چطور كودكان را به مطالعه علاقه مند كنيم؟**************

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
هیولای زیر تختخواب


کتابهای قصه کودکتان را کنار تخت او بگذارید. اگر آنان را تشویق کنید تا هر شب زمانی را به مطالعه بگذرانند، کتابها را با سرعت اعجاب آوری تمام میکنند. جدای این، هیچ کودکی نیست که داستانهای قبل از خواب را دوست نداشته باشد!

نانسی سینگر میگوید: «مهم نیست چقدر مشغله ذهنی و کاری دارید.

خواندن داستانهای آخر شب برای کودکتان از ملزومات حیاتی برای تربیت فرزند است که به راحتی و بدون جنجال انجام میگیرد اگر یک «جعبه کتاب زیر تخت» درست کنید. یک جعبه کفش را با کاغذ رنگی و روبان و رنگهای شاد بپوشانید و به نحوی آن را تبدیل به جعبهای استثنایی کنید. آن را زیر تخت فرزندتان بگذارید. اگر او از کسی کتاب هدیه گرفت یا از کتابخانه مدرسه به خانه آورد میتواند کتاب را به جعبه کتاب اضافه کند.

والدین همیشه به من میگویند کودکشان تا چه حد سال به سال به خواندن علاقه بیشتری پیدا میکند. حتی اگر داستان پرینت شده سیاه سفیدی در اختیارشان بگذارید همچنان بر این عقیده اند که شیئی خاص و استثنایی است.»

هر شب پیش از آنکه فرزندتان به خواب رود، از درون جعبه کتابی برداشته و برای وی بخوانید. حتی اگر تنها 10 دقیقه فرصت دارید، این عادت را ترک نکنید. با این کار آنان تا آخر عمر خود روی این عادت خواهند ماند.

منبع:روزنامه هفت صبح


 
بالا