از بابي گري تا بهايي گري فرق و جریان ها

  • نویسنده موضوع ضحا
  • تاریخ شروع

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
6/8. تلاش بهائيان در افزايش جمعيت



پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، جايي براي ادامهِ تبليغات گمراه كنندهِ فرقه مرتد بهائيت باقي نماند و لذا تعدادي از آنان به دين اسلام برگشتند و برخي پا به فرار گذاشتند و بعضي ديگر به تبعيت از اين مسلك ادامه دادند. آنان كه در ايران ماندند علي رغم محدوديتهاي اعلام شده از سوي دولت جمهوري اسلامي در خصوص كنترل جمعيت، در جلسات خود نسبت به اين مسأله، با حساسيت برخورد كرده و تصميم گرفتند كه همچنان به توليد نسل و افزايش جمعيت خود ادامه دهند. هدف آنها از اين تصميم عبارت است از:
الف) افزودن جمعيت فرقه بهائيت، جهت گرفتن امتيازات بيشتر.
ب) منزوي نشدن به دليل كمي جمعيت در شهرها و روستاها.
ج) آماده نمودن جوّ براي افزايش فعاليتهاي سياسي خود.54
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
6/9. تلاش غرب براي جلوه دادن فرقه بهائيت در رديف اديان الهي



برخي از كشورهاي اروپايي و آمريكايي، سال گذشته اقدام به چاپ و انتشار يك سري تمبر با نام معرفي اديان الهي كردهاند كه يكي از تمبرها به فرقه ضالّه بهائيت اختصاص دارد.

اين تمبرها به صورت يك مجموعه شامل اديان اسلام، مسيحيت و زرتشت است.

تمبرها حاوي تصاوير و اشكالي است كه به عنوان سمبل دين شناخته شده است.

چاپ اين تمبرها نشانگر تلاش و شگردهاي مختلف استكبار براي ترويج فرقهِ ضالّهِ بهائيت و مقابله با آيين مقدّس اسلام است.55
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
6/10. حمايت آمريكا از فرقهِ ضالّه بهائيت



آمريكا در پي حمايتهاي مستمر از فرقهِ ضالّهِ بهائيت، هر از چند گاهي در صدد تصويب لايحه بر ميآيد.

در همين رابطه در سالهاي اخير، در مجلس سناي آمريكا، در سالهاي 1392-1982 پنج مصوبه در حمايت از اين فرقه به تصويب رساندند.

روِساي جمهور آمريكا، همواره از اين فرقه، حمايت و پشتيباني ميكردند.

اخيراً كنگرهِ آمريكا از رئيس جمهور اين كشور خواست كه خواستار عملكردهاي (به اصطلاح) حقوق بشر در ايران شود.

كلينتون در پاسخ به اين در خواست اعلام داشت، من عميقاً دربارهِ موقعيت جامعه بهايي و ساير اقليتهاي مذهبي! در ايران نگران هستم و به شما اطمينان

ميدهم كه ما به اصرار خود نسبت به رعايت حقوق بشر اقليتهاي مذهبي در ايران ادامه خواهيم داد.56




