نظر حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي درباره خواستگاري دختر از پسر

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2] نظر حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي درباره خواستگاري دختر از پسر
[/h]
نظر حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي درباره خواستگاري دختر از پسر

خراسان رضوي - مورخ پنجشنبه 1392/02/12 شماره انتشار 18393


وحيد تفريحي- حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي درباره خواستگاري دختر از پسر گفت: خواستگاري دختر از پسر خلاف فطرت انسان است و آن چه در اسلام تاکيد شده خواستگاري پسر از دختر است.
به گزارش خراسان، حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي روز گذشته در همايش تجليل از بانوان دانشگاه علوم پزشکي مشهد از خواستگاري دختر از پسر گفت و تاکيد کرد: سبک فطري انسان اين است که پسر بايد به خواستگاري دختر برود چرا که فطرت مرد طالب است و فطرت زن مطلوب و اگر خلاف اين باشد، خلاف فطرت انسان عمل شده است.
وي افزود: زن در اسلام موجودي ارزنده و بسيار پربهاست و فکر نمي کنم در مقابل آن بتوان چيزي را قد علم کرد.


جامعه امروزي و تعرض به شخصيت زن
راشد يزدي همچنين با اشاره به نوع برخورد اقوام وملل مختلف با زنان در گذشته، يادآور شد: با کمال تاسف بايد گفت که امروزه شخصيت زن مورد تعرض قرار مي گيرد.
او با اشاره به وضعيت حجاب در جامعه گفت: ما درباره نوع پوشش و حضور زن ها و دخترها در جامعه که موجب برهم زدن نظم مي شود خيلي گلايه داريم ولي بايد توجه داشت که اين گونه افراد بي دين نيستند بلکه ناآگاهند؛ نماز مي خوانند، شايد هم روزه گرفتن را ترک نمي کنند اما متاسفانه از ناآگاهي اين گونه در جامعه حضور مي يابند؛ پس بايد بررسي کرد که علت اصلي بي حجابي چيست و با آن از ريشه مبارزه کرد.
وي تصريح کرد: براي اصلاح جامعه بايد به محيط هايي که انسان در آن تربيت مي شود، توجه کرد اين اشتباه است که وقتي هنوز مشکل در خانواده ها وجود دارد، کار اصلاح و مبارزه با بدحجابي را به پليس سپرد، وزارت ارشاد بايد در اين زمينه فعاليت کند.
راشد يزدي در بخش ديگري از سخنانش درباره توجه و محبت به دختران گفت: متاسفانه هنوز در جامعه پسر سالاري وجود دارد ولي خانواده ها بايد توجه کنند که دختر برکت خانه است؛ تا دختر در خانه حضور دارد، برکت و رزق هم وجود دارد.
در حاشيه:
* در اين مراسم مادر شهيد دکتر حميد رخشاني نيز حضور داشت.
* حجت الاسلام راشد يزدي در بخشي از اين مراسم خاطره اي از روز خواستگاري اش گفت: مادر و عمه ام براي خواستگاري از همسرم مراجعه کردند؛ پدر عيال ما در آن روز گفته بود براي چه کاري آمده ايد؟مادرم پاسخ داد آمده ايم که پسر ما را به غلامي بپذيريد... خلاصه ما را به غلامي فروختند و الان ۵۰سال است داريم غلامي مي کنيم و البته به اين موضوع افتخار مي کنيم.»
* در بخشي از مراسم، گروه سرود ناشنوايان، موسيقي فيلم «ميم مثل مادر» را اجرا کردند که در بخشي از نماهنگ پخش شده دکلمه هايي از گلشيفته فراهاني بازيگري که از ايران خارج و حاشيه ساز شده است پخش شد

 
بالا