بار دیگر زنگ خطر خروج نقدینگی از بازار سرمایه به صدا در آمد

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]بار دیگر زنگ خطر خروج نقدینگی از بازار سرمایه به صدا در آمد[/h]
ابهامات بودجه 92 دامن گیر شاخص بورس؛
بار دیگر زنگ خطر خروج نقدینگی از بازار سرمایه به صدا در آمد

کارگزار بورس گفت: انعکاس تصمیمات سیاسی و اقتصادی در تالار شیشه ای زنگ خطر خروج نقدینگی از بازار را به صدا در آورده است.


مهیار بقایی کارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تصویب اخیر مجلس را در خصوص بودجه 92 را عامل موثر در افت اخیر شاخص بورس دانست و گفت: صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی نقش موثری در شاخص بورس دارد که متاسفانه با ابهام در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی، معافیت پالایشگاه ها از پرداخت سهم ۲۶درصدی صندوق توسعه ملی، موجب سردر گمی سهامداران در تالار شیشه ای شده است.

وی تصریح کرد: این عدم شفافیت سبب شده که نقدینگی از بازار سرمایه خارج و آشفتگی بازار را به همراه داشته باشد.

بقایی با اشاره به مصوبه اخذ بهره مالکانه از معادن گفت: بهره مالکانه هر چند ممکن است این رقم تأثیری چندانی بر فعالیت بخش خصوصی نداشته باشد اما واکنش ها نسبت به انعکاس این مصوبه هیئت دولت در سایه ابهامات، بازار را به لرزه در آورده است.

وی با تاکید بر هدایت بازار سرمایه در جهت منحنی رشد اصولی گفت: همگام با رشد صعودی، نزول بازار سرمایه طبیعت بازار که در این بین منحنی رشد اصولی بازار در درجه اهمیت است که با گسترش ابهامات این منحنی از رشد اصولی باز می ماند و درگیر فراز و فرودهای چشم گیر می شود.


بقایی در خصوص پیش بینی بازار آتی ، گفت: از نقطه نظر تحلیلگران بازار شاخص اصلاح شده و شاخص در ادامه مثبت خواهد شد.

وی افزود: تحت فشار قرار گرفتن شاخص بورس به دلایل مسائل سیاسی و اقتصادی اعلان خطری برای خروج نقدینگی از بازار که امید است دوباره شاهد افزایش نرخ دلار و چالش های آن در بازار نباشیم.

وی با بیان اینکه در گروه صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی چشم انداز مثبتی پیش رو است، اظهارداشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بازار سرمایه در آینده نزدیک با اتخاذ تدابیر هوشمندانه مسئولان در راستای حمایت از فعالان این بازار روند رو به رشد به خود خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با شفاف سازی بودجه 92 و کاهش تنش های فضای سیاسی و اقتصادی، شاخص بورس شاهد جهش مثبت خواهد بود.

 
بالا