اولين رده بندي کشتي فرنگي در سال 2013/نام خليج فارس در تقويم جهاني فيلا ثبت شد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]اولين رده بندي کشتي فرنگي در سال 2013[/h]
[h=2] فدارسيون جهاني کشتي (فيلا) اولين رده بندي کشتي فرنگي را در سال 2013 ميلادي اعلام کرد که براساس آن از ايران تنها هادي عليزاده پورنيا در وزن 74 کيلوگرم جزو سه نفر برتر اوزان مختلف قرار دارد.[/h]
00940190.jpg

در ميان 10 کشتي گير برتر اعلام شده، از ايران در وزن 55 کيلوگرم کشتي گيري حضور ندارد و در 60 کيلوگرم عبدالمحمد پاپي (هفتم)، 66 کيلوگرم مهدي زيدوند (هفتم)، 84 کيلوگرم طالب نعمتپور (هشتم)، 96 کيلوگرم داوود گيل نيرنگ (نهم) و 120 کيلوگرم بشير باباجان زاده (ششم) هستند.

به گزارش ايسنا،رده بندي فيلا در اوزان مختلف به شرح زير است:

55 کيلوگرم:

1-آلبيک تاژيف بلاروس (قهرمان اروپا)

2-آلچين علياف آذربايجان (نايب قهرمان اروپا)

3-بخان مانکيف روسيه (نفر سوم اروپا، نايب قهرمان جام پودوبني)

60 کيلوگرم:

1-ايوان آنگلوف بلغارستان (قهرمان اروپا)

2-المرات تاسمرادف ازبکستان (قهرمان آسيا)

3-ايوان کويلاکف روسيه (نايب قهرمان اروپا)

66کيلوگرم

1-تاماس لورينژ مجارستان (قهرمان اروپا)

2-آدام کوراک روسيه نايب (قهرمان اروپا)

3-حسن علياف آذربايجان

74 کيلوگرم

1-رومن ولاسف روسيه (قهرمان اروپا و جام پودوبني)

2-کيم هيون وو کره جنوبي (قهرمان آسيا)

3-هادي عليزاده پورنيا ايران (نايب قهرمان آسيا)

84 کيلوگرم

1-الکسي ميشين روسيه (قهرمان اروپا و جام پودوبني)

2-سلوک چبي ترکيه (قهرمان جام وهبي امره)

3-روآزي ناداريشويلي گرجستان (نايب قهرمان جام وهبي امره و جام مجارستان)

96 کيلوگرم

1-آرتور الکسانيان ارمنستان (قهرمان اروپا)

2-چنگ ييلدم ترکيه (نفر سوم اروپا و قهرمان جام وهبي امره)

3-رستم توتروف روسيه (نايب قهرمان جام وهبي امره)

120 کيلوگرم

1-رضا کايالپ ترکيه (قهرمان اروپا و جام وهبي امره)

2-اوگني ارلوف اوکراين نايب (قهرمان اروپا و قهرمان جام مجارستان)

3-نورماخان تيناليف قزاقستان (قهرمان آسيا)


ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
صادقي:
[h=1]نام خليج فارس در تقويم جهاني فيلا ثبت شد[/h]
[h=2] رئيس فدراسيون جهاني کشتي آليش گفت: با برگزاري جام جهاني اين رشته نام خليج فارس در تقويم جهاني فيلا ثبت شد.[/h]
00944432.jpg

کنفرانس خبري جام جهاني کشتي آليش(جام خليج فارس) ظهر امروز با حضور مسئولان فدراسيون جهاني اين رشته و نماينده فدراسيون جهاني کشتي برگزار شد.

به گزارش فارس،محسن صادقي رئيس ايراني فدراسيون جهاني کشتي گفت: کشتيهاي سنتي در 72 کشور جهان فدراسيون دارد که وظيفه ذاتي ما توسعه اين ورزشهاي اصيل شرقي و به خصوص ايراني در سطح جهان است.

