********** آسیب شناسی پورنوگرافی یا هرزه بینی!!!!! **********

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


سایت های مستهجن وجود دارند. چه به ما بربخورد و چه بر نخورد این سایت ها به زبان فارسی هم وجود دارند و آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که مشتری هم دارند. با پاک کردن صورت مسأله چیزی عوض نمی شود.

متاسفانه در حال حاضر اختلال هرزه نگاری اینترنتی فقط در بحث هاي حقوقي کشورهاي مختلف مطرح شده اند و روانشناس ها و روانپزشک ها آن را در اختلالات خود قرار نداده اند. اما اين به آن معنا نيست که تحقيقي در اين مورد انجام نشده باشد. هرزه نگاري اينترنتي مقدمه يک بيماري فراگير روانشناختي به نام اعتياد جنسي است.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
مقدمه

داشتن شهوت از ويژگي هاي انسان است، ولي در صورتي وجود اين غريزه مفيد است كه به صورت متعادل اداره شود. افراط در شهوت، عقل را ضعيف مي كند و انسان را به وادي هواي نفس و گناه وارد مي نمايد. دستورات اسلام به گونه اي است كه هم باعث حفظ اين نيرو مي شود و هم آن را كنترل مي نمايد و به حفظ تعادل آن توصيه مي كند؛ زيرا انسان در مسير سعادت و بهروزي و رسيدن به قرب الهي نيازمند ابزارها و زمينه هاي است كه او را پاداش داده و آماده سازد.

چشم و گوش و ساير ابزار معرفتي خود را كنترل نمايد تا عقل و فكر او را به تسخير نگيرد، چون طبيعي است كه چشم، شاهد تاثيرات عميق و فوري است كه از آهنگ و فيلم هاي مبتذل برمي خيزد، بر دل مي نشيند و در قلب شور و هيجان بر پا مي كند، تا آن جا كه اين ارتعاشات سوار بر احساس آدمي او را به وادي خيال، شهوت، فساد و بي بند و باري سوق مي دهد.

اين پيشامد موجب مي شود كه عقل از محاسبات جدي، دقيق و واقع بينانه به دور بيفتد، و در نهايت به پژمردگي، ستم يا افسردگي در انجام وظايف ديني و الهي (فردي و اجتماعي) منتهي شود. به اتفاق همه دانشمندان علم اخلاق، رمز خوشبختي و سعادت حقيقي بشر در كنترل اعضاء و جوارح و تعديل احساساتش نهفته است كه از آن به عدالت تعبير مي شود و آن به معناي واقعي كلمه در منطبق كردن مسير زندگي با راه خدا كه صراط مستقيم است خلاصه مي شود، زيرا روح آرامش و اطمينان آن جاست.


طريقي كه گناه نكردن را در طول زندگي تضمين كند، براي افراد عادي بشر سهل نيست؛ زيرا انسان موجودي مختار و داراي تمايلات گوناگون است. رفتار هر انساني متأثر از ويژگي هاي شخصيتي او است. اگر روح تقوا بر شخصيت فردي حاكم باشد، رفتار او نيز رنگ معنوي اخلاقي دارد كه با عزمي آهنين و مبارزه اي دائمي و تدريجي با نفس، مي توان به چنين جايگاه رفيعي دست يافت. نگاه كردن از اين قاعده مستثنا نيست بنابراين كنترل چشم، تابعي از روح تقوا است كه اگر در آدمي پديدار شد، به تبع آن كنترل چشم نيز خواهد آمد.

