تيم ملي واليبال ايران در گام اول مغلوب روسيه شد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]ايران در گام اول مغلوب روسيه شد[/h]
[h=2] تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در ليگ جهاني برابر روسيه نتيجه را واگذار کرد.[/h]
00944869.jpg

بيستوچهارمين دوره رقابتهاي ليگ جهاني واليبال براي ايران با مصاف با قهرمان المپيک لندن آغاز شد. تيمهاي ملي واليبال ايران و روسيه از ساعت 19 و 30 دقيقه به وقت تهران نخستين رويارويي خود در ليگ جهاني را در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار کردند. اين بازي در پايان با نتيجه 3 بر صفر به سود روسيه، قهرمان المپيک 2012 لندن خاتمه پيدا کرد؛ ولاسکو پيش از اين بازي اعلام کرده بود که ميخواهيم از بازي برابر روسيه درس بگيريم و لذت ببريم.

به گزارش فارس، در پازل تاکتيکي تيم ايران در شروع بازي سعيد معروف، شهرام محمودي به عنوان پاسور و قطر پاسور، محمد موسوي، آرمين تشکري در پست سرعتي، فرهاد ظريف به عنوان ليبرو و فرهاد قائمي در پست 2 حضور داشتند.

* گيم اول؛ فراتر از آسيا و پابهپاي قهرمان المپيک

نخستين امتياز اين بازي را شهرام محمودي براي ايران به دست آورد. در ادامه بازيکنان ايران و به خصوص فرهاد قائمي با زدن سرويسهاي پرشي خود توانستند امتيازهاي ايران را از 3 به 5 برسانند. روسها توانستند بازي را به تساوي بکشانند، اما بازهم سرويسها خوب ايرانيها که توسط محمد موسوي زده شد امتياز ايران را به 7 رساند و در ادامه روسها با تکيه بر تجربه خود توانستند نتيجه بازي را 8 بر 7 به سود خود رقم بزنند تا تيمها به وقت استراحت اول بروند. آرمين تشکري که نخستين حضور در تيم ملي بزرگسالان ايران را تجربه ميکرد با اعتماد به نفس بالا بازي ميکرد و عملکرد خوبي داشت.

از دست دادن سرويس توسط روسها موجب شد تا نتيجه بازي 13 بر 12 به سود ايران رقم بخورد. در ادامه دريافتهاي عقب زمين ايران خوب شد و موزيريسکي، بلند فدترين بازيکن ليگ جهاني هم نتوانست کاري از پيش ببرد تا اينکه بازيکنان ايران از يک توپ مرده امتيازسازي کردند و نتيجه بازي 16 بر 14 به سود ايران شد تا تيمها روانه وقت استراحت فني دوم شوند.

در ادامه با زيرکي شهرام محمودي بازي 17 بر 14 به سود شاگردان ولاسکو شد تا آندري ورنکوف، سرمربي روسها درخواست وقت استراحت کند و وقفهاي در بازي ايجاد کند.

تنوع در حملهها و دريافتهاي خوب فرهاد ظريف دست به دست هم دادند تا نتيجه بازي 19 بر 16 به نفع ايران شود، اما در ادامه داور بحريني امتياز 18 را به روسها داد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. وي در اين وقت استراحت بازيکنان را به آرامش دعوت کرد و به بازيکنان گفت نترسيد و اشتباه در بازي طبيعي است.

در امتياز 20 بر 18 ولاسکو دست به يک دوتعويضه زد و غفور و مهدوي را جايگزين معروف و محمودي کرد. روسها براي به تساوي کشاندن بازي تمام توپها را به موزيريسکي ميدادند، اما بازي 21بر 20 به سود ايران شد، اما قهرمان المپيک از تجربه خود به خوبي استفاده کرد و نتيجه بازي را 24 بر 21 به سود خود کرد. امتياز آخر را هم روسها با 3 دفاع برابر فرهاد قائمي کسب کردند تا اين گيم در پايان با نتيجه 25 بر 21 به سود ميزبان خاتمه پيدا کند.

