نقاشي هايي كه غير عمد مي كشيد اسرارتان را فاش مي كند********

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
حتماً تا حالا اتفاق افتاده در كلاس درس، يك جلسه، سمينار و حتي در هنگام يك مكالمه تلفني حوصله تان سر رفته باشد و نقاشي كشيدن با خودكاري كه در دست داريد را بر روي كاغذ مقابلتان بدون هيچ هدفي و كاملاً غير عمد آغاز كنيد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نقاشي هايي را مي كشيد ممكن است تعدادي خطوط درهم و مبهم باشد كه در نگاه اول چيز جالبي براي گفتن ندارد ولي به اعتقاد بسياري از روان شناسان اين نوع نقاشي ها نمايانگر ناخودآگاه درون و افكار ما هستند كه از ناخودآگاه ذهنمان بر روي كاغذ لبريز مي شوند و اسرار ناگفته اي از شخصيت ما مانند آرزوها، اميال، ترس ها و روياهاي نهفته اي كه هيچ گاه نتوانسته ايم آن ها را بر زبان بياوريم را به تصوير مي كشند.
بنا به گفته بسياري از خط شناسان و روان شناسان، افراد در موقعيت هاي متفاوتي اين نقاشي ها را مي كشند، به عنوان مثال وقتي تلفني صحبت مي كنند، يا به سخنراني گوش مي دهند و يا يادداشت برمي دارند و در هنگام كشيدن چنين نقاشي هايي به چيز ديگري مي انديشند و ابداً متوجه حركت قلم بر روي كاغذ نيستند.
روان شناسان تجزيه و تحليل هاي زيادي را بر روي اين نقاشي ها انجام داده اند و معتقدند افراد در هنگام كشيدن چنين نقاشي هايي به چيز ديگري مي انديشند و اين خطوط درهم و مبهم نيز از الگوي خاص و منحصر به فردي پيروي مي كند و افراد ابداً متوجه حركت قلم بر روي كاغذ نيستند.
ولي بايد گفت: كه روان شناسي نقاشي هاي ناخودآگاه داراي قطعيت و اطمينان نيست زيرا به عوامل بسياري همچون شرايط محيط، روحيات خود فرد، شخصيت و ميزان هوشياري او در هنگام كشيدن اين نقاشي ها بستگي دارد و اگرچه اثبات درستي و صحت نقاشي هاي ناخودآگاه، سخت و دشوار است، اما اين نقاشي هاي مبهم نماي جالب و ارزشمندي از افكار و شخصيت افراد را به دست مي دهد. حالا پيشنهاد مي كنيم اگر شما هم از اين نقاشي ها مي كشيد با نمونه هاي زير مطابقت بديد و ببنيد.



1- اشكال هندسي:
Z
مثلث، مربع و اشكال هندسي ديگر، نماد ذهني سازمان يافته است و نشان مي دهد كه شما به گونه اي روشن و آشكار مي انديشيد و داراي مهارت هاي برنامه ريزي هستيد در برنامه ها و طرح هايتان بسيار دقيق عمل مي كنيد و كفايت و كارآيي بالايي داريد.




2- اجرام فضايي:
9k=
ماه و خورشيد و ستارگان و يا اجرام آسماني ديگر نماد جاه طلبي و بلند پروازي است، شما فرد خوشبيني هستيد و اين نياز را در خود مي بينيد كه تأييد شويد و يا مورد تشويق ديگران قرار گيريد.





3- اشكال درهم:
2Q==
نشانه هيجان و تنش هستند و نشان مي دهند كه شما در تمركز دچار اشكال مي شويد و هميشه چيزي هست كه مزاحم تمركزتان شود.






4- بازي ها:
9k=
بازي هايي نظير نقطه بازي، دوز يا شطرنج، حس رقابت را در شما به تصوير مي كشند و شما دوست داريد هميشه در بازي ها پيروز باشيد و اصلاً براي برنده شدن بازي مي كنيد.






