فضیلت زیارت امام حسین(علیه السلام) در شب جمعه از قول آیت الله بهجت

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=1] فضیلت زیارت امام حسین(علیه السلام) در شب جمعه از قول آیت الله بهجت
[/h]​
49824_643.jpg

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از عقیق، مگر ثواب زيارت سيدالشهداء را ما مى دانيم چه خبر است ؟! مگر مى دانيم رواياتى كه درباره زيارت سيدالشهداء وارد شده ، به كجا رسيده است ؟! هيچ مى توانيم بگوييم، كان كمن زار الله فى عرشه : ((زاير امام حسين (عليه السلام ) در شب جمعه مانند كسى است كه خدا را در عرشش زيارت كند))، يعنى چه ؟


آيا ما از اين ها مىفهميم ؟! يا همين بكاء(گريه) بر سيدالشهداء (عليه السلام ) ثوابش چه اندازه است؟ آيا مىتوانيم حدى برايش بگوييم كه ديگر از آن بالاتر نيست ؟ (ارزش ) بكاء به حدى است كه مى گويند: ((همين كه اشك مختصرى از اذن دخول سيدالشهداء (عليه السلام ) آمد، فتلك الدمع علامه الاذن : آن اشك علامت اذن دخول است ؛ يعنى داخل بشو.)) آخر من چشمم اشك بيايد ،چه ربطى است كه آن ها اذن دادند! آيا معلوم است كه اين قضايا چيست ؟
منتهى ، چيزى كه هست ، اين است كه ما حالا به امثال معاويه گرفتاريم كه همه جور حرف از او هست ، حتى كلمه كفر!

آداب زيارت

اهم آداب زيارت اين است كه بدانيم بين حيات و ممات معصومين (عليهم السلام ) هيچ فرقى وجود ندارد. از واضحات است كه خواندن قرآن در هر روز، و ادعيه مناسبه اوقات و امكنه ، در تعقيبات و غير آن ها؛ و كثرت تردد در مساجد و مشاهد مشرفه ؛ و زيارت علما و صلحا و همنشينى با آنها، از مرضيات خدا و رسول (صلى الله عليه و آله و سلم ) است و بايد روز به روز، مراقب زيادتى بصيرت و انس به عبادت و تلاوت و زيارت باش

انتهای پیام/ ز.ح



 
بالا