بشارت در کتاب های دیگر ادیان

  • نویسنده موضوع ضحا
  • تاریخ شروع

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
بشارت در کتاب های دیگر ادیان


70874336448652780403.jpg




بشارت در کتب هندویان:




در کتاب «دید» که نزد هندویان از کتب آسمانی به حساب می آید، چنین آمده است:«پس از خرابی دنیا پادشاهی در آخر الزمان پیدا شود که پیشوای خلایق باشد ونام او «منصور» باشد عالم را بگیرد و به دین خود در آورد و همه کس را از مومن و کافر بشناسد و هر چه از خدا خواهد برآید». (در کتاب دید براهمه نام امام زمان(ع) منصور است)


بشارت در کتب زرتشتیان:




در کتاب «گاتها» که بخشی از اوستای زرتشتیان است، جملاتی ناظر به مهدی موعود آمده است از جمله تحت عنوان «بامداد روز» می گوید:«ای مزدا بامداد روز فراز آید، جهان را دین راستین فرا گیرد با آموزش های فزایش بخش پرخرد، رهانندگان کیانند؟! آنان که بهمن به یاریشان خواهد آمد، از برای آگاه ساختن، من تو را برگزیدم...».


بشارت در کتاب زبور:




در زبور داوود چنین آمده است:«اما منتظران خداوند وارث زمین خواهند بود، هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود، در مکانش تامل خواهی کرد ونخواهد بود واما حلیمان وارث زمین خواهند شد... واما صالحان را خداوند تایید می کند، زیرا آنان که از وی برکت یابند وارث زمین گردند...واما نسل شریر منقطع خواهد شد، صالحان وارث زمین خواهند بود».


بشارت در کتب انجیل:




در انجیل متی(باب 24،آیات 40تا45) چنین می خوانیم:«همچنین ظهور پسر انسان نیز خواهد بود...برای همین شما نیز حاضر باشید، زیرا در ساعتی که گمان نبرید، پسر انسان می آید».
 
بالا