اختلال «هرزه بيني» در دنياي مجازي كه از ارمغان هاي تكنولوژي رسانه اي دوره پست مدرنيزم، نقش بي بديلي در ايجاد، تشديد و تو سعه آن دارد، متعلق به قشر جوان و يا يك گروه سني خاص نيست بلكه موضوعي است كه براحتي مي تواند بر هر گروه سني، جنسي، مليتي، گروه هاي فرهنگي و حتي مذهبي تاثير گذار باشد. با چنين رفتارهايي بايد قبل از اينكه غيرقابل كنترل شوند، مقابله كرد. هرزه بيني هم مثل چيزهاي ديگر، عادتي اعتيادزا است كه خيلي زود از كنترل خارج مي شود. باور اين نكته ضروري است كه هرزه بيني و هرزه نگاري (پورنوگرافي) تنها توليد و مشاهده جنسي نيست بلكه اعتيادي است كه همچون مواد مخدر، ويرانگر و داراي درجات مختلف مي باشد.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"




تعريف هرزه بيني


«هرزه بيني» به معناي استفاده (غالبا مشاهده) مطالبي است مستهجن كه از لحاظ جنسي آشكار هستند و عمدتاً به قصد تحريك جنسي ارائه مي شوند كه اغلب داراي سه خصيصه هستند:

1- به طور كلي، خواهان يك علاقه شديد (وقيح، هولناك، بي شرمانه يا شهواني) جنسي هستند؛


2- ارتباط جنسي را به شيوه اي آشكار و آزار دهنده توصيف مي كنند. (به عبارت ديگر، از معيارهاي جامعه كنوني فراتر مي روند و توصيفاتي از ارضا يا فعاليت جنسي را بيان مي كنند)؛

3- به طور كلي فاقد ارزش ادبي، هنري، سياسي و علمي هستند.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



بيان شرعي


همانگونه كه مي دانيد ملاك قبولي اعمال در قيامت، همراهي عمل با نيت تقرب به خدا (در عبادات) و تطابق ظاهر آن عمل با دستور شرع است. در زمان غيبت ائمه (عليهم السلام) منشاء دستورات شرعي (به فرموده خود معصومين) فقها و مراجع عظام تقليدند. پس ملاك قبولي اعمال، مطابقت آن با دريافت اجتهادي (براي مجتهد) و تبعيت آن از فتواي مرجع تقليد (براي غير مجتهد) است؛ به نظر مراجع عظام در اين مورد نگاهي بياندازيم:

همه مراجع بزرگوار تقليد بر اين باورند كه: «نگاه به فيلم هاي محرك و شهوت انگيز، جايز نيست و بين مجرد و متأهل تفاوتي ندارد1

تصاوير و عكس هاي شهوت انگيز نيز به همين حكم ملحق شده است.

ايشان حتي به بهانه تحريك جنسي (مقدمه آميزش جنسي با همسر) نيز چنين رفتاري را جايز نمي دانند: «تحريك شهوت با نگاه به فيلم هاى مبتذل و جنسى، جايز نيست»2


1] آيت اللّه خامنه‏ اي: اجوبة الاستفتاءات، س‏1199؛ آيت اللّه سيستاني:,sistani.org ( واژه فيلم)، س‏7؛ آيت اللّه تبريزي: صراط النجا، ج‏6، س‏1422؛ آيت اللّه صافي: جامع ‏الاحكام، ج‏2، س‏1329؛ آيت اللّه نوري: استفتاءات، ج‏2، س‏554؛ آيات عظام امام خميني، مكارم، وحيد، بهجت و فاضل: دفاتر.

2] آيت‏ اللّه خامنه‏ اى: اجوبة الاستفتاءات، س‏1203؛ آيت‏اللّه صافى: جامع ‏الاحكام، ج‏2، س‏1329؛ آيت ‏اللّه نورى: استفتاءات، ج‏2، س‏554؛ آيت‏اللّه سيستانى: ,sistani.org ( واژه فيلم)، س‏3؛ آيات عظام وحيد، بهجت، امام خمينى، فاضل و مكارم: دفتر.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


علت شناسي


بهترين مستندات مي گويند كه اكثر يا همه علل ابتلا به اين انحراف جنسي، آموخته شده هستند و تا كنون هيچ دليل قانع كننده اي درباره انتقال ارثي الگوهاي اين رفتار، گزارش نشده است. تحقيقاتي و تجربيات باليني نشان مي دهد كه اين اختلال مي تواند داراي علل مختلفي باشد؛ از جمله:

1. تجربه محدوديت هاي انعطاف ناپذير و افراطي و بدرفتاري در سنين كودكي و داشتن روحيه اي منزوي، تنها و كسل، به عنوان زمينه هاي بروز اين اختلال شمرده مي شوند.

