بيماري قلبي پيامد گلودردهاي چركي كودكي

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
دكتر محمدرضا حسني متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: علت بيماري قلبي در بزرگسالي مي تواند گلو درد چركي در سنين 15-5 سالگي باشد كه عامل آن ميكروبي به نام استرپتوكوك bهموليتيك مي باشد كه موسوم به گلو درد چركي است.

وي اظهار داشت: چنان چه گلودرد چركي كودكان درمان نشود به علت توليد آنتي بادي به بافت قلب آسيب رسانده و باعث تنگي دريچه هاي قلب مي شود.

اين متخصص در ادامه گفت: معمولاً آسيب در تمام طول عمر مي ماند در ابتدا علامت دار نيست در سنين بالاتر منجر به بيماري مي شود كه دراين صورت بيمار نياز به جراحي پيدا مي كند.

وي در مورد عفونت هاي گلودرد چركي در كودكان اظهار داشت: اگر درمان با آنتي بيوتيك كامل به اتمام نرسد در ظاهر فرد بهبود مي يابد اما يكي از عوارض آن در بزرگسالي بيماري رماتيسم قلبي است.
وي در ادامه اظهارداشت: همه عفونت ها اعم از ميكروبي - انگلي و قارچي احتمال اين كه مشكلي براي قلب پيش بياورد در صورت نداشتن زمينه بيماري كم است و نمي تواند آسيب جدي به قلب بزند . اما اگر بيماري زمينه اي در فرد وجود داشته باشد عفونت هاي موجود در بدن باعث تشديد بيماري هاي قلبي و در مواردي منجر به آسيب قلبي موسوم به آندو كارديت مي شود .

اين متخصص خاطرنشان کرد: هر دردي در قفسه سينه مربوط به بيماري قلب نيست و گاهي مربوط به بيماري هاي ناي، مري و عضلات مي تواند باشد.
 
بالا