمای دوگانه می باشد. از جمله فناوری های بسیار پیچیده و پیشرفته این هواپیمای جنگنده کاملا بومی، می توان به ارتقاء و بهینه سازی سیستم اویونیک و تسلیحاتی هواپیما در سطح SRII، بومی سازی اقلام وندور مکانیکی و هیدرولیکی اشاره کرد که با تلاش بی وقفه و مشترک متخصصان هوشمند و افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور رسیده است.



 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
4- تانک ذوالفقار(صنایع نظامی- زرهی): تانک ذوالفقار نوع بهینه سازی شده تانک روسی تی-72 است که با تجهیز به سیستم مدرن کنترل آتش،ضمن افزایش قدرت و قابلیت آفندی و پدافندی تانک فوق ، توان مانور عملیاتی آن افزایش یافته است.گفتنی است،مهمات 125 میلیمتری تانک ذوالفقار در داخل کشور تولید می شود.

5- نفربر زرهی براق(صنایع نظامی- زرهی):
این نفربر پشتیبانی زرهی یکی از انواع نفربرهای شنی ، آبی و خاکی با حفاظ زرهی مناسب و تحرک بسیار خوب است که با برخورداری از سیستم طراحی شده برای آن می توان از موانع و ناهمواری ها با سرعت بالاعبور کند. نفربر براق یک نفربر ساخت ایران است که در کل یک نفربر زرهی خاکی و آبی با حفاظ زرهى مناسب و تحرک بسيار بالاست .

6- موشک حوت(صنایع موشکی- دریایی):
حوت یک موشک سطح به دریا و زیرآبی یا اژدر دارای پیشرانه راکتی ِ تولید ایران است. چنین موشکی قادر به سوراخ کردن بدنه اغلب کشتیهای جنگی آمریکایی است و نیروی دریایی آمریکا راهکار دفاعی چندانی برای دفاع در مقابل چنین جنگافزاری ندارد.. سرعت این موشک معادل ۱۰۰ متر بر ثانیهاست که ۳ تا ۴ برابر بیشتر از سرعت اژدرهای معمولی است. توان رزمی این موشک برابر با موشک های ساخت روسیه است و تنها دو کشور ایران و روسیه فناوری لازم را برای ساخت چنین موشکهایی به دست آوردهاند

7- ناوشکن جماران2 (صنایع دریایی):
ناوشكن بومي جمهوري اسلامي ايران "جماران" که در 30 بهمن 1388 با حضور فرمانده معظم كل قوا به ناوگان نيروي دريايي ارتش پيوست، به موشکهای هدایتشونده دریا به دریا، دریابه هوا، اژدر انداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.


8- زیردریایی غدیر(صنایع دریایی):
"غدیر" شناوری است زیر سطحی و سبک که به صورت کاملاً بومی در داخل کشور ساخته شده است. این زیر دریایی از قابلیت ناوبری در آب های کم عمق برخوردار و به سیستم نوین پرتاب اژدر و شلیک موشک به طور همزمان و با دقت بالا در هدف گیری مجهیز است. زیر دریایی غدیر در جابجایی سریع نیرو ،رهگیری دقیق و مسدود کردن راههای حمل و نقل شناورهای سطحی و زیر سطحی و شناسایی اهداف نظامی دشمن کاربرد دارد.

9- ماهواره امید(صنایع فضایی):
ماهواره اُمید، نخستین ماهواره ساخت کشور ایران است که تمام تجهیزاتش در سازمان فضایی ایران طرّاحی و تولید شدهاست. ماهواره «امید» بامداد ۳ فوریه ۲۰۰۹ میلادی (۱۵ بهمن ۱۳۸۷) و در سیامین سالگرد پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ در مدار فضا قرار گرفت و در ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ با جو غلیظ مناطق غربی آمریکای جنوبی و اقیانوس آرام برخورد کرد و به کار ۸۲ روزه خود پایان داد. امید دوّمین ماهواره ایران در مدار بود. اولین ماهواره سینا ۱ است که توسط روسیه در سال ۲۰۰۵ ساخته و برای ایران به فضا پرتاب شدهاست.
 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
10- بالگرد طوفان(صنایع هوایی): بالگرد طوفان 2 جدیدترین بالگرد تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که به نوعی یک گام جدید در بحث ارتقاء ناوگان موجود بالگردی کشور به حساب می آید. مشخص ترین ارتقاء صورت گرفته در این بالگرد نصب سامانه " سامانه پايدار شده ژيروسكوپي " در بخش دماغه جلویی این بالگرد است. بر اساس گمانه های موجود سامانه مورد نظر مدل " عقاب 1 " ساخت شرکت صاایران است.

