تشخیص افسردگی از نوع فعالیت کاربران اینترنتی

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"


internet.jpg

طی سال های گذشته شاهد افزایش افسردگی در دنیا بوده ایم به همین دلیل برای تشخیص و درمان تحقیقات بسیاری انجام شده است.دانشمندان توانستند از نوع فعالیت کاربران اینترنتی پی ببرند که ایا ان های افسرده هستند یا خیر.نتایج این تحقیق نشان میدهد که کاربران افسرده تمایل بیشتری به استفاده از ایمیل و خدمات اشتراک فایل دارند.
دانشمندان در این مطالعه از ۲۱۶ دانشجو خواستند تا پرسشنامههایی را که برای سنجش میزان افسردگی افراد طراحی شده بود، پر کنند. آنها سپس نوع و حجم فعالیتهای اینترنتی این ۲۱۶ کاربر را مورد بررسی قرار دادند. دانشمندان به وضوح دریافتند بین افسردگی و برخی فعالیتهای اینترنتی مثل به اشتراک گذاری موسیقی و فیلم ، همبستگی معناداری وجود دارد.


یکی دیگر از یافتههای پژوهش این است که کاربران افسرده تمایل بیشتری به تماشای فایلهای ویدئویی، استفاده از بازیهای آنلاین و چت کردن دارند.
این یافتهها نشان میدهد کاربران افسرده تمایل بیشتری به تمدید زمان فعالیتهای اینترنتی دارند و میکوشند این فعالیتها را طول دهند. این امر بویژه زمانی صادق است که این افراد نوع فعالیتهای اینترنتی خود را در فاصله کوتاهی تغییر میدهند. مثلاً از بازی دست میکشند و به سراغ چت رومها میروند. دوباره پس از مدت کوتاهی چت رومها را ترک میکنند و ایمیلهای خود را بررسی میکنند. دانشمندان گفتهاند این رفتار ممکن است ناشی از عدم تمرکز در افراد افسرده باشد.

پژوهشگران دانشگاه میسوری همچنین دریافتند که کاربرانی که افسردگی بیشتری دارند، به مراتب بیشتر از دیگران از ایمیل استفاده میکنند. برخی روانشناسان نیز دریافتهاند که مراجعه زیاد به ایمیل ممکن است ناشی از اضطراب و بیانگر افسردگی فرد کاربر باشد.
منبع : میهنفا
 
بالا