Language for learning words, to help get the word from the image

  • نویسنده موضوع BARAN
  • تاریخ شروع

BARAN

کاربر فعال
"بازنشسته"
همیشه بخش مهم و دردسرساز یادگیری زبان، حفظ کردن واژههاست. یادگیری واژههای زبان و به یاد سپردن آنها برای مدتهای طولانی مشکلی است که همهی زبانآموزها با آن مواجه هستند.
اماگفته میشود که میتوان با ترکیب روشهای نوین زبانشناسی و روانشناسی، ازطریق آموزش به روش تصویرسازی ذهنی، کلمات برای همیشه در ذهن میمانند.میتوانید به جای خواندن معنی کلمهها، با تصویر آن روبهرو شوید. پرآموزی
(Overlearning)
یعنی یادگیری تا حداشباع. موسسه علمی فرهنگی پرآموزی میگویدبا استفاده از محصولاتاش شما دریادگیری واژگان زبان به حد اشباع میرسید.
قیافهتان یادم هست!
تاکنون از کسی نشنیدهایم بگوید «قیافه شما را فراموش کردهام، ولی اسمتانیادم هست!». بارها قیافهی افراد را به یاد میآوریم، اما اسمشان رافراموش کردهایم. این شعاری است که پرآموزی دارد.
پرآموزیمیگوید حافظهی تصویری ما قویتر از حافظهی کلامی است، تا آنجا که دربرخی مستندات قدرت حافظه تصویری 400 برابر حافظهی کلامی ذکر شده است.

ایدهای از تلفیق مکانیک و روانشناسی
شایدجالب باشد بدانید این ایده چگونه شکل گرفته است. کیوان نظری عدلی، که درپروژه کارت هوشمند سوخت نیز فعال بوده میگوید در پروژه کارت هوشمند سوختیکی از دغدغهها، آموزش نحوه نصب و راهاندازی بهرهبرداری از این پروژهبود.
اودر این جریان کارشناسی ارشدش را در رشتهی روانشناسی ادامه داد و جذبمباحث علمی روانشناسی، یادگیری حافظه و چگونگی عملکرد آن، اندیشه و زبانشد. این آشنایی در کنار حضور در پروژهی کارت هوشمند سوخت را میتوانمقدمهی شکلگیری محصولات پرآموزی دانست.

اصل تصویرسازی برای آموزش
با این تفاسیر برای یادگیری زبان بهترین شکل آموزش، آموزش از طریق اصل تصویرسازی است.
نظریمیگوید برای آموزش زبان بهتر است به جای ترجمه یک واژه جدید به زبانمادری، سعی کنیم ارتباطی معنادار بین آن واژه با تصاویر بدیع و جالب ایجادکنیم.

15 هزار واژه با چند برابر تصاویر
درنرمافزارهای پرآموزی بیش از 15 هزار واژه از زبانهای خارجی، ازسادهترین اسامی مانند میوهها و لوازم منزل گرفته تا صفات، افعال، و حتیقیدها، اسامی معنا و اصطلاحات در سطوح پیشرفته زبان (آزمونها آیلتس، تافلو ...) به دقت تصویرسازی شدهاند.

با هیجان یاد بگیرید
تصویرسازیلغات کمک فراوانی کرده تا هیجانات و نیز خاطرات شیرین وارد آموزش شود.شاید یادگیری لغات پسرخاله، پارچه مخمل، روز به یاد ماندنی و قتل عام وقحطی به صورت نوشتاری هیجان خاصی نداشته باشد و حتی خسته کننده هم باشند،اما اگر در کنار این کلمات، تصویر پسرخاله در مجموعه کلاه قرمزی، مخمل درسریال خونه مادربزرگه، بازی به یاد ماندنی ایران و استرالیا برای ورود بهجام جهانی 98 و عکسهای ناراحت کننده از صحنههای قتل عام و قحطی راببیند، مطمئنا هیجان شما بیشتر خواهد بود.

محصول بومی برای ذائقهی ایرانی
مسلماتمام محصولاتی که در خارج از کشور تولید میشوند فاقد عکسهایی برگرفته ازاحساسات و خاطرات بومی ما هستند. در پرآموزی سعی شده این نکته هم لحاظ شودتا این تشابه نوستالوژیک حس خوشایندی را برای یادگیری به همراه داشتهباشد.

ویژگیهای این محصولات
- آموزش واژگان از طریق تصاویر جالب و بدیع و استفاده از حافظه تصویری
- آموزش کاربرد واژگان در جمله
- تقویت تلفظ صحیح واژگان و بهرهگیری از حافظه شنیداری با ارائه تلفظ زنده و بومی واژگان
- تقویت نوشتار صحیح واژگان با تصحیح هوشمندانه املای نوشته شده توسط زبانآموز
-انتقال واژه به یک جعبه لایتنر نرم افزاری و کاملا خودکار جهت مرور وآزمون هوشمندانه مطالب خوانده شده و اطمینان از انتقال واژگان از حافظهکوتاه مدت به حافظه بلندمدت
-امکان ارائه فایل صوتی واژگان و چاپ مطالب آموزشی به صورت فلشکارت جهتادامه یادگیری در زمانهای مرده یا در شرایط عدم دسترسی به کامپیوتر

دانشگاه علم و صنعت: پرآموزش دانشمحور است
دستاندرکاران پرآموزی با ارائه مستندات علمی پروژه به اساتید مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت، محصولات خود را به دست داوری سپردند.
پساز 6 ماه زمان و بررسی و ارزیابی مستندات طرح، اساتید مرکز رشد دانشگاهعلم و صنعت این طرح را تایید کردند. این تایید علاوه بر آنکه حمایت معنویمرکز رشد دانشگاه را به دنبال داشت، به عنوان یک طرح دانشمحور شناخته شدو قابلیت تجاریسازی آن نیز فراهم شد.

پرآموزی مکمل استاد است
باگسترش حضور محصولات الکترونیک و در عین کوچکتر شدن و قابلیت حمل آنها ـمانند کامپیوترهای خانگی، لپ تاپها، تبلتها، کتابخوانها و گوشیهایهوشمند ـ برخی فکر میکنند آموزش الکترونیک میتواند جایگزین استاد شود؛در حالی که آموزش الکترونیک استاد را در جایگاه اصلی خود قرار میدهد.
درآموزش الکترونیک حوزه زبان، معلم زمان زیادی را صرف آموزش مفاهیم و لغاتبه زبانآموز میکند. در حالی که زبانآموز میتواند با استفاده ازمحصولات پرآموزی و آشنایی کامل با واژگان در کلاس حاضر شوند و به اینترتیب با صرفهجویی در وقت، استاد بهتر میتواند برای نوشتار، شنیدار ومکالمه که بیشتر به تجربه وابستهاند تمرکز کنند.

پرآموزی در زبانهای دیگر
اگربه دنبال یادگیری زبانی غیر از انگلیسی است، موسسه پرآموزی عربی و فرانسهرا هم با بیش از 4 هزار و 500 واژه تهیه کرده است. نظری میگوید تهیهپرآموزی واژهای آلمانی هم در برنامهی این موسسه قرار دارد.
 
بالا