11- جنگنده قاهر-313(صنایع هوایی):
این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر بفرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

12- موشک سجیل(صنایع موشکی):
موشک سجیل نخستین موشک زمین به زمین برد بلند دو مرحله ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان اقتدار آفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. موشک سجیل با برد عملیاتی نزدیک به 2000 کیلومتر از دقت بسیار بالایی در اصابت به اهداف تعیین شده برخوردار است. بهره مندی از TV کنترل، زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاب و انتقال سایت پرتاب پس از شلیک ، قابلیت های لانچر متحرک و حمل موشک اماده شلیک از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود.

13- ماهواره برهای سفیر و سیمرغ(صنایع موشکی):
سیمرغ ،ماهواره بری است که برای قراردادن یک ماهواره 150-100 کیلوگرمی در مدار 500 کیلومتری زمین به کار می رود. سفیر، ماهواره بری است دو مرحله ای و با سرعت 8110 متر بر ثانیه که توانست با موفقیت ، ماهواره ملی امید را به وزن 20 کیلوگرم در مدار حضیض (250 کیلومتری)زمین قرار دهد.

14- ناوچه موشک انداز ذوالفقار(صنایع دریایی):
این شناور که به پیشرفته ترین تجهیزات الکترونیک ،مخابراتی و اپتیکی مجهز است ، دارای سرعت و قدرت مانور قابل توجهی است و طراحی آن بر اساس شرایط آب و هوایی و ویژگی های منطقه خلیج فارس انجام شده است. قایق تندروی موشک انداز ذوالفقار یک قایق تندروی گشت دریایی است که طراحی آن برای حمله سریع به دشمن صورت گرفته است. شناور موشک انداز ذوالفقار به موشکهاى کوثر در نسل قدیم و نصر1 در نسل جدید مجهز مىشوند.کارایی مناسب، سرعت بالا، مانور سریع و هزنیه کم در مقابل کارایی بالا از ویژگیهای شناور ذوالفقار است.


15- زیر دریایی سابحات(صنایع دریایی):
این زیر دریایی از نوع مرطوب است و می تواند به راحتی تا نقاط نزدیک دشمن ،عملیات مختلف از جمله گشت شناسایی ،پیاده کردن تکاور ،حمل و نصب مین و هدایت توپخانه را انجام دهد. کلاس سابحات 15 زیردریاییهای کلاس سابحات در واقع نخستین زیردریاییهای ساخته شده در ایران هستند که ساختشان در سال 2000 اعلام شد. کاربرد اصلی این زیردریایی مینگذاری است اما با این وجود گفته میشود این زیردریایی قادر به جابجایی 3 تا 7 غواص است.

16- قایق پرنده(صنایع دریایی):
قایق پرنده شناوری است که اغلب کارکردهای عملیاتی هواپیماهای آب نشین را به طور ایمن و با کمترین هزینه انجام می دهد. قایق پرنده قادر است با سرعت زیاد و با ارتفاع کم از سطح آب دریا پرواز نماید. قایق پرنده وسیلهای است که توانایی نشست و برخاست روی آب را داشته و افزون بر آن قادر است با استفاده از بدنهی خود روی آب شناور بماند. به عبارت دیگر توانایی نشست و برخاست این پرنده روی آب با استفاده از شکل خاص بدنهی آن محقق میشود.