* گيم دوم؛ نزديک، اما به سود ميزبان

ميانگين قدي روسيه يک متر و 99 سانتيمتر است و بازيکنان اين تيم به خوبي از اين مزيت خود استفاده ميکنند. ست دوم را فياضي براي ايران آغاز کرد و اولين امتياز را به ارمغان آورد. روسها براي گرفتن نخستين امتياز خود در اين گيم از چند روش هجومي استفاده کردند تا در پايان به هدف خود رسيدند. مدافعان عقب زمين ايران در کسب امتياز 4 تلاش زيادي کردند. در ادامه مسابقه امتياز ششم در شرايط بسيار حساس و جذاب براي ايران به دست آمد؛ کسب اين امتياز به قدري شيرين بود که ولاسکو هم مجبور به واکنش شد. روسها در اين امتياز به داور بحريني اعتراض کردند، اما تصميم وي درست بود. رسيدن امتياز 8 بر 7 به سود ايران تيمها را روانه وقت استراحت فني اول کرد.

ايلينخ، بازيکن شماره 15 روسها عملکرد بسيار خوبي در دفاع و حمله تيمش داشت، اما در مقابل شهرام محمودي هم خوب بازي ميکرد؛ امتيازهاي 10 و 11 را محمودي به راحتي براي ايران به ارمغان آورد و بازي 11 بر 9 به سود ايران شد.

هر زماني که روسها در امتيازگيري ناکام ميشدند به سراغ موزيريسکي ميرفتند و از طرفي سيموژيلز هم در زدن سرويسها عملکرد خوبي از خود نشان داد و بازي را 12 بر 13 به سود روسيه کرد و ولاسکو را مجبور کرد درخواست وقت استراحت کند.

محمد موسوي از روي سرويس بازي را در امتياز 15 به تساوي کشاند، اما در ادامه سعيد معروف قصد داشت امتياز 16 را با يک حرکت جاي خالي براي ايران به ارمغان بياورد که ايلينخ دست وي را خواند و توپش را دفاع کرد تا در امتياز 16 بر 15 به سود روسيه تيمها به وقت استراحت فني دوم بروند. امتياز 21 را موزيريسکي، بازيکن دو متر و 18 سانتيمتري براي روسها به دست آورد؛ در امتياز 21 بر 19 ولاسکو مهدوي و غفور را جايگزين معروف و محمودي کرد و بازي 22 بر 21 شد تا اينکه قائمي با از دست دادن سرويس نتيجه را 23 بر 21 به سود روسيه کرد. در مقابل هم موزيريسکي سرويس را از دست داد و اين روند با خراب کردن سوريس محمد موسوي تکميل شد و بازهم 3 دفاع مقابل فياضي موجب شد تا اين گيم هم 25 بر 22 به سود قهرمان المپيک خاتمه پيدا کند.

* گيم سوم؛ تجربه عاملي براي پيروزي روسيه

در اين گيم ولاسکو حمزه زريني را وارد ميدان کرد تا شايد در دريافتها تيم ايران عملکرد بهتري از خود به نمايش دهد. دريافت خوب ظريف و اسپک عالي از تشکري بازي را 5 بر 4 به سود ايران کرد. در اين گيم تيمها شناخت بيشتري نسبت بهم پيدا کرده بودند و راحتتر بازي ميکردند، اما بازهم اين روسها بودند که با حمايت تماشاگران خود و تنوع در حمله توانستند نتيجه بازي را 8 بر 6 به سود خود رقم بزنند و تيمها را روانه وقت استراحت فني اول کنند.

اشتباه بين بازيکنان ايران زياد شد و به همين دليل روسها اختلاف امتياز را زياد کردند؛ تجربه بازيکنان روسيه و آمادگي بدني آنها در گيم سوم بيشتر از گيمهاي قبلي به چشم ميآمد. در اين ست عادل غلامي هم به جاي محمد موسوي وارد زمين شد؛ اختلاف امتياز روسها با ايران موجب شد آنها با ريسک بالاتري بازي کنند. روسهاي قدرتمند نتيجه بازي را با دفاع و حملههاي بي نقص خود به 13 بر 8 رساندند تا ولاسکو مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. هرچند که بازيکنان جايگزين هم خوب بازي کردند، اما روسها همچنان کم نقص بودند و نتيجه را 15 بر 12 کردند و امتياز 16 را هم حمزه زريني با از دست دادن سرويس به حريف تقديم کرد تا تيمها به وقت استراحت فني دوم بروند.