2. وجود صفات يا رفتارهاي هرزه بينانه در الگوها (والدين، آشنايان، همسالان يا الگوهاي رسانه اي)

3. وجود استرس به عنوان يـك عامل برانگيزنده و تشديد كننده: در واقــع فـــرد از طريق مشاهده سكس و بازسازي ذهني و رفتاري آن، آلام عاطفي و عـقـده هاي روانــي خود را تسكين مي دهد. بايد توجه داشت كه نبايد ابتلا به اين اختلال را بـــا شــهــوت جنسي قوي اشتباه گرفت. فرد هرزه بين ممكن است داراي شـهـوت جـنـسـي اندكي باشد.

4. رؤياپردازي جنسي: انگيزه ابتدايي يا در ادامه مشاهده گري اين تصاوير، ديدن جنبه تفريحي سكسي است كه خودشان در روياها و خيالات تصور مي كردند. از آنجا كه نمي توانند اين نوع از سكس ها را با همسر خود مطرح كنند، اين روشهاي مقاربت جنسي را در كتب، مجلات، فيلم ها و سايتها جستجو مي كنند.

5. دريافت تحريك براي خود ارضائي

6. نارضايتي از روابط جنسي با همسر: اين نارضايتي بعد از ديدن اعمال غلوآميز جنسي در فيلم هاي مستهجن، افزايش يافته، از زنان خود ارضا نمي شوند و آنها را ناكافي مي دانند (و برعكس).
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


آسيب شناسي

برخي آثار فاجعه آميز اين انحراف را مي توان اينگونه برشمرد:


1. مشاهده مكرر و زياد آن و در دسترس همه بودن اين نوع فيلم ها (حتي به عنوان آموزش) باعث شكستن قبح و زشتي اموري است كه اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبيح مي شمارند. حتي انسان هاي مؤدب و با نزاكت از بيان و ذكر برخي الفاظ كه مستقيما اشاره به يكي از اعضاء بدن انسان مي كند، اكراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبيح مي دانند چه رسد به اين كه به مشاهده و تجزيه و تحليل آن بپردازند. كما اين كه اسلام نيز به فتواي برخي فقهاء گفتن و ذكر و به زبان آوردن اعضاء تناسلي انسان به طور صريح حرام مي داند.


2. مشاهده، بيان، نقل اين گونه مطالب به طور زياد و صريح و بدون پرده و به طور فراوان در اختيار همگان قرار دادن چنين فيلم ها و... باعث از بين رفتن عفت عمومي و اجتماعي مي شود.


3. به دنبال مشاهده اين گونه فيلم ها، افراد به مقايسه آنچه در فيلم ديده اند و آنچه از همسر خود سراغ دارند مي پردازند و در نتيجه نقايص و كمبودها و ضعف هاي احتمالي خود و همسر خويش در ذهن فرد برجسته شده و چه بسا باعث كاهش تمايل و علاقه به همسر انتخاب شده خود مي شود و به تدريج كانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشي مي كند.


4. كاهش شديد ظرفيت عشق: به عبارت ديگر، هرزه بيني منجر به گسست آشكار عمل جنسي از دوست داشتن، عاطفه، توجه و ديگر احساسات طبيعي سالم و ويژگي هايي كه به روابط زناشويي كمك مي كنند، مي شود.


5. كاهش روابط سالم جنسي با همسر: در تحقيقي، اغلب همسران افراد مبتلا اعلام كردند كه شوهرانشان درروابط زناشویی با ايشان بي علاقه شده اند و علت جدا شدن از همسرانشان را هرزه نگاري اعلام كردند.

