رفع فیلتر از اسکایپ/هشدار پلیس به عرضه کنندگان فیلترشکن

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=2]رفع فیلتر از اسکایپ[/h] ایتنا- اتصالات، اپراتور بزرگ اماراتی، تصمیم به رفع فیلتر از بزرگترین سایت ارائه دهنده خدمات VoIP گرفته است.
n00025749-b.jpg






شرکت اتصالات امارات از تصمیم خود برای رفع فیلتر از اسکایپ خبر داده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اتصالات که مهمترین اپراتور مخابراتی در امارات متحده عربی به شمار میرود فیلتر کردن وبسایت شرکت اسکایپ را متوقف کرده است.

اسکایپ بزرگترین ارائه دهنده خدمات مکالمه صوتی اینترنتی در جهان است و گفته میشود رفع فیلتر از اسکایپ فشارهای مالی بر اتصالات را بیشتر خواهد کرد.

شرکت اسکایپ به عنوان ارائه دهنده خدمات VoIP به کاربران خود امکان مکالمه رایگان از طریق اینترنت را میدهد و خدمات اینترنت به تلفن این شرکت نیز به مراتب ارزانتر از اپراتورهای معمولی است.

شرکت اتصالات که این خبر را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده عنوان کرده است که از روز دوشنبه دسترسی به اسکایپ را آزاد کرده و این در حالی است که این دسترسی طی چند سال گذشته ممنوع بود.

به گزارش رویترز، اتصالات هنوز اعلام نکرده است که آیا امکان برقراری مکالمه صوتی و تصویری از اسکایپ به تلفن نیز وجود دارد یا خیر.

منبع: ITNA
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=2]هشدار پلیس به عرضهکنندگان فیلترشکن[/h] ایتنا - رييس پليس فتا قزوين هشدار داد: تبليغ و فروش نرم افزارهاي فيلترشکن و آموزش روشهاي عبور از سامانههاي فيلترينگ، برابر قانون جرائم رايانهاي، جرم تلقي شده و پليس فتا با عاملان آن برخورد خواهد کرد.


رييس پليس فتای قزوين از شناسايي فروشنده نرمافزارهاي غيرقانوني در اين استان خبر داد و گفت: فرد مورد نظر به دليل عدم آگاهي از قانون جرايم رايانه اي دچار گمراهي شده است.

به گزارش ایتنا از پايگاه اطلاعرساني پليس، سرگرد"مختاري نسب" رئيس پليس فتا استان قزوين اعلام کرد: در راستاي شناسايي متخلفان فضاي مجازي و افزايش امنيت کاربران و در پي رصد و پايش فضاي مجازي، سايتي که گرداننده آن اقدام به تبليغ و فروش نرم افزارهاي فيلترشکن و غيرقانوني مي کرد، شناسايي شد.

سرگرد مختاري افزود: پس از بررسي ها و تحقيقات تخصصي صورت رفته متهم که اهل و ساکن تاکستان بود، شناسايي و نهايتاً به جرم خود اعتراف و اظهار داشت :گمان نمي کردم که فروش اينگونه نرم افزارها غيرقانوني بوده و اکنون از کرده خود پشيمان هستم.

رييس پليس فتا قزوين هشدار داد: تبليغ و فروش نرم افزارهاي فيلترشکن و آموزش روشهاي عبور از سامانههاي فيلترينگ، برابر قانون جرائم رايانهاي، جرم تلقي شده و پليس فتا با عاملان آن برخورد خواهد کرد.

وي تصريح کرد : فرد مورد نظر بدليل عدم آشنايي با جرايم رايانه اي با اين مشکل مواجه شده است لذا کاربران توجه داشته باشند جهت انجام فعاليت در فضاي مجازي حتماً در اين خصوص تحقيق کرده و جهت آشنايي بيشتر مي توانند به سايت پليس فتا مراجعه کنند.


منبع: ITNA
 
بالا