17- زیردریایی قائم(صنایع دریایی):
شناور زیر سطحی در کلاس نیمه سنگین که از قابلیت حمل و پرتاب انواع اژدر, موشک های زیر سطحی و جابجایی نیروهای عملیات ویژه برخوردار است. زيردريايي قائم نخستين زيردريايي نيمه سنگين ايراني خواهد بود. گفته ميشود اين زيردريايي هماکنون در دست ساخت است.. گفته ميشود اين زيردريايي داراي تناژ جابجايي بالاي 1000 تن است. به گفته دريادار حبيبالله سياري قائم قادر به مينگذاري و شليک انواع مختلفي از اژدرها و موشکهاي ضدکشتي است. همچنين به گفتهي وي اين زيردريايي قادر است در هر عمليات تهاجمي و تدافعي شرکت نمايد.
 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
18- هواناو یونس22(صنایع دریایی): هواناو یونس ،ظرفیت حمل 26 نفر سرنشین و 2 تن بار را دراد. سرعت این هواناو ، 80 کیلومتر در ساعت و برد عملیاتی آن 600 کیلومتر بدون نیاز به سوختگیری مجدد است. هواناو «يونس ۲۲» به سفارش نيروي دريايي سپاه طراحي شد و كل سامانه ها و زيرسامانه هاي آن در درون كشور از سوي پژوهشكده هوا و دريا در شيراز ساخته شد، به جز بخش موتور آن كه معمولاً در دو كشور آلمان و انگلستان ساخته مي شود.


19- بالگرد جنگنده شاهد(صنایع هوایی):
بالگرد تهاجمی سبک شاهد 285 پس از پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی و طی تست ها و آزمایش های گوناگون اکنون در مرحله تولید انبوه قرار گرفته است. ابعاد کاملا آیرو دینامیک، تحرک عملیاتی، چالاکی فوق العاده، قابلیت عملیاتی شدن سریع، کارآیی بالا، حمل انواع راکت های ضد زره، ضد شناور و انواع تیربارها از ویژگی های منحصر به فرد بالگرد شاهد 285 است که با شرایط جغرافیایی کشور نیز سازگاری دارد.

20- پهپاد ابابیل(صنایع هوایی):
ابابیل یکی از قدیمی ترین و پر تبراژ ترین پهپاد های ایران است. از این رو شاید معروف ترین آنها نیز باشد. این پرنده به خاطر برد نسبتا زیاد آن تا سال 2003 برای هر گونه عملیات تجسسی در برد بیشتر از 50 کیلومتر استفاده می شد.هپاد های ابابیل چند منظوره، ارزان قیمت، ساده و کارآمدند.

21- سامانه مرصاد(صنایع الکترونیکی):
سامانه مرصاد یک سامانه پدافندی میان بر است که از فناوری بسیار پیچیده ای برخوردار است و توانایی انهدام هواپیماهای مدرن را در ارتفاع پست و متوسط دارد. از ویژگی های این سامانه که با همت متخصصان زبده و کارآمد وزارت دفاع طراحی و شاخته شده است.

22- سلاح ملی خیبر(صنایع تسلیحات):
این سلاح که نخستین سلاح انفرادی ملی به شمار می آید ، علاوه بر سه وضعیت شلیک ضامن ، تک تیربار و رگبار ، از سیستم جدید سه تیر برخوردار است. این سلاح به سلاح ملی معروف شده است .خیبر را می توان مدل تغییر شکل یافته اسلحه (s-5.56)ایران به یک اسلحه بولپاپ دانست که اسلحه(s-5.56) همان CQ چینی می باشد.

23- بمب هوشمند 2000 پوندی قاصد(صنایع هوایی):
بمب هدایت شونده 2000 پوندی قاصد، یک مهمات دورایستا و توانمند است.قدرت تخریب بسیار بالا، هدف گیری و هدایت نقطه ای علیه اهدافی که در دید مستقیم خلبان قرار دارد ،کنترل و هدایت خودکار بمب تا لحظه برخورد ، عدم توانایی دشمن در ایجاد اختلال هدایت بمب(هدایت تصویری -پسیو) از جمله ویژگی های مهم بمب هوشمند قاصد به شماره می رود. این بمب دارای قابلیت های دیگری همچون شلیک از فاصله دور از دسترس پدافند دشمن و انهدام اهداف استراتژیک دشمن با حداقل درگیری است.

64092-192868-1391603332.jpg
 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
24- توپ دریایی 40 میلی متری فتح(صنایع دریایی): توپ دریایی 40 میلی متری فتح جزء توپ های ضد هوایی ارتفاع پست است و در شناورهای دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. برد نهایی این سلاح 12 کیلومتر و نواخت تیر آن 300 گلوله در دقیقه است و می تواند به عنوان سلاح ضد موشک های کروز نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

26- رادار بصیر(صنایع الکترونیکی):
رادار تاكتيكي بصير كه سيستمي قابل حمل براي مراقبت زميني است، به منظور تشخيص پستي و بلنديها، هدف يابي، محل يابي، نوع يابي و رديابي اهداف متحرك سطحي به كار مي رود.