6. جنبه جنسي بسياري اين افراد، عاري از ويژگي هاي انساني مي شود. از آنها يك حالت «من غريبه» (جنبه تاريك) را توسعه مي دهند كه محور آن، شهوت جامعه ستيز و عاري از اكثر ارزش ها است.


7. نقش بستن تصاوير جنسي در مغز: در اين جا بهتر است كه به تجربه دكتر روان شناس، «مك گاف» در دانشگاه كاليفرنيا بپردازيم. يافته هاي او (كه بسيار ساده شده اند) نشان مي دهند كه خاطرات تجربه هايي كه به هنگام تحريكات احساسي (مثل تحريك جنسي) رخ مي دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز مي نشينند و پاك كردن آنها دشوار است. اين فرض مي تواند تا حدودي اثر اعتياد به هرزه نگاري و هرزه بيني را توصيف كند. خاطرات نيرومند تحريكات جنسي از تجربه هاي گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ مي كنند و مرتباً به ذهن خطور مي كنند و فرد را از لحاظ شهواني تحريك مي كنند.

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
8. تأثير بر رفتار جنسي: برخي از جامعه شناسان آلماني ادعا مي كنند كه «عادت بيمارگونه ديدن عكس يا فيلم هاي پورنو» بر رفتارها و برخوردهاي جنسي «معتادان پورنو» تأثير منفي دارد. تا جايي كه اين بيماران، از انجامروابط زناشویی و عشق ورزي لذتي نمي برند. كاربراني كه داوطلبانه براي ترك اعتياد خود به روانكاو مراجعه كرده اند، اعتراف مي كنند كه «ديدن پورنو، به بخش جدايي ناپذير ارضاي جنسي آنان تبديل شده است» و آنان نمي توانند بر «وسوسه و نياز» ديدن اين تصاوير غلبه كنند.


9. انزوا و كاهش روابط اجتماعي: پژوهشگران معتقدند كه اعتياد به ديدن پورنو ، هم چنين سبب انزوا و دوري فرد از اجتماع و كاهش روابط اجتماعي او مي شود.


10. هرزه بيني نه تنها بر ذهن فرد تاثير مخرب مي گذارد بلكه افراد را تشويق مي كند تا از نظر جنسي بيشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.


11. ديدن عكس ها و فيلم هاي مبتذل، به ويژه جوانان را، در يك حال تحريك دائم قرار مي دهد تحريكي كه سبب كوبيدن اعصاب آنان و ايجاد هيجان هاي بيمارگونه عصبي و گاه سرچشمه امراض رواني مي گردد.


12. اين گناه، پيوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، اين پيوند را قطع و ايمان او را زايل مي گرداند؛ غريزه جنسي انسان را به طور افراطي تحريك كرده؛ او را از فعاليت هاي مثبت انساني بازداشته؛ به سمت ارتكاب فحشا و منكرات سوق مي دهد. بدين وسيله انسانيت انسان كه سرمايه وجودي انسان است را از او سلب مي كنند.


13. محروم شدن از شيريني و لذت انس با خدا: هشيار بودن اين تصاوير در ذهن و مرور دائمي و ناخودآگاه آن، حضور قلب را در عبادات به خطر مي اندازد و تكرار نافرماني خدا، بهره رابطه با او را از لذت مي اندازد.


14. مردن دل ها و افسردگي: همانگونه كه روايات نيز بر اين امر تصريح دارند، ولنگاري جنسي و ارتباطي، باعث بروز قصاوت قلب مي شود و مرگ معنوي قلب را درپي دارد.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
15. تحليل توان عقل: هرقدر كه اطلاعات موجود در ذهن، منظم تر و داراي عناوين كمتري باشد، دسترسي عقل به آنها براي پردازش هاي جديد، مهياتر خواهد بود. اما وجود داده هاي فراوان و متعدد كه فضاي ذهن را به جهت پر كرده باشند و با تكرار درگيري ذهني و رفتار بيروني، تقويت شده باشند، باعث مي شود توان عقل را به مقدار چشمگيري كاهش دهند، چه رسد جايي كه اين داده ها، داراي تاثير بر هورمونهاي مختلف نيز باشد كه تأثيرات ارگانيك را نيز درپي داشته باشد.