------------------
پي نوشتها:
1. دايره` المعارف بزرگ اسلامي، ج 11، ص 34.
2. نقطه` الكاف، حاجي ميرزا جاني كاشاني، ص 162، ليدن 1328 ه / 1910 م.
3. همان، ص 162.
4. ر.ك: كشف الحيل، عبدالحسين آيتي، ج 1، ص 163، 195.
5. تاريخ نبيل زرندي، ص 271- 273.
6. كشف الحيل، همان، ج 1، ص 130؛ دانشنامهِ جهان اسلام، ج 1، ص 18.
7. دانشنامهِ جهان اسلام، ج 4، ص 34.
8. دايره` المعارف بزرگ اسلامي، ج 11، ص 35.
9. دايره` المعارف بزرگ اسلامي، ج 11، ص 34.
10. نامهِ حاجي ميرزا آقاسي به علما در كتابخانهِ شمارهِ 1 مجلس شوراي اسلامي موجود است.
11. ر.ك: روضه` الصفاي ناصري، رضا قلي هدايت: 10 / 310- 312، قم، 1339 ش؛ فتنهِ باب، اعتضاد السلطنه، به كوشش عبدالحسين نوايي، ص 15، 17، 20 و 23، تهران، 1351 ش. اصل توبهنامه كه براون آن را چاپ كرده، در كتابخانهِ شمارهِ 1 مجلس شوراي اسلامي موجود است. ر.ك: سه مقاله، عبدالحسين نوايي، ص 131 - 132.
12. فتنهِ باب، همان، ص 33 - 73؛ روضه` الصفاي ناصري: 10 / 428، 433، 456 و 457.
13. متن فتواي علما در اعدام باب نيز در كتابخانهِ شمارهِ 1 مجلس شوراي اسلامي موجود است.
14. ر.ك: نقطه` الكاف، چاپ ادوارد براون، ص 238، 244.
15. همان، مقدّمهِ براون، ص 3.
16. ص 3 - 4، 28- 32.
17. تلخيص تاريخ، ص 419- 422.
18. مقالهِ سياح، ص 67- 68.
19. گوهر، سال 6، ش 3، ص 178 - 183؛ ش 4، ص 271- 277.
20. لقب <بهاء> از طرف قره`العين (زرينتاج دختر حاجملاّ صالح قزويني) به ميرزاحسينعلي داده شده است.
21. ر.ك: خاتميت پيامبر اسلام، ص 67- 69.
22. ر.ك: تاريخ جامع بهائيت، ص 24- 25.
23. همان، ص 596. 24. ر.ك: الموسوعه` الذهبيه` للعلوم الاسلاميه`، دكتر فاطمه محجوب: 7 / 554، دارالغد العربي، قاهره، مصر.
25. محسن عبدالحميد، حقيقه` البابيه` و البهائيه`، ص 4.
26. <خداوند از سيني برآمد و از سِيعِير برايشان تجلي كرد و از كوه پاران درخشنده شد و با هزار هزاران مقدسان ورود نمود و از دست راستش به ايشان شريعتي آتشين رسيد>. تورات، ص 397، ترجمه فاضل خان همداني، 1856 م، 1272 ه . ق، لندن.
27. ر.ك: دائره`المعارف القرن الرابع عشر (العشرين): 2 / 377.
28. چنان كه در گزارش نمايندهِ سياسي انگليس در ايران در تاريخ 21 ژوئن 1850 م آمده است. ر.ك: انشعاب بهائيت، ص 45.
29. ر.ك: انشعاب در بهائيت، ص 169.
30. وي آورده است: <هذا يوم فيه فازالكليم بانوار القديم، و شرب زلال الوصال من هذا القدح الذي به سجرت البحور. قل تا الحق انّ الطور يطوف حول مطلع الظهور، و الروح ينادي من في الملكوت، هلموا و تعالوا يا ابناء الغرور، هذا يوم فيه سرع، كرم ا شوقاً للقائه و صاح الصهيون قد اتي الوعد، و ظهر ما هو المكتوب في الواح ا لله لمتعالي العزيز المحبوب>. الاقدس، ص 118. 31. ر.ك: مفاوضات عبدالبهاء.
32. انشعاب در بهائيت، ص 170 - 171، به نقل از: قرن بديع: 4 / 162.
33. شوقي افندي، قرن بديع، ج 1، ص 318.
34. تلخيص تاريخ نبيل زرندي، ص 593.
35. همين جريان را عباس افندي (عبدالبهاء) در مقالهِ <سياح> آورده است. و نيز ر.ك: نامهاي از سن پالو، ص 306، امان ا شفا، دارالكتب الاسلاميه`.
36. تلخيص تاريخ نبيل زرندي، ص 611 - 612، 617 - 618؛ شوقي افندي، قرن بديع، ج 2، ص 48.
37. ر.ك: قرن بديع: 2 / 15.
38. انشعاب در بهائيت، ص 111 - 112، به نقل از: نامهاي از سن پالو، ص 306.
39. انشعاب در بهائيت، ص 115؛ آثار قلم اعلي، حسينعلي بن ميرزا بزرگ نوري، ج 1، ص 76؛ قرن بديع، ج 2، ص 49.
40. قرن بديع: 2/86.
41. مجموعه الواح مباركه، ص 159.
42. دانشنامهِ جهان اسلام، ج 4، ص 735.
44.
44. قرن بديع، ج 2، ص 125 - 126.
45. كشف الحيل، آيتي، ج 1، ص 380- 381.
46. ر.ك: حقيقه`البابيه` والبهائيه`، محسن عبدالحميد، ص 194؛ به نقل از؛ نبذه` من اشراقات بهاءالله، ص 156.
47. همان، ص 194 - 196.
48. اين متن تلگرام را شوقي افندي، در قرن بديع: 3/297 پذيرفته است.
49. ر.ك: قرن بديع، 1/399؛ نامهاي از سن پالو، ص 17 - 3؛ خاطرات صبحي، ص 94.
50. متن عربي دعا چنين است: <اللهم ايّد الامپراطور و الاعظم جورج الخامس [مل] انكلترا بتوفيقات الرحمانيه` و ادم ظلّها الظّليل علي هذه الاقليم الجليل بعون و صون و حمايت، انّ انت المقتدر المتعالي العزيز الحكيم>.نامهاي از سن پالو، ص 18.
51. ر.ك: سخنرانيهاي عبدالبهاء، جلد اول.
52. خطابات عبدالبهاء: 1/33.
53. انشعاب در بهائيت، ص 124 - 125؛ به نقل از پرس دالگوركي يا تاريخ و نقش سياسي رهبران بهايي، ص 76.
54. ر.ك: خبرنامه فرهنگي - اجتماعي، شماره 106، ص 28 و نيز شماره 108، ص 44 - 45.
55. همان، شماره 133، ص 10 - 11.
56. ر.ك: رويدادها و تحليل، شماره 104 و 105، صص 27 - 28.
 
بالا