چرا مورينيو «آقاي خاص» است؟

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]چرا مورينيو «آقاي خاص» است؟[/h]
[h=2] رفتار، کارها، مصاحبهها و عملکرد او در حوزه فوتبال کاري کرده تا همه به خاص بودن ژوزه مورينيو ايمان بياورند.[/h]
00944031.jpg

خيلي ساده، ژوزه مورينيو هر جايي که ميرود موفقيت را نيز با خود ميبرد. ممکن است او زياد در يک باشگاه نماند ولي حضور او در يک تيم ميتواند قهرماني در جامهاي مختلف را تضمين کند.

رئال مادريد در فصل 12-2011 نسبت به همه تيمها، پيروزي و امتياز بيشتري جمع آوري و گلهاي زيادتري نيز وارد دروازه حريفان کرده بود ولي در فصل جاري همه چيز براي «لس بلانکوز» تغيير کرد و بارسلونا توانسته با اختلاف 13 امتيازي صدر جدول را در اختيار خود بگيرد.

شايد غرور بيش از حد در فصل جاري موجب شد تا رئال در همان ابتداي فصل همه چيز را در لاليگا از دست بدهد. پس از آن مورينيو با ايکر کاسياس مشکل پيدا کرد و دروازهبان شماره يک رئال و تيم ملي اسپانيا را از ترکيب ثابت کنار گذاشت. فلورنتينو پرس، رييس باشگاه نيز مجبور شد تا به حمايت از مربي پرتغالي تيمش برخاسته و به کاسياس و ديگر بازيکنان کليدي بگويد در اين تيم يا جاي آنها است يا مورينيو.

شايعههاي بسيار زيادي در رسانهها در مورد درگيري مورينيو و بازيکنان اسپانيايي رئال مادريد منتشر شد. اين اتفاقها در حالي رخ داد که رئال در لاليگا به تيمهاي نه چندان مطرح باخت. يارگيري بسيار ضعيف او در تابستان نيز بر گرفتاريهاي او در ميانههاي فصل افزود تا اينکه همه چيز در اين تيم مصيبتبار شود.

ولي مادريد از ابتداي سال جديد ميلادي به يک باره به پا خواست. آنها به جمع 4 تيم پاياني در ليگ قهرمانان اروپا راه يافتند و در کوپا دل ري نيز بارسلونا را در 2 ديدار رفت و برگشت مغلوب کردند. خريد ديگو لوپز در پنجره نقل و انتقالهاي ژانويه به نوعي قوهاي سپيد را از بحران درآورد. نمايش خيره کننده او برابر منچستريونايتد موجب صعود رئال به يک چهارم شد تا الکس فرگوسن، سرمربي يونايتدها در ستايش از او بگويد: «در بسياري از دقيقهها که به سمت دروازه رئال حمله ميکرديم و لوپز توپها را دفع ميکرد، احساس ميکردم اگر کاسياس دروازهبان رئال بود، همه آن توپها وارد دروازه شده بودند.»

درگيري، درام و موفقيت اجزاي لاينفک مربيگري مورينيو هستند. اين مربي پرتغالي تاکنون و شايد هم براي هميشه با آن اخلاقهاي جنجالياش، با صحبتهاي جالب توجه در کنفرانسهاي خبري، دعوت به سکوت کردن تماشاگران ليورپول در فينال جامها، خروج از ورزشگاه در سبد رخت چرک، صحبتهايش در مورد آندرياس فريسک و فرانک ريکارد، درگيري با پپ گوارديولا و انگشت کردن در چشم تيتو ويلانووا، بازهم تشنگي زيادي براي پيروزي و موفقيت دارد. مورينيو فوق العاده است، خاص است. خودش هم اين را ميداند.

 
بالا