16. سقوط شخصيت زن و مرد و تبديل شدن به وسيله اي براي اشباع هوس هاي سركش: با پرداختن افراطي فرد به مسائل جنسي، شخصيت او به شخصيتي شهواني تبديل خواهد شد كه تداعي ها و برداشت هاي وي با كوچكترين ارتباطي (حتي توهمي) رنگ جنسي به خود مي گيرد. كاركرد افراد براي چنين فردي تنها ارضاء غريزه جنسي است و اهتمام خود او نيز صرفا بر ارضاء همين بعد وجودي خويش است.


17. عذاب هاي فوق تصوري كه به وسعت بينهايت قيامت خواهد بود: هرچند عرصه قيامت، صحنه بروز تماميت فرد است كه عمل و رفتار نيز در آن داراي نقش است اما همانگونه كه عرفا و فلاسفه اسلامي بيان داشته اند، تماميت انسان به روح و نفس اوست. حال حال روحي كه تمام توانمندي هاي خود را فراموش نموده و تنها به بعدي حيواني، آن هم به شكلي نامعقول و نامشروع، پرداخته است، چگونه خواهد بود؟ كاشته هاي مزرعه كوچك دنيا، وقتي به وسعت بينهايت آخرت، گسترده مي شود، اين همه تأثيرات روحي و جسمي، چه نمايي خواهد داشت؟


18. آسيب جسمي : علم پزشكي هنوز تا مرز شناخت بسياري از بيماري ها فاصله اي طولاني دارد و چه بسا اموري كه در زندگي روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفيد از آنها استفاده كنيم و در آينده اي نزديك ضرر آنها از نظر پزشكي ثابت شود. بنابراين اگرچه تاكنون براي هرزه بيني، اثر جسماني مستقيم تشخيص نشده است (و احتمال اين وجود دارد كه با پيشرفت علم مشخص گردد) ولي قطعا اثر غيرمستقيم دارد. يعني نگاه به عكس و فيلم هاي مبتذل غالبا موجب تحريك سيستم عصبي خودكار (سمپاتيك و پاراسمپاتيك) و تحريك شهوت مي گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزايش پيدا مي كند؛ ترشح برخي از هورمون ها در خون بالا رفته و تعادل هورموني و رواني شخص براي دقايق و گاه ساعات و گاه روزها به مخاطره مي افتد. اگر اين رفتار به مدت طولاني ادامه يابد آثار آن همه عمر فرد را دربر خواهد گرفت.


19. سلامت جنسي انسان كه تأثير عميقي در سلامت جسمي و رواني او دارد، حاصل ارضاء معقولي است كه درپي تحريك واقعي و نياز حقيقي فيزيولوژي بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ اين عدم تعادل، از عقلانيت انسان مي كاهد و او را وادار به گناه مي كند.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
مراحل ابتلا به پورنوگرافی


مرحله اول: اعتياد
وابستگي آنلاين

اولش اين جوري است که شما براي کنجکاوي به يکي از سايت هاي مستهجن که لينک هايشان اين طرف و آن طرف زياد ريخته اند، مراجعه مي کنيد. اما اين پايان ماجرا نيست. اين تصاوير و متن ها آن قدر قدرت تخيل شما را به کار مي اندازند که شما بارها و بارها، دوباره و دوباره به آن سايت ها مراجعه مي کنيد. فرد در ذهن خودش اين تصويرها و داستان متن ها را بارها و بارها در ذهن خود تصور مي کند و تحريک مي شود. جالب اينجاست که افراد تحصيل کرده و با هوش، شايد به خاطر قدرت تصور بالاترشان در مقابل اين سايت ها آسيب پذيرترند. خلاصه اينکه يک دفعه فرد به خودش مي آيد و مي بيند که واقعا به اين سايت ها معتاد شده است. دقيقا مانند مصرف کننده هاي مواد، معتادان به اين سايت ها هم ديگر با ديدن مثلا يک عکس يا فيلم در شبانه روز راضي نمي شوند و وقت بيشتر و بيشتري را صرف تصاوير مستهجن و مستهجن تر مي کنند و البته کم کم عوارض اين اعتياد گريبان خانواده و شغل فرد را هم مي گيرد.



