!>>>>ورزش <<<<!

  • نویسنده موضوع AiDa
  • تاریخ شروع

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
پس از بررسي بودجه فدراسيون ووشو
تعداد مربيان تيم ملي ووشو مشخص ميشود

مدير فني تيم هاي ملي ووشو گفت: با مسؤلان فدراسيون جلسهاي را برگزار خواهيم کرد و پس از بررسي بودجه تعداد مربيان تيم ملي مشخص ميشود.
00940536.jpg
حسين اوجاقي در گفتوگو با خبرنگار فارس، در مورد برگزاري مسابقات ووشوي قهرماني کشور اظهار داشت: مسابقات ووشوي قهرماني کشور انتخابي تيم ملي از روز (جمعه) 4 اسفندماه و با رقابتهاي رده سني جوانان در ورزشگاه شهيد معتمدي تهران آغاز شده است. رقابتهاي جوانان طي روزهاي 4 و 5 اسفند در 2 بخش تالو و ساندا و در 3 رده سني 9 تا 12 سال، 12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال برگزار ميشود که نفرات اول تا سوم بخش تالو و نفرات اول تا سوم مشترک بخش ساندا به اردوي تيم ملي ووشوي جوانان اعزامي به رقابتهاي آسيايي فيليپين دعوت خواهند شد.

وي افزود: مسابقات قهرماني کشور بزرگسالان هم طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه 7 و 8 اسفند برگزار ميشود که نفرات برتر جواز حضور در اردوي تيم ملي ووشوي بزرگسالان اعزامي به رقابتهاي جهاني مالزي را به دست خواهند آورد. در پايان مسابقات اسامي نفرات اردو نشين اعلام ميشود و از 19 فروردين ماه اردوها برگزار ميشود.

مدير فني تيمهاي ملي ووشو، گفت: بعد از اينکه مسابقات قهرماني کشور به پايان رسيد جلسهاي با مسئولان فدراسيون برگزار خواهيم کرد تا در رابطه با کادر فني تصميم گيري شود. به هر حال تعداد نفرات کادر فني در هر رده بايد مشخص شود. در حال حاضر ما 8 تيم در بخش مردان و بانوان به عنوان تيم ملي داريم. به عنوان مثال تالو و سانداي بزرگسالان، تالو و سانداي بانوان که در کل 4 تيم ملي ميشود و تيم ملي بانوان و مردان تالو و سانداي نوجوانان که در کل 4 تيم ملي ميشود.

وي در ادامه افزود: ما اگر سرمربي چيني براي همکاري به تيم ملي بانوان دعوت کنيم، قطعا هدايت تيم ساندا در بخش جوانان و بزرگسالان را بر عهده وي واگذار خواهيم کرد.

اوجاقي خاطر نشان کرد: تمام مطالبي که به آن اشاره شد در جلسهاي که قرار است برگزار شود بررسي ميشود تا در مورد تمام اين صحبتها تصميم گيري شود. اصلا بايد ببينيم که بودجه فدراسيون اجازه ميدهد که يک سرمربي انتخاب کنيم که در کنارش 2 مربي باشد. ما سال گذشته در کادر فني يک سرمربي داشتيم با يک مربي و در يک دورهاي يک سرمربي چيني با دو مربي در بخش بانوان داشتيم. البته در جلسهاي که در فدراسيون برگزار ميشود بايد بودجه فدراسيون را بررسي کنيم و پس از آن وضعيت تعداد مربيان را مشخص کنيم.

مدير فني تيمهاي ملي در پاسخ به اين سؤال که شايعه شده شما ميخواهيد سرمربي تيم ملي شود و آيا اين موضوع صحت دارد يا خير، گفت: هنوز براي سرمربيگري تيم ملي به من پيشنهادي نشده اگر اين موضوع مطرح شود بايد شرايط را بررسي کنيم. البته تمام جمعبنديهاي جلساتي که در فدراسيون برگزار ميشود به اين صورت است که تيم ملي نتيجه بگيرد. مهم نيست چه کسي سرمربي تيم ملي باشد.

وي در ادامه عنوان کرد: ما دوستاني در خانواده ووشو داريم که ميتوانند براي تيم ملي خوب کار کنند. البته در گذشته هم عملکرد خوبي داشتهاند. اگر سياست فدراسيون و برنامهريزيهايي که وجود دارد اجازه دهد ما از نفرات بيشتري استفاده کنيم به نظرم بهترين روش است. سالهاي گذشته زماني که محمد جعفري سرمربي تيم ملي بود؛ من به عنوان مدير فني کنار تيم ملي بودم و در ردههاي ديگر هم به همين شکل بود. با اين روش به سرمربيان اجازه داده ميشد که در تيمهاي ملي خودشان کار کنند و مدير فني هم روي بحثهاي کلان فني و گزارش دهي تمرکز داشته باشد.

مدير فني تيم ملي در پاسخ به اين سؤال که آيا فرهاد فتحي مربي تيم ملي در بازيهاي آسيايي گوانگجو در کادر فني اعزامي به مسابقات پيش رو حضور خواهد داشت يا خير، گفت: يکي از گزينههايي که در ذهن من وجود دارد، فرهاد فتحي است. ما نفرات زيادي در هر رده داريم که قهرمان بودهاند، قهرمان ساز بودهاند، علم اين رشته را داشتهاند و در کنار تيم ملي زحمت کشيدهاند.

