اگر گوشی تلفن همراه شما خیس شد...

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
به نقل از ایتنا: گوشیهای تلفن همراه این روزها از پس هر کاری برمیآیند. حتما برای خیلی از شما پیش آمده که گوشی خود را گم کنید، از شما بدزدند، از دستتان به زمین بیفتد یا هر اتفاق ناگوار دیگری پیش آید. برای همه این مشکلات راه چارهای هست که خودتان خوب میدانید. شاید از دوستان شنیده باشید یا برای خود شما اتفاق افتاده باشد که گوشی داخل دستشویی، لیوان آب یا چای افتاده است.



اگر گوشی شما به طور اتفاقی به یکی از هزاران شیوه ممکن خیس شد، تنها باید ۵ راهکار ساده را انجام دهید تا آن را از خراب شدن نجات دهید.



1. آن را به سرعت از آب خرج کنید! ممکن است کاملا امری کاملا بدیهی باشد، اما هر چقدر سریعتر بتوانید گوشی خود را از منبع رطوبت دور کنید احتمال خراب شدن آن کمتر میشود.

15.jpg
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
2. وقتی گوشی شما از خطر دور شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سیمکارت و هر تجهیزات دیگری که قابل برداشتن است، از گوشی جدا کنید. اگر باتری گوشی شما جدا میشود، آن را هم درآورید. با این کار از شوک الکتریکی جلوگیری میکنید.



16.jpg
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"
3. گوشی و همه قطعات آن را با پارچه یا حوله تمیز خشک کنید. تا جایی که ممکن است از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا ممکن است در شکافهای گوشی گیر کند و جلوی کار کردن آن را بگیرد. از سشوار استفاده نکنید، چون ممکن است آب را بیشتر به داخل گوشی فرو ببرد.



17.jpg
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"

4. گوشی را یک شبانه روز در جایی گرم و خشک قرار دهید (مثلا نزدیک رادیاتور یا بخاری) یا آن را در یک کیسه برنج بگذارید یا دور آن حولهای بپیچید تا رطوبت اضافی آن جذب شود.



18.jpg
 

ارغوان

کاربر فعال
"بازنشسته"

5. وقتی همه این کارها را انجام دادید و گوشی شما خشک شد، اجزای گوشی را داخل آن قرار داده و امتحان کنید. اگر روشن شد، میتوانید با آن کار کنید! یادتان باشد اگر گوشی شما دوباره کار کرد، اطمینان حاصل کنید که از تمام اطلاعاتی که نیاز دارید و میخواهید نگه دارید نسخه پشتیبان یا بکآپ تهیه کنید.




19.jpg
 

فدایی رهبر

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بسم رب المهدی

سلام
من یه گوشی داشتم حدود دو سالپیش تا افتاد تو دریا
وقتی آوردمش بیرون بعد نیم ساعت که یکم خشکش کردم روشن شد
حدودا 6 یا 7 ماه بعدش طی یک اتفاقی از دستم پرت شد
از سمت صفحه نمایشش افتاد توی یک بشکه نفت
همون موقع روشن شد و کار میکرد
:O_o:
فقط هنوزم که هنوزه یکم بوی نفت میده
والا همه کارای قبل رو میکنه
نمی خواستم بیشتر از این زجرش بدم والا ازش استفاده میکردم.

 
بالا