استفاده از توپهاي سرعتي در بيشتر مواقع براي ايران مفيد بود و امتياز 14 را هم غلامي به همين صورت براي ايران کسب کرد. بازي 16 بر 19 به سود روسها در جريان بود که قائمي پشت خط سرويس قرار گرفت و پس از دو رفت و برگشت اين قهرمان المپيک بود که توانست امتياز 20 را کسب کند. روسيه در اين گيم به خوبي از تجربههاي بينالمللي خود استفاده کرد و توانست ايران را شکست دهد.

اين گيم در پايان با نتيجه 25 بر 17 به سود روسيه خاتمه پيدا کرد تا اين تيم در نخستين بازي 3 بر صفر ايران را شکست دهد و منتظر بازي دوم باشد.

* فردا؛ دومين مسابقه

پيش از اين آخرين مصاف اين دو تيم به رقابتهاي قهرماني جهان 2011 در ژاپن بر ميگشت که تيم ايران در 0آن مسابقه با نتيجه 3 بر صفر نتيجه را به حريف خود واگذار کرد.

روسها تا پيش از سال 2013 در 21 دوره از 24 دوره مسابقات ليگ جهاني حضور پيدا کرده بودند و امسال هم خود را به عنوان يک مدعي مطرح کردهاند؛ هرچند که تغييراتي را مانند تمام تيمها در ترکيب خود داشتهاند. برخي از کارشناسان روسيه را جديترين و سختترين حريف ايران قلمداد ميکنند، چرا که اين تيم دارنده مدال طلاي المپيک لندن است و دو دوره قهرمان ليگ جهاني شده است.

به اين ترتيب تيمها خود را براي بازي دوم که فردا ساعت 19:30 برگزار خواهد شد، آماده ميکنند.



ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]ايلينخ؛ امتيازآورترين بازيکن ديدار ايران و روسيه[/h]
[h=2] بازيکن تيم ملي واليبال روسيه توانست عنوان امتيازآورترين بازيکن ديدار تيمش برابر ايران را به خود اختصاص دهد.[/h]
00944870.jpg

تيمهاي ملي واليبال ايران و روسيه از ساعت 19 و 30 دقيقه به وقت تهران نخستين رويارويي خود در ليگ جهاني را در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار کردند. اين بازي در پايان با نتيجه 3 بر صفر به سود روسيه، قهرمان المپيک 2012 لندن خاتمه پيدا کرد.

به گزارش فارس، در پايان اين مسابقه دميتري ايلينخ، بازيکن شماره 15 روسها توانست 15 امتياز براي تيمش کسب کند و عنوان امتيازآورترين بازيکن اين مسابقه را به خود اختصاص دهد.

در تيم ايران هم شهرام محمودي 11 امتياز کسب کرد و پرامتيازترين بازيکن تيمش لقب گرفت.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]اکبري: بازي برابر قهرمان المپيک يک افتخار است[/h]
[h=2] کارشناس واليبال ايران گفت: بازي کردن برابر تيم قهرمان المپيک يک افتخار است، حتي اگر با شکست همراه شود.[/h]
00944869.jpg

پيمان اکبري درمورد عملکرد تيم ملي واليبال ايران برابر روسيه و شکست 3 بر صفر برابر اين تيم اظهار داشت: مليپوشان ايران در گيم اول بسيار خوب بازي کردند. در توپگيري و تبديل توپهاي برگشتي به امتياز عملکرد تيم ايران خيلي خوب بود، اما اين روند ادامه پيدا نکرد. ايران ميتوانست در گيم نخست پيروز باشد.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: وقتي بازيکنان ايران پيروزي در گيم نخست را از دست رفته ديدند کمي اعتماد به نفس خود را از دست دادند. در مجموع تا اواخر تمام گيمها خوب بازي کردند، اما زور پيروزي نداشتند.