27- سامانه های صافات(صنایع الکترونیکی):
اين سامانههاي پيشرفته اهداف هوايي موردنظر را به صورت بدون انتشار (پسيو) رديابي و در زمان مناسب فرمان شليك را به سلاح صادر ميكند. سامانههاي صافات از قابليتهاي تاكتيكي- تكنيكي و ضد جمينگ نيز برخوردار مي باشند.

28- بی سیم هدهد1(صنایع الکترونیکی):
"هدهد- 1"، نوعي بيسيم زيرسطحي با برد بيش از هزار متر است كه براي ارتباط غواصها با يكديگر، سطح و زيردريايي و همچنين ارتباط زيردريايي با سطح به كار مي رود.

29- مین کوب تفتان(تسلیحات):
این مین کوب قابلیت پاکسازی مین هایی تا وزن 10 کیلوگرو و عمق 30 سانتیمتر را دارد و در هر ساعت می تواند بین 3 تا 6 هزار متر مربع را پاکسازی کند.

30- موشک قادر(صنایع موشکی):
این موشک با برد200 کیلومتر و قابلیت آماده سازی و واکنش سریع می تواند اهداف دریایی از جمله ناوچه ها و ناوهای جنگی و اهداف ساحلی دشمن را منهدم می کند.


31- خمپاره انداز فاتح(تسلیحات):
این خمپاره انداز 60 میلی متری قابل حمل، با حداقل برد 100 و حداکثر بر 1050 متر مورد استفاده نیروهای تکاور قرار می گیرد.

32- پدافند هوایی 8 لول(صنایع هوایی):
سلاحی با 8 قبضه دوشکا در شرایط شلیک و نواخت تیر 400 تا 4800 تیر در دقیقه است.

33- ساخت قطعات اصلی و کلیدی برای انواع هواپیماها و بالگردها(صنایع هوایی):
از جمله ساخت ارابه فرود، بالگرد ، ملخ کامپوزیت و تجهیزات خاص سامانه های ناوبری و انواع تسترهای مورد نیاز.

34- موشک کروز دریایی کوثر(صنایع موشکی):
این موشک ترکیبی از فناوری بومی و برداشت هایی از نمونه ی چینی701 است این موشک به یک سرجنگی الکترو اپتیک مجهز است که به همراه یک رادار جستجوی میلیمتری کنترل آن را انجام می دهد.موشک کوثر مناسب برای شلیک از شناور های گشتی کوچک تا متوسط لانچر های زمینی هلیکوپتر ها و جنگنده ها یا هواپیماهای گشت دریایی است مانند(اوریون). از توانایی های این موشک میتوان به اصلاح اتوماتیک مسیر شلیک انتخاب اتوماتیک هدف بعدی(نزدیک ترین هدف در صورت خارج شدن هدف اول از دسترس یا قفل رادار بطور کلی بازیافت البته امکان هدایت اپتیکی تلویزیونی هم هست.

35- موشک ضد کشتی رعد(صنایع موشکی):
در سال 2004 ایران یک مدل جدید از موشکهای ضد کشتی را بر مبنای موشک چینی کرم ابریشم را با برد و سرعت بیشتر طراحی نمود و به تولید انبوه رساند این موشک با توجه به سرعت زیاد آن یکی از خطرناک ترین موشک های ضد کشتی است که امکان هر گون تحرکی را از حریف سلب می کند.
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
[h=2]سوال : آیا ایران توان مقابله نظامی با مهاجمان را دارد؟[/h]جواب : خیر

تا الان هم رمز ماندگاری این کشور فقط توجهات امام زمان (عج) و قول حضرت حجت برای حفظ کشوریه که به نام شیعه در جهان نام برده میشه !
واگرنه ادوات نظامی ایران به هیچ وجه قابل قیاس با کشورهایی مثل روسیه و امریکا و چین نیست !
 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
سوال : آیا ایران توان مقابله نظامی با مهاجمان را دارد؟

جواب : خیر

تا الان هم رمز ماندگاری این کشور فقط توجهات امام زمان (عج) و قول حضرت حجت برای حفظ کشوریه که به نام شیعه در جهان نام برده میشه !
واگرنه ادوات نظامی ایران به هیچ وجه قابل قیاس با کشورهایی مثل روسیه و امریکا و چین نیست !

بسم رب المهدی

صد البته.
 
بالا