آنچه درباره چای کیسه ای نمیدانید

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
رنگ موجود در چایهای کیسهای برای سلامت دندان ضرر دارد.

چایهای کیسهای، محصولاتی فوری برای تهیه یک لیوان چای هستند و باید طی مدت کوتاهی، رنگ مورد نظر مصرفکننده را پیدا کنند بنابراین به نظر میرسد رنگ آنها، بیشتر از رنگی است که چایهای معمولی طی روند دم کشیدن آزاد میکنند و هرچه رنگ نوشیدنیها و خوراکیهایی مانند چای، قهوه یا شکلات، بیشتر باشد، دندانها هم بیشتر رنگ میگیرند اما خود چای ماده قندی ندارد که بخواهد باعث پوسیدگی دندانها شود.بد نیست بدانید چای حاوی مقداری فلوراید (مادهای كه از پوسیدگی دندانها پیشگیری میكند) هم است.

البته میزان فلوراید انواع مختلف چای تفاوت دارد پس چای با این خاصیت ضدپوسیدگی نمیتواند باعث پوسیدگی دندانها بشود و آسیب وارده به دندانها از طریق مصرف چای کیسهای، مربوط به رنگ دادن آن میشود. رنگ گرفتن دندانها در اثر مصرف خوراکیها و نوشیدنیهای رنگی، طبیعی و اجتنابناپذیر است.

حالا اگر شما به دلیل شرایط کاری یا زندگیتان، مجبور به استفاده مداوم از چای کیسهای هستید، میتوانید برای پیشگیری از رنگ گرفتن دندانها، علاوه بر شستن مداوم آنها با آب، روزی 2 بار هم با خمیردندانهای حاوی فلوراید مسواک بزنید و گاهی هم (هفتهای 2بار) از خمیردندانهای ساینده مانند خمیردندانهای مخصوص سیگاریها استفاده کنید.

جرمگیری هم میتواند راه دیگری برای از بین بردن رنگ دندانها باشد.

اخرین نیوز
 
بالا