حقایقی درباره جنگ آمریکا با سوریه که مردم آمریکا باید بدانند

RainiMan

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
پایگاه تحلیلی "اکونوميک کالپس" در مقاله ای به بررسی شرایط و تبعات ورود آمریکا به جنگ با سوریه میپردازد و مي نويسد: اگر اوباما تصمیم به حمله به سوریه بگیرد صراحتا اعلام کرده که در جبهه القاعده است.
1501486_518.jpg
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، نویسنده در این مقاله آورده است که اگر اوباما بخواهد به سوریه حمله کند باید این کار را بدون حمایت مردم آمریکا، تایید کنگره و سازمان ملل و همچنین بدون یاری انگلیس به انجام برساند. حال که رای پارلمان انگلیس مخالفت با حمله نظامی به سوریه است دولت اوباما گفته که باید "اقدامی یکجانبه" علیه سوریه انجام دهد.


مسلما "حمله محدود" آمریکا کارساز نخواهد بود و هدف ظاهری آنان، که براندازی نظام بشار اسد است، اینگونه محقق نمیشود. اگر حکومت اسد برکنار شود شورشیان القاعده بر سوریه مسلط خواهند شد. آیا هدف آمریکا از حمله به سوریه این است که کشور را به دست تروریست های خون آشام بیاندازد؟ چرا آمریکا باید در این اوضاع بحرانی دخالت کند؟ مسلما دخالت نظامی آمریکا هیچ مسئله ای را در سوریه بحران زده حل نخواهد کرد و اوضاع وحشتناک تر خواهد شد.


از آنجا که دولت بشار اسد متشکل از مسلمانان شیعه است و تروریست های القاعده سنی هستند، عربستان سعودی و قطر برای براندازی این نظام شیعی در سوریه و روی کار آوردن رژیمی سنی تاکنون از شورشیان حمایت های بسیاری کرده اند. آمریکا نیز بعنوان یکی از همپیمانان عربستان سعودی برای تجهیز شورشیان سوریه هزینه های هنگفتی را پرداخته است. از طرفی دیگر، ایران نمیخواهد سوریه به دست عربستان و غرب بیافتد و خواستار پابرجایی نظام اسد است.
حال مشکل آمریکا، عربستان و قطر این است که بشار اسد تاکنون توانسته شورشیان را سرکوب کند. آمریکا خواستار این است که استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را به گردن دولت بیاندازد تا "توجیهی اخلاقی" برای دخالت نظامی در سوریه داشته باشد.


به همین سبب است که امروزه جملاتی از این قبیل را زیاد میشنویم:
- در سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده شده است.
- شورشیان توان استفاده از سلاح های شیمیایی را ندارند.
- بنابراين دولت بشار اسد مسئول استفاده از این سلاح ها است.
- ارتش آمریکا میبایست اسد را به سبب استفاده از سلاح های شیمیایی تنبیه کند تا دیگر این اتفاق هرگز رخ ندهد.


آمریکا سالانه 52 میلیارد دلار در بخش اطلاعاتی خود هزینه میکند. روزنامه آمریکایی "ورلد نت دیلی" بارها شواهد محکمی مبنی بر استفاده ی شورشیان سوریه از سلاح های شیمیایی ارائه داده است اما هنوز مقامات دولت آمریکا وجود این شواهد را انکار میکنند و اصرار دارند که فورا باید به سوریه حمله کرد.


حمله به سوریه جنگ جهانی سوم را در خاورمیانه رقم خواهد زد. با این اقدام،آمریکا جنگی بی پایان را علیه سوریه، ایران و حزب الله لبنان آغاز خواهد کرد؛جنگی که به مراتب وحشتناک تر از جنگ عراق خواهد بود. دولت های سوریه، ایران و حزب الله در مقابل حمله ی آمریکا به سوریه ساکت نخواهند ماند و ترسی از حمله انتقامی به آمریکا نخواهند داشت. مسلما مردم آمریکا که طعم تلخ جنگ را نچشیده اند این موضوع را کامل درک نمیکنند.


