آشنايي با حريف ايران در ليگ جهاني واليبال

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
روسيه؛ قدرتمند و پرافتخار با ستارههاي درخشان
[h=1]آشنايي با حريف ايران در ليگ جهاني واليبال[/h]
[h=2] تيم ملي واليبال روسيه با ويتريني پر از مدالهاي رنگارنگ اولين حريف ايران در ليگ جهاني است.[/h]
00944855.jpg

تيم ملي واليبال ايران که براي نخستين بار پا به ميدان بزرگي بهنام ليگ جهاني نهاده است در اولين گام بايد 17 و 18 خردادماه برابر يکي از قدرتهاي واليبال دنيا يعني روسيه صفآرايي کند.

به گزارش فارس، روسها تا پيش از سال 2013 در 21 دوره از 24 دوره مسابقات ليگ جهاني حضور پيدا کرده بودند و امسال هم خود را به عنوان يک مدعي مطرح کردهاند؛ هرچند که تغييراتي را مانند تمام تيمها در ترکيب خود داشتهاند. برخي از کارشناسان روسيه را جديترين و سختترين حريف ايران قلمداد ميکنند، چرا که اين تيم دارنده مدال طلاي المپيک لندن است و دو دوره قهرمان ليگ جهاني شده است.

آخرين مصاف اين دو تيم به رقابتهاي قهرماني جهان 2011 در ژاپن بر ميگردد که تيم ايران در آن مسابقه با نتيجه 3 بر صفر نتيجه را به حريف خود واگذار کرد.

* تيمي با ويتريني پر از افتخار مقابل انگيزه ايراني

روسيه از سال 2002 عناوين برجسته و زيادي کسب کرده است؛ اين تيم در سال 2002 توانست قهرمان ليگ جهاني شود و در همين سال مدال نقره مسابقات قهرماني جهان را تصاحب کرد.

روسها در سالهاي 2004 و 2008 مدال برنز المپيک در آتن و پکن را کسب کردند و يک بار ديگر در سال 2011 توانستند قهرمان ليگ جهاني شوند. در همين سال روسيه عنوان قهرماني جهان را از آن خود کرد و در آخرين رويداد مهم هم توانست مدال طلاي المپيک لندن را بهدست بياورد؛ اينها تنها گوشهاي از افتخارات نخستين حريف شاگردان ولاسکو در ليگ جهاني است که موجب ميشود تيم ايران کار سختي را برابر آنها تجربه کند. ويترين افتخارات روسها با تيم ايران اصلاً قابل مقايسه نيست، اما انگيزه مليپوشان ايران بسيار بالا است و بيشک بدون ترس برابر يکي از غولهاي واليبال جهان قرار ميگيرند.

* سرمربي جديد، ادامه دهنده راه ولاديمير آلکنو

روسيه با حفظ ترکيب و ساختار قبلياش در اين دوره نيز به رغم استعفاي ولاديمير آلکنو، سرمربي خود همچنان از مدعيان کسب عنوان قهرماني است؛ به نظر ميرسد مسئولان اين تيم با آمدن آندري ورنکوف، سرمربي لوکوموتيو به عنوان سرمربي جديد بازهم به دنبال تدوام موفقيتهاي گذشته خود هستند. ورنکوف در سال 2006 مربي تيم نوجوانان روسيه در مسابقات قهرماني اروپا و جهان بود.

* ميزباني در ورزشگاه يانتارني

روسها اکثر بازيهاي دور مقدماتي خود را در شهر کالينينگراد برگزار ميکنند که علاقهمندان دو آتيشه واليبال را دارد. اين تيم در ورزشگاه يانتارني ميزبان حريفان خود خواهد بود که داراي سالني مجهز و استاندارد است. حضور هواداران پرشور روسي در سالن مسابقه کار را براي هر تيمي بيش از پيش سخت ميکند و قطعاً خود روسها حساب ويژهاي روي طرفدارانشان باز ميکنند تا در بازيهاي حساستر به ياري آنها بشتابند.

* غيبت دو بازيکن کليدي در بازي مقابل ايران

موزرسکي و ميخائيلوف، دو بازيکن کليدي تيم روسيه هستند که در فهرست 22 نفره روسها حضور دارند، اما به احتمال فراوان نميتوانند برابر ايران به ميدان بروند. ميخائيلوف اعلام کرده که کمي مصدوم بوده و احتمال حضورش در بازي برابر ايران کم است؛ وي همان بازيکني است که در جامجهاني بازي بسيار خوبي را برابر ايران از خود به نمايش گذاشت و از عوامل اصلي پيروزي 3 بر صفر روسيه برابر ايران بود.

روسها همچنان از 9 بازيکن المپيکيشان در ترکيب 22 نفره خود سود ميبرد که در هر بازي بايد 12 نفر از بين آنها انتخاب شود؛ با اين اوصاف روسها تغييرات آنچناني به نسبت دوره قبل ليگ جهاني و بازيهاي المپيک نداشتهاند و در فهرست 22 نفره اين تيم نام ستارههاي بزرگي چون ماکسيم ميخائيلوف، ولکوف، آپاليکوف، گرانکين، موزرسکي، وربوف و بوتکوف به چشم ميخورد و البته کاپيتاني اين تيم همچنان با تاراس است، هرچند که شنيده شده نام تاراس در بين 14 بازيکني که براي بازي اول معرفي شدهاند وجود ندارد.

رامان استنيسولو، مدير تيم ملي واليبال روسيه از غيبت کاپيتان جديد اين تيم در ليگ جهاني خبر داد. تاراس کيتي، کاپيتان تيم ملي روسيه با اينکه اسمش در فهرست اوليه اين تيم بود، اما خط خورد. مدير تيم ملي روسيه گفته است که اين موضوع بررسي و تصميم نهايي گرفته شده است. اين تصميم به هيچ نحو قابل تغيير نيست.

وي ادامه داد: کيتي بعد از يک فصل سخت به استراحت نياز دارد. مصدوميت او کهنه شده، چرا بايد سلامتي وي را به خطر بيندازيم؟ اميدواريم در جام ملتهاي اروپا بتواند تيم را همراهي کند.

تاراس 30 سال دارد و از سال 2004 در تيم ملي روسيه است. کيتي امسال براي اولين بار بعد از ماکسيم ميخايلوف، کاپيتان تيم ملي شده بود.

* دريافتهاي موجي نقطه ضعف روسها

روسيه با سبک واليبال قدرتي و متکي به بازي فيزيکي با اتکاء به قد بلند همواره در طول تاريخ يکي از قدرتهاي بلامنازع واليبال جهان بوده و نقشي انکار ناپذيري نيز در تکامل اين ورزش داشته است. ميانگين قدي اين تيم يک متر و 99 سانتيمتر است؛ دو بازي اول ايران در شروع ليگ جهاني با اين تيم قدرتمند اندازههاي واقعي از موقعيت کنوني واليبال ما را بهخوبي مشخص خواهد کرد.

آناليزها نشان داده که نقطه قوت روسها در سرويس و دفاع است؛ به طوري که اين تيم در هر بازي به صورت ميانگين حدود 7 تا 8 امتياز از زدن سرويس بهدست ميآورد. اين تيم نقطه ضعفي هم دارد که آن دريافت سرويسهاي موجي است و دانستن اين نکته که بازيکنان ايران از بهترينهاي زننده سرويسهاي موجي هستند ميتواند اميد علاقهمندان را دوچندان کند؛ قطعا ولاسکو هم اين نکته را به شاگردانش گوشزد ميکند و آنها تمرکز خاصي روي اين موضوع خواهند داشت.



ورزش3
 
بالا