ماهی عجیبی که سالهاست دانشمندان را سرگرم کرده است! + عکس

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
181628.jpg




اعماق اقیانوس ها مملو از زیبایی هایی است که شاید خیلی از آن ها را هنوز کشف نکرده باشیم زیرا همه روزه غواص ها با موجوداتی برخورد می کنند که تا به حال اطلاعاتی از آن ها وجود نداشته است.
ماهی ها هر کدام دارای فرم بدنی خاصی هستند که گونه های مختلف را از یکدیگر متمایز می کند. این تفاوت ها می تواند در محل قرارگیری اندام ها یا حتی شکل کلی بدن باشد.
ماهی "چشم بشکه ای" یکی از گونه هایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ کشف شد اما از آن پس تا سال ۲۰۰۴ هیچ نمونه زنده ای از آن دیده نشده بود. در این سال غواص ها در آب های استرالیا نمونه هایی از این گونه را پیدا کردند.

443487_124.jpg


نام این ماهی به خاطر چشمان عجیب و همانند بشکه اش به او اطلاق شده است ولی نام دیگرش "کله شیشه ای" است. سر این ماهی کاملا شفاف بوده و از مایع خاصی پرشده است به طوری که اعضای داخلی آن کاملا مشخص است.
کله شیشه ای بسیار حساس است به گونه ای که یک ضربه کوچک می تواند این ماهی را به کام مرگ بکشاند. این ماهی همچنین برخلاف دیگر ابزیان چشمانش در مقابل سرش است و می تواند شکارچی بسیار ماهری باشد. هنوز تحقیقات روی این ماهی ادامه دارد.





گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ

منبع: yjc.ir
 

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
به تازگی سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی کشورهای مشترک المنافع در استرالیا اعلام کرده که موفق به کشف گونه‌ ای از ماهیها شده که میتوانند کف دریا راه بروند.
این ماهی به ماهی صورتی دست دار معروف شده و از گونه ماهی‌ های دست‌ دار به شمار می‌ آید که برای اولین بار در سال 1999 توسط دانشمندان کشف شدند.



نکته قابل توجه درباره این ماهی استفاده آن از باله‌های خویش برای راه رفتن در کف دریاها و اقیانوس‌های به جای شنا کردن است.
دانشمندان برآورد کرده‌اند که این ماهی از 50 میلیون سال پیش در دریاها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کرده است، اما هم اکنون فقط در جنوب شرقی استرالیا گونه‌هایی از آن کشف شده است.
منبع: نشریه الکترونیکی جزیره
 
آخرین ویرایش:

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
روباتی که فوق العاده به انسان شباهت دارد​
محققان ژاپنی با رونمایی آخرین دستاورد روباتیک خود، روباتی انسان نما که به شکل یک استادیار دانمارکی ساخته شده و حالات صورتش به اندازه ای عجیب، طبیعی است مرز میان انسان و روبات را از بین بردند.
این روبات خارق العاده Geominoid DK نام داشته و سومین نمونه از سری روباتهای Geominoid به شمار می رود.
محققان دانشگاه اوساکا این روبات را به شکلی طراحی کرده اند که دقیقا به استادیاری در دانشگاه آلبورگ دانمارک شباهت داشته باشد. این اولین روبات از این سری است که به فردی ژاپنی شباهت ندارد.
اولین روبات Geominoid مشابه مهندس ارشد پروژه و دومین آن بر اساس چهره یک مدل ژاپنی ساخته شده بود. هر سه مدل کنترل از راه دور بوده و هدایت آن به عهده یک رایانه مجهز به فناوری موشن کپچراست که این فناوری به روبات قدرت شبیه سازی بسیار واقعی از حالتهای صورت و حرکات سر انسان را خواهد داد.
بر اساس گزارش فاکس نیوز، قرار است از این روبات برای مطالعه بیشتر بر روی تعاملات انسانها و روباتها استفاده شود. میزان طبیعی بودن حالات چهره این روبات به اندازه ای قوی و واقعی است که گاه Geominoid DK ترسناک به نظر می آید.






منبع: وب سایت نشریه الکترونیکی جزیره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: nazanin
بالا