اکبري گفت: روسها هم هروقت تحت فشار قرار ميگرفتند به زدن سرويسهاي ريسکي روي ميآوردند. تيم ايران هم برخي مواقع با زدن سرويسهاي جهشي موجي براي حريف مشکلساز شد، اما چون روسها عادت دارند که دريافتهاي اولشان خوب به پاسور نرسد با اين موضوع به راحتي کنار آمدند و به روي آوردن به توپهاي بلند و تکيه بر قدرت هميشگي خود توانستند پيروز شوند.

سرمربي تيم ملي اميد ايران خاطرنشان کرد: دفاع روي تور روسها خيلي خوب بود. شهرام محمودي امتيازهاي زيادي کسب کرد، اما به خوبي توانستند وي را شناسايي کنند و توپهايش را دفاع کنند. اگر مليپوشان ايران فردا باهوشتر بازي کنند ممکن است شرايط تغيير کند.

وي افزود: بازي کردن برابر قهرمان المپيک يک افتخار است و بازيکنان ايران نبايد به خود استرس دهند. مليپوشان فکر کردند حقشان است در گيمهاي دوم و سوم پيروز باشند و همين فکر آنها را تحت فشار قرار ميداد. اميدوارم فردا شرايط تغيير کند و شاگردان ولاسکو راحتتر بازي کنند؛ شکست 3 بر صفر در بازي دوم هم چيزي از ارزشهاي واليبال ايران کم نميکند.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]آمار تحليلي از عملکرد مليپوشان برابر روسيه[/h]
[h=2] آمار تحليلي از عملکرد مليپوشان واليبال ايران برابر روسيه منتشر شد.[/h]
00944849.jpg

تيمهاي ملي واليبال ايران و روسيه نخستين ديدار خود در ليگ جهاني را در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار کردند. اين بازي در پايان با نتيجه 3 بر صفر به سود روسيه، قهرمان المپيک 2012 لندن خاتمه پيدا کرد.

به گزارش فارس، در پايان اين مسابقه دميتري ايلينخ، بازيکن شماره 15 روسها توانست 15 امتياز براي تيمش کسب کند و عنوان امتيازآورترين بازيکن اين مسابقه را به خود اختصاص دهد.

در تيم ايران هم شهرام محمودي 11 امتياز کسب کرد و پرامتيازترين بازيکن تيمش لقب گرفت.

* آمار عملکرد مليپوشان ايران در بخشهاي حمله، دفاع و سرويس به اين شرح است:

در بخش حمله شهرام محمودي از مجموع 19 حمله، توانست 9امتياز براي ايران به ارمغان بياورد. پس از محودي، آرمين تشکري از 10 حمله خود موفق شد 6 امتياز کسب کند. فرهاد قائمي، ديگر بازيکن جوان تيم ايران در اين بازي 15 حمله انجام داد و تنها موفق به کسب 6 امتياز براي ايران در بخش هجومي شد.



13920317000523_PhotoL.jpg



در دفاع عادل غلامي در تيم ايران از مجموع 3 دفاع خود توانست يک امتياز کسب کند و پس از وي شهرام محمودي 4 دفاع انجام داد که وي هم موفق به کسب يک امتياز شد. محمد موسوي عراقي هم 15 دفاع انجام داد و توانست تنها يک امتياز براي ايران به ارمغان بياورد.

در بخش سرويس هم شهرام محمودي 8 بار پشت خط سرويس قرار گرفت و تنها توانست يک امتياز مستقيم سرويس کسب کند. موسوي هم از 7 باري که پشت خط سرويس قرار گرفت تنها يک امتياز کسب کرد.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]ولاسکو: جنگنده بوديم[/h]
[h=2] سرمربي تيم ملي واليبال ايران گفت: تا اواسط تمام گيمها برابر روسيه جنگنده بوديم.[/h]
00035728.jpg

تيمهاي ملي واليبال ايران و روسيه نخستين ديدار خود در رقابتهاي ليگ جهاني را برگزار کردند که در پايان اين مسابقه روسها موفق شدند با نتيجه 3 بر صفر ايران را شکست دهند.