خاستگاه اصلي کشتي آليش ايران است و چنانچه بتوانيم ورزشهاي بومي و سنتي را طبق فرمايشات مقام معظم رهبري رشد و توسعه دهيم از ورود ورزشهاي وارداتي کاسته خواهد شد و اصالت و ارزش واقعي ورزش به جوانان کشورمان ارائه خواهد شد.

وي ادامه داد: کشتي آليش به عنوان يک رشته آکادميک در دنيا معرفي شده است و هيچ فضاي بستهاي براي حضور شرکتکنندگان وجود ندارد. با توجه به اينکه بيش از 30 ميليون ايميل و پيغام از ايرانيهاي داخل و خارج از کشور براي ثبتنام خليج فارس داشتيم به همين منظور تصميم به برگزاري جام جهاني اين رشته با نام جام خليج فارس در جزيره کيش گرفتيم و خوشحاليم که امروز نام خليج فارس در تقويم فيلا ثبت شده است و اين جام با همين نام هر ساله به عنوان جايزه بزرگ تکرار ميشود.

صادقي با بيان اينکه کشورهاي عربي با پيشنهادهاي مالي اغواءکننده به دنبال ميزباني اين مسابقات و حتي تغيير نام آن بودند، گفت: هيچ اصراري بر حضور کشورهايي که تاريخ را تحريف ميکنند در اين مسابقات نداريم و حاضر نيستيم به هيچ عنوان ارزشهاي خود را زير پا بگذاريم در همان بدو ورودم به عنوان رئيس فدراسيون جهاني اين رشته به فيلا هم اعلام کردم که تا من به عنوان رئيس حضور دارم رژيم صهيونيستي حق شرکت در مسابقات کشتي آليش را ندارد.

رئيس ايراني فدراسيون جهاني کشتي آليش افزود: دليل اصلي اهميت به کشتي آليش فرمايشات مقام معظم رهبري براي بسط و توسعه ورزشهاي بومي و محلي است. نگاه فدراسيون جهاني کشتي هم بر توسعه کشتيهاي بومي و محلي مثبت است و به همين منظور جام جهاني خليج فارس از سوي فيلا عنوان دروازه طلايي توسعه کشتيهاي سنتي در جهان معرفي شده است.

کشتيهاي بومي و محلي زيادي در ايران فعاليت ميکنند اما کشتي آليش جايگاه ويژهاي در سطح جهان دارد هر چند که به صورت پراکنده در کشور ما برگزار ميشود اما در مقابل ورزشهاي وارداتي که حتي اسامي آنها هم بيگانه است نيازمند توجه ويژه است.

صادقي با اشاره به اينکه در اسپورت آکورد اين رشته ثبت شده است، گفت: مقدمات حضور کشتي آليش در المپيک فراهم شده است و گام اول با ثبت اين رشته در اسپورت آکورد برداشته شده است. از طرفي تثبيت جام جهاني خليج فارس براي سالهاي آتي در تقويم فيلا و فدراسيون جهاني صورت گرفته که اگر بعد از من هم يک غير ايراني به رياست فدراسيون جهاني اين رشته رسيد اين نام همچنان پا برجا بماند.

وي افزود: کشورهاي عربي حوزه خليج فارس تلاش زيادي براي تغيير نام اين مسابقات داشتند و حتي حاضر بودند هزينههاي هنگفتي را پرداخت کنند اما به عنوان يک ايراني مسلمان حاضر به قبول اين پيشنهادات نشدم حالا از تمام مسئولان کشور تقاضا دارم که براي سربلندي نام خليج فارس و سرفرازي ايران همکاري لازم را براي هر چه بهتر برگزار شدن اين مسابقات داشته باشند و ما را در اين امر مهم ياري کنند.

رئيس فدارسيون جهاني کشتي آليش با تشريح فعاليتهاي اين فدراسيون گفت: اولين حرکت ما بعد از تأسيس فدارسيون جهاني حضور و تثبيت اين رشته به عنوان يکي از رشتههاي حاضر در مسابقات اسپورت آکورد بود که خوشبختانه اين گام مهم برداشته شد. اولين دوره مسابقات نوجوانان را در برزيل برگزار کرديم و همچنين رايزني مثبتي براي ورود کشتي آليش به عنوان يک رشته دانشگاهي در مسابقات دانشجويان جهان در سال 2013 در روسيه داشتيم تا اين رشته دانشگاهي جايگاه خودش را در ميان قشر تحصيلکرده پيدا کند. اميدواريم تمام کشورها اين رشته را به عنوان رشته دانشگاهي و ايدهآْل بپذيرند.

