لحظه به لحظه همراه فرزندتان باشید!!

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=2][/h]
از تولد تا سه ماهگی

در این سنین قرار دادن اسباببازیهای متحرك با رنگهای جالب بالای تخت كودك و استفاده از محافظهایی با رنگهای روشن در اطراف تخت او، میتواند در فعال كردن حواس كودك موثر باشد. همچنین نگاه كردن و صحبت نمودن با كودك زمانی كه بیدار و هوشیار است و پاسخ دادن به صداهایی كه از خود درمیآورد، میتواند توجه او را جلب كند. در این سنین والدین میتوانند با گرفتن وسایلی با رنگ روشن نزدیك به صورت او به مدت 8 تا 10 ثانیه و سپس حركت دادن آن به اطراف باعث تسهیل توجه و قدرت تعقیب او بشوند.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
3 تا 6 ماهگی

در این سنین كودك را در گوشه صندلی یا تخت بنشانید و خود نیز كنار او بنشینید تا نشستن را به او بیاموزید. برای آموزش تحمل وزن بدن باید شیرخوار را از زیر بغل گرفته و او را آرام پایین بیاورید تا با كف پایش زمین را لمس كند. البته در این سنین باید وی را تشویق كنید تا جغجغه را هم بگیرد و پس از مدتی بازی كردن، آن را از دستش بگیرید. خوب است در این ماهها آینه را نیز به او نشان داده و به كودك لبخند بزنید و هنگام گریه كردن هم به او پاسخ دهید.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
6 تا 9 ماهگی

در این دوران اسباببازی جالبی مقابل او و البته دور از دسترسش قرار داده و با این كار كودك را تشویق به خزیدن كنید. به او اجازه دهید داخل وان حمام با اسباببازیهایش بازی كند، ولی هرگز او را كنار یا داخل آب تنها نگذارید.
با توجه به اهمیت صحبت كردن والدین با كودك، توصیه میشود،صداهای سادهای ایجاد كرده و كودك را تشویق كنید آنها را تكرار كند. باید او را ترغیب كنید به طرف صدا بچرخد. در این دوران از زندگی كودك مهم است كه تصاویر روشن و جذاب كتاب و مجلههای مناسب سنش را به او نشان داده و آنها را برایش نام ببرید.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
9 تا 12 ماهگی

در این سنین به بازیهایی كه برای او جالب است دقت كرده و آنها را انجام دهید. میتوانید اسباببازیای را زیر پتو قرار داده و از او بخواهید آن را پیدا كند. علاوه بر این خوب است كه اشیای غلتانی مانند توپ را در اختیار او قرار دهید.
بهتر است والدین كودك را روی سطحی صاف و ایمن قرار دهند تا آزادانه بخزد و جستجو كند.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
12 تا 24 ماهگی

در این سنین از كودك بخواهید اجزای بدنش را نام ببرد. همچنین با كودك توپ بازی كرده و غلتاندن توپ را به او بیاموزید. مداد و كاغذی برای نقاشی در اختیار او قرار داده و تشویقش كنید با مداد رنگی رنگ كند. در ضمن میتوانید از او بخواهید به عروسكش غذا داده، لباس تنش كند و آن را بخواباند.باید كودك را تشویق كنید با نگاه كردن به تصاویر كتاب در مورد آنها صحبت كند و حلقهها و مكعبها را روی هم قرار دهد.
 
بالا