پس از مرگ چه اتفاقی برای حساب گوگل شما رخ خواهد داد؟

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=2][/h] بسیاری از ما به اتفاقات پس از مرگ فکر میکنیم و به عاقبت اطلاعات و دارایی خود در دنیای مجازی میاندیشیم، پس از مرگ چه اتفاقی برای اطلاعات ارزشمند موجود در کامپیوتر یا اکانت ایمیل و دیگر حسابهای ما رخ خواهد داد؟ اگر قصد دارید برای آینده پس از مرگ خود برنامه ریزی کنید، گوگل ابزاری را در این راستا در اختیار شما قرار میدهد که از طریق آن میتوانید تعیین کنید که چه اتفاقی برای حسابهای شما رخ دهد.

گوگل روز گذشته ابزار تازهای را با نام Inactive Account Manager معرفی کرد که از طریق صفحه تنظیمات حساب گوگل کاربر در دسترس است و از طریق آن میتوان تعیین کرد که اگر پس از مدت مشخصی به اکانت گوگل خود متصل نشدید کلیه اطلاعات شما بصورت خودکار حذف شوند یا در اختیار شخص مشخصی قرار گیرند. شما میتوانید تعریف کنید که کلیه ایمیلهای شما در جیمیل و یا دیگر سرویسهای گوگل از بین بروند و اثری از شما باقی نماند.


به عنوان مثال شما میتوانید تعریف کنید که اگر به مدت 6 یا 9 یا 12 ماه وارد اکانت جیمیل خود نشدید به صورت خودکار کلیه اطلاعات موجود در این جیمیل شما حذف شوند. یا شما میتوانید تعریف کنید که کلیه اطلاعات شما به شخصی که معتمد شما است ارسال شوند.
سرویسهایی که از این قابلیت تازه پشتیبانی میکنند عبارتند از: بلاگر، کانتک، حلقهها، جیمیل، گوگل پلاس، صفحه ها و استریمهای گوگل پلاس، پیکاسا، گوگل ویس و یوتیوب. البته گوگل پیش از اجرای دستور تعیین شده در سرویس Inactive Account Manager، از طریق ارسال پیامک به شماره موبایل شما، اطلاع رسانیههای اولیه را انجام میدهد.
این قابلیت بسیار ارزشمندی است که در واقع خیال انسان را از بابت تقسیم ارث دنیای مجازیاش راحت میکند. نظر شما درباره سرویس جدید گوگل چیست؟ آیا از آن استفاده خواهید کرد؟


منبع: zoomit
 
بالا