یک مرد مسئولیت پذیر

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
[h=1] یک مرد مسئولیت پذیر
[/h]
وقتی حرف از مسوولیتپذیری یك مرد به میان میآید معمولا آنچه در ذهن میآید مسوولیت كار كردن مرد و تامین رفاه مالی خانواده است؛ بله این نوع مسوولیت هم یكی از جوانب مختلف مسوولیتپذیری یك مرد است. اما باید بدانید كه مسوولیتپذیری در زندگی جوانب مختلفی دارد.
[h=2]مسوولیت در برابر خود
[/h]
img.tebyan.net_big_1390_05_100931134523214889252162011862391909922522.jpg

اولین مسوولیتی كه هر انسان دارد در قبال خود است. اگر ما نتوانیم در برابر خود، فرد مسوولیتپذیری باشیم در برابر هیچ فردی نمیتوانیم مسوولیتپذیری خود را ثابت كنیم. برای این كه در قبال خود مسوولیتپذیر باشید اول از همه باید به روح و جسم خود رسیدگی كنید، روح خود را بشناسید و به آن اهمیت دهید.
اگر احساس میكنید حال روحی مناسبی ندارید یا گرههایی از هر زمان از زندگیتان در روح خود میبینید حتما درصدد كمك گرفتن از یك روانشناس بربیایید تا بتوانید با مشورت او روح خود را سالم و سرحال كنید. اكثر مردان از گفتوگو با یك روانشناس در هراساند و دایما نیاز خود را انكار میكنند در حالی كه شاید بیش از نیمی از مشكلاتشان در زندگی با مراجعه به روانشناس حل شود. پس از روح، رسیدگی به جسم یكی از مهمترین مظاهر مسوولیتپذیری در برابر خود است. به گفته كارشناسان، مردان كمتر از زنان به سلامتی خود اهمیت میدهند و كمتر به خاطر مشكلات جسمی به پزشك مراجعه میكنند. شاید یكی از دلایلی كه میانگین عمر مردان كمتر از زنان است همین امر باشد. اگر بدانید كه ظاهری خوب، عقلی سالم، فكری باز و رویی خوش در گرو یك بدن سالم هستند باز به بدن و جسمتان اهمیت نمیدهید؟

دومین نكته حفظ حریم شخصی خود است. هر فردی دارای یك حریم شخصی است كه در برابر هر یك از افرادی كه با آنها در ارتباط است یك تعریف مشخص دارد. مثلا حریم شخصی شما در برابر دوستانتان با حریم شخصی در برابر همسرتان متفاوت است. اما مهم این است كه این حریم شخصی وجود داشته باشد. گاهی افراد فكر میكنند كه صمیمیت در روابط مختلف میتواند این حریم شخصی را تحتالشعاع قرار دهد در حالی كه باید بدانید حریم شخصی یكی از لازمههای یك زندگی درست است. درست است كه حریم شخصی ما ممكن است از سوی دیگران از بین برود، اما گاهی خود ما هستیم كه اجازه میدهیم افراد با ورود به این حریم آن را از بین ببرند. پس به خود و حریم شخصی خود احترام بگذارید و مرزهای دقیقی برای دیگران تعیین كنید تا بتوانید در حفظ روابطتان نیز موفقتر عمل كنید.

یكی از بزرگترین مسوولیتهای زندگی شما این است كه بتوانید همواره احساسات همسر خود را درك كرده و به آنها اهمیت دهید. پذیرش مسوولیت در قبال احساسات همسرتان به این معنی است كه همیشه احساسات او را جدی گرفته و سعی كنید كه احساساتش را جریحهدار نكنید​


[h=2]مسوولیت در برابر همسر
[/h]
وقتی ازدواج میكنید یعنی مسوولیت یك فرد دیگر را به عنوان همسر خود پذیرفتهاید. شما در برابر همسر خود مسوولید؛ به این معنا كه هر اتفاقی خوب یا بد و در هر زمینهای برای همسرتان بیفتد به طور مستقیم یا غیرمستقیم به شما مربوط است. وقتی سلامتی همسرتان به خطر میافتد شما مسوولید كه تمام تلاشتان را بكنید تا همسرتان سلامتی خود را به دست بیاورد و این مسوولیتپذیری حتی وقتی پای همسرتان پیچ میخورد، وجود دارد. مسوولیت دیگر در برابر احساسات همسرتان است. مسلما یكی از بزرگترین دلایلی كه همسرتان شما را برای ازدواج انتخاب كرده است این بوده كه شما توانستید احساسات او را به دست بیاورید. پس یكی از بزرگترین مسوولیتهای زندگی شما این است كه بتوانید همواره احساسات همسر خود را درك كرده و به آنها اهمیت دهید. پذیرش مسوولیت در قبال احساسات همسرتان به این معنی است كه همیشه احساسات او را جدی گرفته و سعی كنید كه احساساتش را جریحهدار نكنید.
یكی از جوانب دیگر مسوولیتپذیری، احترام به همسرتان و جدی گرفتن شخصیت اوست.​
احترام گذاشتن یكی از بزرگترین مسوولیتهای زناشویی است. احترام به نظرات، رفتارها و حتی تنهایی و حریم خصوصی همسرتان و همچنین احترام به خانواده، فامیل، دوستان و آشنایان همسرتان نشانه مسوولیتپذیری شماست، پس به خود واقعی همسرتان احترام بگذارید. [h=2]
img.tebyan.net_big_1390_05_651262199223513018343722371957222514270.jpg

مسوولیت در برابر فرزندان
[/h]
وقتی صاحب فرزند میشوید در مقام پدر او یكسری مسوولیتهایی دارید كه اكثر آقایان آنها را نمیدانند و فكر میكنند كه تمام مسوولیت بزرگ كردن فرزندان با مادر است و پدر فقط وظیفه دارد كه گاهی از سر تفریح با فرزندش سر و كله بزند. از همان ابتدا كه همسرتان باردار میشود شما وظیفه دارید كه آرامش جسمی و روانی را برای همسر و فرزندتان فراهم كنید و در این مسیر طاقتفرسا در كنار همسرتان باشید و سختیهایی كه او به عنوان مادر متحمل میشود را درك كنید. پس از به دنیا آمدن نوزاد نیز در نگهداری او به همسرتان كمك كنید و به فرزندتان اجازه دهید همیشه شما را كنار خودش احساس كند و شما را موجودی جدای از مادر نبیند. تماس جسمی با نوزاد از طرف پدر میتواند در ارتقای هوشیاری نوزاد موثر باشد و از طرفی به همسرتان در امر بزرگ كردن بچه كمك كنید تا او نیز بتواند آرامش نسبی به دست بیاورد و در تربیت و پرورش فرزندتان كوشاتر و مفیدتر عمل كند. هر چه فرزندتان بزرگتر میشود اگر بتوانید با او یك رابطه دوستانه و صمیمانه برقرار كنید به شما نزدیكتر خواهد شد.
 

Hadii

داره دوست میشه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : یک مرد مسئولیت پذیر

مردی که مسئولیت پذیر نباشه مرد نیست.!!



جمله ی بالا رو دوستانی که قهوه تلخ می بینن متوجهش میشن.!
 
بالا