مبهوت کردن ملائک

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=2]حضرت امام(ره) از آیت الله شاه آبادی نقل می کنند که:[/h]



مبهوت کردن ملائک!
حضرت امام(ره) از آیت الله شاه آبادی نقل می کنند که:

سه آیه آخر سوره مبارکه حشر را تلاوت کنید تا ملکه شما شود و اولین اثری که از آن مترتب می شود، پس از مرگ و شب اول قبر است!

وقتی که ملکین از طرف پروردگار برای سؤال و جواب می آیند، در جواب «من ربک» بگوئی:

هُوَ اللَّهُ الَّذِى لَا إِلَاهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَانُ الرَّحِيمُ(22)

هُوَ اللَّهُ الَّذِى لَا إِلَاهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ(23)

هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنىَ‏ يُسَبِّحُ لَهُ مَا فىِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الحَكِيمُ(24)


اوست خداى يكتايى كه غير او خدايى نيست كه داناى نهان و آشكار عالم است، اوست بخشنده و مهربان.(22)

اوست خداى يكتايى كه غير او خدايى نيست، سلطان مقتدر عالم، پاك از هر نقص و آلايش، منزّه از هر عيب و ناشايست، ايمنى بخش دلهاى هراسان، نگهبان جهان و جهانيان، غالب و قاهر بر همه خلقان، با جبروت و عظمت، بزرگوار و برتر (از حدّ فكرت)، زهى منزّه و پاك خداى يكتا كه از هر چه بر او شريك پندارند منزّه و (از آنچه در وهم و خيال و عقل انديشند) مبرّاست. (23)

اوست خداى آفريننده عالم امكان و پديد آرنده جهان و جهانيان، نگارنده صورت خلقان، او را نامهاى نيكو بسيار است، آنچه در آسمانها و زمين است همه به تسبيح و ستايش او مشغولند و اوست يكتا خداى مقتدر حكيم. (24)

«وقتی این طور پاسخ بگویی ملائکه الهی مبهوت و متحیر می شوند،

چون این معرفی حق است به زبان حق، نه معرفی حق به زبان خلق.



 
بالا