اگر مردم آمریکا بخواهند جلوی این کابوس را بگیرند بايد همین حالا در مقابل جنگ آمریکا علیه سوریه بایستند.


گفتارهای زیر درباره جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه است که مردم آمریکا باید آن را بشنوند:
1. باراک اوباما، در طی مصاحبه ای در 20 دسامبر 2007: "بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور حق ندارد در شرایطی که هیچ گونه خطری ملت آمریکا را تهدید نکرده است، دست به حمله نظامی یکجانبه بزند."


2. جو بایدن، معاون اول رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای تلویزیونی در 2007: "طبق قانون اساسی، رئیس جمهور حق ندارد وارد جنگ بشود مگر اینکه به ما حمله شود یا مدارک کافی مبنی بر حمله به ما وجود داشته باشد...در غیر این صورت، اگر رئیس جمهور اقدام به جنگ کند ما او را متهم خواهیم کرد."


3. تد پو، قاضی آمریکايي: "آقای رئیس جمهور، حتی اگر بشار اسد از خطوط قرمز تعدی کرده باشد شما حق ندارید خطوط قرمز قانون اساسی آمریکا را زیرپا بگذارید."


4. کرت شرادر، نماینده کنگره آمریکا: "در حال حاضر هیچ خطر جدی آمریکا را تهدید نمیکند."


5. باربارا لی، نماینده کنگره آمریکا: "متوجه ام که شما بعنوان فرمانده کل قوا اختیار دارید تا از منافع ملی در مقابل تهدیدات مستقیم دفاع کنید اما این کنگره است که میبایست حمله نظامی را تایید کند."


6. رند پال، سناتور آمریکا: "جنگ داخلی سوریه هیچ ارتباطی با منافع ملی آمریکا ندارد."


7. تین کین، سناتور آمریکا: "مسلما بدون رای کنگره امکان دخالت نظامی در سوریه نیست."


8. دونالد رامسفلد: "دولت هرگز آشکارا اعلام نکرده است که منافع ملی ما در شرایط جنگ با سوریه چه خواهد بود."


9. رابرت فیسک: "اگر اوباما تصمیم به حمله به سوریه بگیرد صراحتا اعلام کرده است که آمریکا در جبهه القاعده است."


10. دنیس کوسینیچ، نماینده اسبق کنگره آمریکا: "جنگ برای چه؟ حالا قرار است ما نیروی هوایی القاعده باشیم؟"


11. ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه: " ما دو گزینه پیش رو داریم: یا باید تسلیم شویم و یا با تمام وجود از خود دفاع کنیم. مسلما گزینه ی دوم بهترین راه است."


12. افسر ارتش سوریه: "ما بیش از 8هزار نیروی جهادی در ارتش داریم که برای مقابله با آمریکا و انگلیس آماده شهادت هستند. من شخصا حاضرم برای جلوگیری از حمله هواپیماهای آمریکایی به مردم سوریه عملیات انتحاری انجام دهم."


13. مقام ارشد حزب الله لبنان: " حمله گسترده غرب علیه سوریه لبنان را وادار به جنگ علیه اسرائیل خواهد کرد."


14. آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران: "دخالت آمریکا در منطقه جرقه ای در انبار باروت است."


15. علی لاریجانی، رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران: "حتی اگرسوریه رابمباران کنید،کشوری که دراین دوسال دچار تخریبهای زیاد به دست عوامل ترویستی شده است چندان ضربه نمیخورد که جنگ طلبان درمقابل سوریه آسیب میبینند."


16. سردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران: " حمله به سوریه یعنی نابودی اسرائیل."


17. جیمز ماتیس، ژنرال بازنشسته آمریکا: "ما هیچ الزام اخلاقی ای برای این اقدام ناممکن و به خطر انداختن آینده ی فرزندان خود نداریم."


18. ام احمد، پناهنده سوری: "خشونت و جنگی که دو سال است در کشور سوریه میبینیم کافی نیست؟ حالا آمریکا هم میخواهد ما را بمباران کند؟"
 
بالا