چرا مرغهای کم وزن و کم سن سالمترند؟

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجانشرقی گفت: مرغهای کم وزن، آنتیبیوتیک کمتری دارند و از سطح سلامتی بالاتری نسبت به مرغهای سنگینتر برخوردارند، بنابراین به مردم توصیه میکنیم از مرغهای کم سن و کم وزن استفاده کنند.

«بهراد زندیه» به ایسنا گفت: مرغهای بدون آنتیبیوتیک، که طی ماههای اخیر به بازار استان عرضه شدند، باوجود 42 روزه بودندو سالمتر هستند و به علت کوچک بودن با اقبال عمومی مواجه نشدند.

وی با اشاره به علاقهمندی مردم به مرغهایی با جثهی بزرگتر ادامه داد: این افراد اطلاع چندانی از ویژگیهای مثبت مرغ بدون آنتیبیوتیک(ارگانیک) ندارند از همینرو استقبال مطلوبی نکردند.

زندیه افزود: مرغهای ارگانیک طی دورهی پرورشی هیچ آنتیبیوتیکی دریافت نمیکنند و در نتیجه کم وزن و به علت کشتار در 42 روزگی، کمسن و سالمتر هستند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و اطلاعرسانی مردم از طریق رسانهها افزود: همهی کشتارگاههای طیور استان، صنعتی و دارای پروانهی بهداشتی از ادارهکل دامپزشکی هستند که با تولید مرغ بدون آنتیبیوتیک گامی اساسی در راستای بهداشت غذایی و تغذیه سالم مردم برداشته شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مسوولیت سنگین این ادارهکل در سال 91 را مدیریت زلزله برشمرد و افزود: با وجود وقوع زلزله در بخشهای روستایی و وجود واحدهای دامی، طیور و آبزی، هیچ اپیدمی بیمارهای دامی و مشترک میان دام و انسان در مناطق زلزلهزدهی استان دیده نشد.

زندیه با بیان اینکه بسیاری از تلفات این زلزله را احشام تشکیل میدادند، یادآور شد: با اتخاذ تدابیر صحیح و روشهای نوین، هیچ بوی نامطبوع از تلفات دامی در این مناطق به مشام اهالی نرسید و مشکلات تنفسی گزارش نشد.
 
بالا