چگونه تپش قلبتان را كاهش دهید؟

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
با توجه به این که در بیشتر موارد تپش قلب، بیماری خاصی نیست، با کاهش استرس و اضطراب و انجام ورزشهای سبک می توان تپش قلب را کاهش داد.
باشگاه خبرنگاران: گاهی فرد احساس میکند که دچار تپش قلب شده است که به صورتهای گوناگونی نظیر کوبیدن، لرزیدن، تپیدن و احساس می شود.

تعداد ضربان قلب در حالت طبیعی بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه است و در موارد غیرعادی بالاتر از 100 تا 130 تپش در دقیقه اتفاق میافتد.



منظور از تپش قلب همان باز و بسته شدن یا انقباض و انبساط آن است. تلمبه قلب در حالت انقباض یا بسته شدن خون را بیرون می فرستد، اما درحالت انبساط یا باز شدن خون را به درون قلب می کشد.



ورزش و فعالیت بدنی شدید می تواند باعث تپش قلب به مدت چند دقیقه در فرد شود. همچنین مصرف چای غلیظ، قهوه تلخ و برخی سیگارها ممکن است در افراد تپش قلب ایجاد کند.

تپش قلب با علائمی مانند سرگیجه، تنگی نفس،سرفه های ناگهانی، درد قفسه سینه و غش کردن همراه است.



فردی که به تپش قلب دچار می شود، باید به پزشک مراجعه كند و پس از انجام معاینه های لازم،نوار قلب از بیمار گرفته می شود که تا حدی می تواند علت تپش قلب را مشخص كند.

اگر علت تپش قلب مشخص نشود، نوار قلب متحرک به فرد متصل می شود تا اگر در طول 24 ساعت فرد دچار تپش قلب شد، نوار قلب در همان حالت از بیمار گرفته شود و نوع بیماری مشخص شود. به علاوه می توان از تست ورزش استفاده کرد.

عوامل به وجود آورنده تپش قلب را باید تشخیص داد و بیماری قند خون، اضطراب و هیجانات را بهبود بخشید و با رعایت رژیم غذایی، پرهیز از استرس، هیجان، دوری از فعالیتهای ورزشی سنگین، انجام پیاده روی، شنا و نیزکاهش وزن می توان ضربان قلب را کاهش داد.
 
بالا