Žo▬o هفت راز یک الویه خوش طعم Žo▬o

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
[h=1]هفت راز یک الویه خوش طعم[/h]
181500.jpg


سالاد الویه غذایی است که در ایران شکل گرفته و به قول معروف « مندرآوردی » است. البته به یک غذای روسی کمی شباهت دارد با این تفاوت که در آن به جای سس مایونز از روغن زیتون استفاده میشود و برعکس سالاد الویه تمام مواد از سیبزمینی تا خیارشور را نگینی خرد میکنند و سیبزمینیهایش خیلی نرم نیستند که بافت خود را از دست بدهند. پیازچه نیز از دیگر مواد تشکیلدهنده این غذاست.



نکتههایی که باید در تهیه سالاد الویه به آنها توجه کرد :
1 - برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و به صورت نگینی خرد کنید و به سایر محتویات بیفزایید.


2 - برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمهای، ذرت یا کالباس اضافه میکنند اما این کار را توصیه نمیکنم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمیکند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.



3 - چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آبلیموی تازه است. آبلیمو را فقط باید به اندازهای اضافه کرد که بوی تخممرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود.

4 - بهتر است خیارشورها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردشان کنید آنگاه آنها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آبشان گرفته شود. این کار هم باعث میشود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.

5 - همراه این غذا فقط نان آن هم نانهای سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه میکنم که البته بهتر است سبوسدار باشند.


6 - از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث میشود سالاد الویه آب بیندازد.


7 - برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد شد.

منبع : salamat.ir



 
بالا