به گزارش فارس، در پايان اين مسابقه خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران در نشست خبري حاضر شد و اظهار داشت: ما تا اواسط تمام گيمها تا جنگنده بوديم و پا به پاي حريف پيش آمديم، اما اشتباهاتمان از امتياز 20 به بعد موجب ميشد تا نتيجه را واگذار کنيم.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]معروف: براي يادگيري آمدهايم[/h]
[h=2] کاپيتان تيم ملي گفت: بازي کردن برابر روسيه آسان نيست.[/h]
00944869.jpg

به گزارش فارس، سعيد معروف، کاپيتان تيم ملي هم در اين نشست خاطرنشان کرد: بازي کردن برابر قهرمان المپيک آسان نيست؛ ما براي يادگيري و ارائه بازي خوب به اينجا آمدهايم.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]ورنکوف: از نتيجه بازي راضي هستم[/h]
[h=2] سرمربي تيم ملي واليبال روسيه گفت: از نتيجهاي که برابر ايران کسب کردهايم راضي هستم.[/h]
00944871.jpg

تيمهاي ملي واليبال ايران و روسيه نخستين ديدار خود در ليگ جهاني را در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار کردند. اين بازي در پايان با نتيجه 3 بر صفر به سود روسيه، قهرمان المپيک 2012 لندن خاتمه پيدا کرد.

به گزارش فارس، در پايان اين بازي آندري ورنکوف، سرمربي روسها در نشست خبري حضور پيدا کرد و اظهار داشت: با توجه به اينکه اين اولين بازي ما در ليگ جهاني بود از نتيجه به دست آمده راضي هستم. ايران توانايي ارائه بازي بهتر را هم دارد و به همين دليل براي بازي فردا بايد خود را بيشتر آماده کنيم.

در ادامه اين نشست سرگي ماکاروف، کاپيتان روسيه گفت: از نتيجه و عملکرد تيممان راضي هستم، اما بايد اين روند را ادامه دهيم. تيم ما تغييراتي داشته و بازيکنان جديد براي اثبات خود نياز به زمان دارند.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]معروف:به خاطر اشتباهات فردي به روسيه باختيم[/h]
[h=2] سعيد معروف پس از بازي اول ايران مقابل روسيه گفت: به خاطر اشتباهات فردي به روسيه باختيم.[/h]
00944422.jpg

پاسور اول تيم ملي واليبال در خصوص بازي اول ايران و روسيه اظهار کرد: قبل از هر چيز نبايد فراموش کنيم که ما مقابل قهرمان المپيک به ميدان رفتيم. آغاز خيلي خوبي داشتيم. در ستهاي اول و دوم تا امتياز 20 جلو بوديم ولي در پايان بازي را واگذار کرديم. اتفاقاتي افتاد که غير قابل پيش بيني بود. ما با اشتباهات فردي ست اول و دوم را واگذار کرديم.

به گزارش ايسنا،وي افزود: ما ميدانستيم اگر بخواهيم روسيه را ببريم بايد 4 امتياز بالاتر باشيم که در نهايت بتوانيم بازي را به سود خود به پايان برسانيم. اگر آن دو ست را به دليل بي تجربگي از دست نميداديم يا حداقل ست دوم را از آن خود ميکرديم، مطمئن هستم بازي برميگشت و برنده بازي ميشديم.

کاپيتان تيم ملي کشورمان در خصوص سيستم جديد «ويدئو چکينگ» گفت: اين سيستم براي اولين بار است که در مسابقات واليبال اجرا ميشود. البته به نظر من سيستم خوبي هست ولي متاسفانه در اين بازي فقط به ضرر ما نتيجه داد.

معروف ادامه داد: به هر حال ما سعي خود را کرديم و نبايد فراموش کنيم که در خانه روسيه به مصاف او رفتيم و آنها با داشتن شرايط ميزباني به ما مسلط شدند. مطمئن هستم امروز بازي بهتري از خود به نمايش ميگذاريم، اگر چه روسها هم بهتر ميشوند.

 
بالا