مرحله دوم: تشديد
هر چه مستهجن تر بهتر

همانطور که در مرحله قبل هم توضيح داده شد، معتادان به اين سايت ها کم کم وقت بيشتر و بيشتر و تصاوير مستهجن تر و مستهجن تري را طلب مي کنند. اما اين فقط در فضاي مجازي اينترنت نيست. آنها کم کم توقعات عجيب و غريب جنسي که در نتيجه ديدن اين سايت ها برايشان ايجاد شده است را از همسر خودشان هم دارند.

معلوم است که اين توقعات عجيب و غريب که فقط منحرفان جنسي از پس آنها برمي آيند در زندگي طبيعي برآورده نمي شود. اينجاست که فرد ممکن است حتي بخواهد تنوع طلبي جنسي خود را با يافتن شريک هاي متعددتر ارضا کند. ضمن اينکه اين نوع برخورد باعث مي شود که همسر فرد کم کم از او آزرده شود و کناره گيرتر شود. اين دور باطل همچنان ادامه پيدا مي کند و زندگي طبيعي فرد را کاملا مختل مي کند.

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"

مرحله سوم: حساسيت زدايي
هيچ چيز زشت نيست

هر چه که فرد بيشتر پيش ميرود و بيشتر در سايت هاي مستهجن غرق مي شود، تشخيص فضاي مجازي از فضاي واقعي و التزامات اخلاقي اش برايش مشکل تر مي شود. در درجه اول ديگر هيچ محتواي مستهجني براي او شوک برانگيز نيست. او ديگر ميخکوب نمي شود. هيچ چيزي برايش کريه نيست. در فضاي واقعي هم بسياري از انحرافات جنسي در ديگران براي او طبيعي به حساب مي آيد. قاتي شدن فضاي مجازي و واقعي براي او اين توهم را به وجود مي آورد که «اين کاريست که همه آن را انجام مي دهند». فرد ديگر قادر به درک اين نکته نيست که فضاي مجازي مستهجني که او در آن سير مي کند را فقط يک اقليت بسيار کوچک از جامعه واقعي آن هم با هدف هاي بيشتر اقتصادي به وجود آورده اند و اين گروه کوچک به هيچ عنوان نماينده جامعه واقعي نيستند. در جامعه واقعي براي اکثريت هنوز هم آن تصاوير وقيح و ميخکوب کننده هستند و اين افراد معتاد به سايت هاي مستهجن هستند که مشکل دارند و نه جامعه.




مرحله چهارم: انحراف جنسي
بدل شدن به تصاوير

در سايت هاي مستهجن فقط به تمايلات طبيعي جنسي پرداخته نمي شود. بخش عظيمي از اين تصاوير و متن ها مربوط به کساني است که از انحرافات جنسي رنج مي برند. در آخرين مرحله و شديدترين مرحله از اعتياد به سايت هاي مستهجن، خود فرد هم ممکن است اين رفتارهاي انحرافي را انجام دهد. لاقيدي جنسي و انجام رفتارهاي پرخاشگرانه جنسي دو نمونه از رفتارهايي است که در نتيجه مشاهده اين سايت هاي مستهجن انجام ميشود. يکي از بدترين عواقب اين مشکل روان شناختي اين است که نگرش فرد به اطرافيانش کاملا جسمي مي شود. در واقع بخش عاطفي و انساني که به طور طبيعي در روابط آدمها با يکديگر وجود دارد کم کم از ذهن اين افراد محو مي شود و او به همه فقط با ديدگاه جنسي نگاه مي کند.
 
بالا