جولان وهابیت در فضای مجازی با دامنه های فارسی و شیعی!

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=1][/h] فرقه وهابیت که با دلارهای حاکمان مرتجع سعودی، پیش قراول آتشافروزی و فتنهگری در منطقه شده است، برای مشروعیت بخشیدن به توحش سیاسی و نظامی خود، به ابزارهای نرم و روانی روی آورده است. یکی از این ابزارها حضور گسترده و فعال در فضای مجازی است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، از سال 2013 که امکان ایجاد دامنه سایت با بکارگیری واژههای فارسی فراهم شد، سایتهای زیادی اعم از خبری، تفریحی و آموزشی با دامنه فارسی شکل گرفت. اما هنگام گشت و گذار در فضای مجازی، زمانیکه به این سایتهای دارای دامنه فارسی رجوع میکنیم با نکته قابل تاملی مواجه میشویم.




اخیرا برخی از منحرفان فکری به منظور نقش آفرینی مثبت در پازل استکبار و ارتجاع، اقدام به راهاندازی سایتهایی برای ترویج افکار و آراء فرقه ظاله وهابیت کردهاند. اما نکته قابل تامل و تعجب برانگیز آن است که این منحرفان فکری برای دامنه اینگونه سایتها از اسامی و القاب مقدس مذهب تشیع بهره میگیرند. به عبارت دیگر، مروجان فرقه تکفیریها که دریافتهاند القائات مسموم آنها در میان جوانان، طرفدار چندانی ندارد، برای نفوذ در عقاید مردمان به مقدسات مذهب تشیع که ممزوج با ایمان و عقلانیت است، متوسل شدهاند.

گویی سلفیها که از تقابل عقلانی و اعتقادی با مذهب تشیع، علیل هستند، با دستورالعمل دیکته شده از سوی غرب، برای تبلیغ افکار و آراء مندرس و تکفیری خود به استمداد طلبیدن از باورهای راستین تشیع روی آوردهاند.

به کارگیری آن دسته از دامنههای فارسی که نماد مذهب تشیع محسوب میشوند، از شگردهای جدید مبلغان فرقه ضاله وهابیت در راه اندازی سایتهای اینترنتی است.

بهره گیری از دامنههایی با نمادهای شیعی در سایتهای اینترنتی وهابیون، به منظور تسهیل فریب مخاطبان اینترنتی صورت میگیرد؛ به این معنا که کاربران با مراجعه به این سایتها، پس از تطبیق دامنه سایت با محتوای آن، به نوعی دچار تناقض میشوند و این همان خواستهی گردانندگان این سایتهای مجهولالهویه است.

به عبارت دیگر، توپخانه جنگ نرم وهابیت با به کار گیری این حربه (استفاده از دامنههای فارسی و نمادهای شیعی در سایتهای اینترنتی) سعی دارد با روکشی موجه، باورها و القائات تکفیری خود را در بدنه جوامع اسلامی تزریق کند.

فرقه وهابیت که با دلارهای حاکمان مرتجع سعودی، پیش قراول آتشافروزی و فتنهگری در منطقه شده است، برای مشروعیت بخشیدن به توحش سیاسی و نظامی خود، به ابزارهای نرم و روانی روی آورده است. یکی از این ابزارها حضور گسترده و فعال در فضای مجازی است.

اما سردمداران فرقه وهابیت که از منفور بودن خود در میان نخبهگان جهان اسلام آگاه هستند، طی اقدامی انحرافی با نمادهای شیعی در فضای مجازی جولان میدهند.

اما آنچه که در این کارزار فرهنگی اهمیت بیشتری دارد، آن است که روحانیت معظم و معزز شیعه بالاخص مراجع عظام همچون همیشه، طلایه دار این جنگ نرم شوند و با تاسیس سایتهایی اینترنتی که حاوی اعتقادات و مبانی متقن تشیع باشد، نقشه شوم دشمنان را به شکست بکشانند.


اما به منظور جلوگیری از سوء استفادههای سودجویان تکفیری از اسامی و القاب مقدس مذهب تشیع در فضای مجازی، ضرورت دارد، علاوه بر اقدامات شخصی کاربران هوشیار، مسئولان و دستگاههای ذیربط با راهاندازی سایتهایی با دامنههایی مزین به اسامی و مقدسات تشیع، راه تطاول بیشتر این فرقه ضاله را سد کنند.



منبع: باشگاه خبرنگاران
 
بالا