وي افزود: با مسئولان شوراي المپيک آسيا هم براي حضور اين رشته در بازيهاي آسيايي توافقات خوبي انجام داديم که در نخستين گام کشتي آليش براي اولين بار در بازيهاي داخل سالن آسيا در سال 2013 حضور خواهد داشت.

از تمام ملت ايران ميخواهم که اين رويداد مهم جهاني با توجه به اينکه خاستگاه اصلي کشتي آليش ايران است ما را همراهي کند. شرکتهاي بزرگ و حاميان مالي هم که ميتوانند در برگزاري اين مسابقات ما را کمک کنند قدم پيش گذاشته و ما را کمک کنند.

صادقي تصريح کرد: از رحيمي معاون اول رئيس جمهور که دستورات ويژهاي براي پيگيري و هماهنگي برگزاري جام جهاني خليج فارس انجام داد به عباسي وزير ورزش و جوانان تشکر ميکنم که نگاه ويژهاي به اين مسابقات دارد همچنين قرار است الکساندر مدويد همدوره جهان پهلوان تختي در اين رويداد جهاني حاضر خواهد شد.

رئيس فدراسيون جهاني کشتي آليش با ابراز ناراحتي از حذف نام جام تختي از تقويم فيلا گفت: چرا بايد رشتهاي که خاستگاه آن ايران است جاي در فدراسيون جهاني نداشته باشد از رئيس کنفدراسيون کشتي آليش آسيا و رئيس فدراسيون کشتي آسيا و همچنين رؤساي فدراسيون 15 کشور براي حضور در جام جهاني خليج فارس دعوت کردهايم.

صادقي با گلايه از عملکرد فدراسيون کشتي ايران گفت: متأسفانه درست در زماني که ما ميزبان جام جهاني کشتي آليش در ايران هستيم اما تيم ملي ما بايد براي ديدار با آمريکا به لسآنجلس برود. به عنوان يک ايراني و يک مسلمان از اين موضوع ابراز تأسف ميکنم که چرا بايد اين کار انجام شود در حالي که ميتوانيم خودمان ميزبان چنين رويدادي باشيم شايد آواز خوانندههاي لسنآنجلسي بتواند کشتي را در المپيک حفظ کند.

وي تصريح کرد: خاستگاه کشتي ايران است نه آمريکا و حامي کشتي رهبر معظم و دولت جمهوري اسلامي ايران است نه آمريکاييها ما بايد کاري ميکرديم که آمريکاييها پرچم خودشان را به ايران آورده و در کشور ما زانو بزنند نه اينکه ما به کشور آنها رفته و مقابل آنها زانو بزنيم در جام جهاني خليج فارس تيم آمريکا هم به عنوان يکي از 58 کشوري که دعوت ما را پذيرفتهاند حضور خواهد داشت. جاي تأسف دارد به جاي اينکه از اين رويداد جهاني حمايت کنيم فدراسيون کشتي ايران در تدارک سفر به لسآنجلس است همينگونه رفتارها باعث حذف جام تختي از تقويم فيلا شد.

رئيس فدراسيون جهاني کشتي آليش خاطرنشان کرد: بايد آمريکا در کشور ما زانو بزند نه ما مقابل آنها اين فرمايش مقام معظم رهبري است. نميدانم پشت اين قضيه و سفر به لسآنجلس چه هدفي است بعد از ناداوري در حق سعيد عبدولي در المپيک لندن بيش از 400 هزار نامه اعتراضآميز براي مارتينتي ارسال شد چون خاستگاه کشتي ايران است و بايد اين ورزش را به تمام جهان صادر کنيم.


ورزش3
 
بالا