5- چهره هاي خندان و زيبا:
2Q==
كشيدن چنين تصويرهايي مؤيد اين است كه شما به مردم و ديگران عشق مي ورزيد و همواره جنبه هاي مثبت افراد و شرايط را مي بينيد، فرد خوشبيني هستيد و با ديگران دوستانه برخورد مي كنيد و علاقمند به فعاليت هاي اجتماعي هستيد، خصوصياتي نظير انسانيت، نيك سرشتي، دلسوزي و همدردي در شما وجود دارد، نسبت به دوستانتان حساس هستيد.





6- چهره هاي درهم و زشت:
2Q==
نشانه حس سوء ظن و بدگماني در وجود شماست، سعي مي كنيد رفتاري تلخ و طعنه زننده داشته باشيد، با مردم ميانه خوبي نداريد و در واقع پرخاشگر و طغيانگر هستيد، اعتماد به نفس كافي نداريد و در كارهاي گروهي همكاري نمي كنيد، تندخو هستيد و هميشه احساس رنجش و محروميت مي كنيد.

 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"
7- فلش ها و نردبان:
9k=
نمادي از جاه طلبي در شماست، ميل زيادي به تأييد و اثبات خود داريد، در تصميمات، يكدنده و سمج عمل مي كنيد و هميشه سعي در تصديق توانايي ها و استعدادهايتان داريد.








8- خانه و كلبه ها:
Z
به دنبال خانه و خانواده اي هستيد و نياز به داشتن خانواده را در خود حس مي كنيد، ميل داريد در خانواده تان سرمايه گذاري كنيد، در جستجوي سرپناه روحي و معنوي هستيد، در جستجوي خود گمشده تان. احساس ناامني داريد.







9- نت هاي موسيقي:
2Q==
عاشق آهنگسازي و موسيقي هستيد.








10- اشكال تكراري و دنباله دار:
Z
نماد صبر و استقامت در شماست،در رفتارهايتان پايبند شيوه و اسلوب هستيد و در تمركز توانمنديد.قادريد كارهايتان را به راحتي سازماندهي كنيد و با هر چيزي كنار بياييد.








11- گل و گلدان گياه و درخت:
Z
شما فردي احساساتي هستيد و دوست داريد هميشه در روياهايتان بمانيد، روحيه مهرباني داريد و با دوستانتان دوستانه رفتار مي كنيد، فردي اجتماعي هستيد.








12- حيوانات:
9k=
شما به حيوانات علاقه داريد و به حمايت از ديگران مشتاقيد، حساس و ملاحظه كار هستيد و نياز به آرامش فكر داريد، احساس مي كنيد كه مي توانيد از ديگران حمايت كنيد.








13- قلب:
Z
فرد احساساتي هستيد، كسي را دوست داريد و رويايي هستيد، آرزو داريد به شخص خاصي تعلق داشته باشيد.








14- آجرها و كتاب هايي كه روي هم قرار گرفته اند:
9k=
زير فشار و استرس زيادي قرار داريد و احساس مي كنيد كه با كوچك ترين لرزشي نابود مي شويد و فرو مي ريزيد.









15- غذا و ميوه:
9k=
خوردن را دوست داريد و احتمالاً در رژيم به سر مي بريد.









16- خطوط متقاطع:
2Q==
احساس خفگي و اختناق داريد و نياز به فرار و آزادي را در خود حس مي كنيد، اين سدي است كه ميان خود و ديگران قرار داده ايد و از بروز احساساتتان گريزانيد، سعي مي كنيد عواطفتان را پنهان نماييد تا فرد مناسبي پيدا شود كه شايستگي احساس شما را داشته باشد.








17- چاقو، اسلحه و شمشير:
Z
نشاني از خشونت و عصبانيت در شماست و حتي گاهي تمايلات رواني، حس رقابت و نياز به اثبات مردانگي در شما را نشان مي دهد.









18- پله ها:
2Q==
نمادي از جاه طلبي است و نشان مي دهد كه شما ميل به صعود و پيشرفت داريد.
 
بالا