() نگاهي به اصول شمشيربازي ()

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]نگاهي به اصول شمشيربازي[/h]
[h=2] شمشيربازي نوعي رشته ورزشي است که دو ورزشکار در آن با استفاده از شمشير با هم مبارزه ميکنند. مسابقات اين رشته در سه بخش فلوره، اپه و سابر برگزار ميشود که از نظر نوع شمشير مورد استفاده و قوانين بازي با هم متفاوتند.[/h]
00944754.jpg

پايگاه اينترنتي "Utile" به شرح اصول اين رشته ورزشي پرداخته است: شمشيربازي از سال 1896 جزو رشتههاي المپيک است. اين ورزش مبارزهاي است و براي انجام آن بايد قوانين سختي را ياد گرفت و تمرين مداوم داشت. يادگيري اصول شمشيربازي نيازمند مقاومت و پشتکار دارد.

به گزارش ايسنا ، براي يادگيري شمشيربازي بايد قبل از هر چيز لباس شمشيربازي را شناخت . اين لباس شامل کلاه، روپوش، پيراهن و شلوار سفيد است که بسيار محکم هستند و به خوبي از بدن محافظت ميکنند. معمولا دستکشي از همين جنس يا از جنس چرم از دستي که در آن شمشير هست مراقبت ميکند. همچنين شمشيربازان از جورابهاي بلند و کفشهاي راحت استفاده ميکنند. يک سيم به شمشيربازان متصل است تا تماسهاي ايجاد شده را ثبت کند. اين تماسها باعث امتيازگيري ميشود.

* چند قانون ساده:

- به هنگام تمرين ها و مسابقات شمشيربازان در زمين هستند. قسمتي که بايد شمشيربازان حتما در آن باشند و از آن خارج نشوند، مشخص شده است.

- يک چراغ قرمز و يک چراغ سفيد وجود دارد که هر دو ممکن است روشن شوند.

چراغ قرمز مربوط به شمشيرباز اول و چراغ سفيد مربوط به شمشيرباز دوم است. اگر هر دو شمشيرباز به هم ضربه بزنند، هر دو چراغ با هم روشن ميشوند.

- هر کدام از دو شمشيرباز که زودتر پنج امتياز بياورد يعني پنج ضربه وارد کند، برنده خواهد بود.

- يادگيري پايههاي شمشيربازي باعث ميشود با هيجان بيشتري مسابقه شمشيربازي را تماشاگر کنيد.

* تواناييهاي مورد نياز براي شمشيربازي:

- براي انجام اين ورزش بايد تمرکز و مقاومت روحي و فيزيکي بالايي داشته باشيد. ذهن موتور بدن است که بايد به طور مداوم تمرين داده شود تا انعطاف پذيري، سرعت و دقت شمشيرباز را بالا ببرد. اين فاکتورها براي شمشيرباز بسيار مهمند.

- مردان و زنان ، همه ميتوانند اين ورزش را انجام دهند. اين ورزش را ميتوان به طور فردي يا گروهي انجام داد.

- تمرينات و مسابقات با توجه به جنسيت و سن انجام ميگيرند.

- يادگيري شمشيربازي نيازمند پشتکار و انگيزه است.

* نکاتي براي يادآوري:

- با توجه به سلاحي که انتخاب ميکنيد، قوانين متفاوت هستند و محل هايي بر روي بدن رقيب که بايد ضربه به آنجا زده شود متفاوتند.

- يادگيري اصول شمشيربازي نيازمند صبر و استقامت است. احترام به شمشير، مربي و رقيب اولين شرط شروع است.

- به کمک تمرين و تکرار مهارت و انعطاف ايجاد ميشود.


ورزش3
 
بالا