اوجاقي در پاسخ به اين سؤال که شما در مصاحبه قبلي خود اظهار کرده بوديد که يکي از ملاکهاي اصلي براي انتخاب مربيان تيم ملي؛ کار کردن با مربيان چيني است، آيا همچنان ملاک انتخاب مربيان به همين صورت است يا خير، خاطرنشان کرد: رامين موحدنيا، فرهاد فتحي، محمد جعفري و يکي دو نفر از دوستان جز همان افرادي هستند که با مربيان چيني کار کردهاند و در واقع به ملاک ما نزديکتر هستند. اين نفرات علاوه بر اينکه کنار مربيان چيني کار کردهاند قابليتهاي ديگري هم دارند.

وي در پايان گفت: همه اين دوستان در يک مقطع به تيم ملي کمک کردهاند، اما چون در حال حاضر محدوديت بودجه وجود دارد، به دليل کوچک بودن مسابقات ما بايد ببينيم بيشتر کدام يک از نفرات بيشتر به تيم ملي ميتواند کمک کند که از آنها استفاده کنيم.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
براي برگزاري اردي آماده سازي
دو و ميداني کار المپيکي ايران راهي روسيه شد

ملي پوش دو و ميداني کشورمان براي برگزاري اردوي آماده سازي راهي روسيه شد.
00940278.jpg
به گزارش فارس، کاوه موسوي که بايد سال آينده در رقابتهاي مهم آسيايي و جهاني براي کشورمان چکش پرتاب کند، براي برگزاري اردوي آماده سازي خود راهي کشور روسيه شد.

موسوي که نفر اول پرتاب چکش ايران است، در المپيک 2012 لندن نماينده کشورمان بود و در مسابقات غرب آسيا هم در مکان دوم ايستاد.

وي پيش از المپيک نيز در روسيه اردو زده بود و به همراه مربي روسياش تمرين ميکرد.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
خطيب: بعضي ها به شدت مرا اذيت کردند

سرپرست فدراسيون کشتي گفت: بعضي افراد پيش از آغاز مسابقات جام جهاني کشتي فرنگي و آزاد به شدت مرا اذيت کردند.
00941832.jpg
حجت الله خطيب پس از قهرماني تيم ملي کشتي آزاد ايران در مسابقات جام جهاني کشتي آزاد در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين پيروزي را به اهالي کشتي کشورمان تبريک مي گويم و اميدوارم اين روند ادامه داشته باشد.

وي با اشاره به مقام نايب قهرماني تيم ملي کشتي فرنگي ايران در مسابقه هاي جام جهاني تهران ادامه داد: تيم کشتي فرنگي ما نيز عملکرد قابل قبولي داشت.

سرپرست فدراسيون کشتي گفت: افراد خاصي پيش از جام جهاني به شدت مرا اذيت کردند و مقابل راه ما سنگ انداختند و در رسانه ها آبروي مرا بردند.

وي در خصوص گريه خود در زمان اهدا جوايز تصريح کرد: همين حرکت اين افراد باعث شد در زمان اهدا جوابز گريه کنم.

تيم ملي کشتي آزاد ايران با پيروزي 6 بر يک مقابل روسيه براي دومين سال پياپي قهرماني جام جهاني کشتي آزاد در تهران شد.

تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان نيز در غياب محمد بنا معمار کشتي فرنگي و مدال آوران المپيک در جايگاه دوم جهان قرار گرفت.

در ديدار امروز ايران مقابل روسيه حسن رحيمي، مسعود اسماعيل پور، صادق گودرزي، احسان لشگري، حامد تاتاري و کميل قاسمي از سد حريفان خود گذشتند و مهدي تقوي کشتي را به حريف خود واگذار کرد.

تيم ايران در اين مسابقات به ترتيب از سد تيم هاي ژاپن، بلغارستان، گرجستان، آمريکا و روسيه گذشت و روي سکوي قهرماني مسابقات جام جهاني براي دومين بار پياپي ايستاد.

اين قهرماني چهارمين عنوان قهرماني تيم ملي کشتي آزاد ايران در مسابقات جام جهاني است.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
جردن باروفس:کشتي بايد در المپيک باقي بماند

کشتي گير آمريکايي و دارنده مدال طلاي المپيک لندن در وزن 74 کيلوگرم کشتي آزاد گفت: ورزش کشتي با توجه به طرفداراني که دارد، بايد در المپيک باقي بماند.
00940565.jpg
ارنست جردن باروفس عصر امروز (جمعه) در گفت و گو با ايرنا اظهار کرد: کشتي يکي از ورزش هاي برتر و پرطرفدار دنياست از اين رو بايد در المپيک باقي بماند.

وي افزود: به نظر من بايد فيلا براي حفظ کشتي تلاش کرده و پس از مذاکره با ioc بتواند اين رشته را کماکان در الميپک نگه دارد.

کشتي گير وزن 74 کيوگرم تيم آمريکا بيان کرد: کشورهاي صاحب کشتي دنيا بايد با يکديگر متحد شوند و از حذف کشتي در رقابت هاي الميپک جلوگيري کنند.

باروفس يادآور شد: اگر کشورهاي صاحب کشتي دنيا با هم متحد شوند قطعا کشتي در المپيک باقي خواهد ماند.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
پيام تبريک رويانيان به مناسبت قهرماني تيم ملي کشتي ايران؛
بايد دست تک تک کشتيگيران را بوسيد

مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: بايد دست تک تک کشتيگيران فرنگي و آزاد که افتخار بزرگي را آفريدند بوسيد.
00942733.gif
محمد رويانيان در گفتوگو با خبرنگار فارس در خصوص موفقيت کشتيگيران آزاد و فرنگي کشورمان در جام جهاني 2013 تهران اظهار داشت: اين پيروزي و موفقيت بزرگ را که پس از المپيک باز هم ثابت کرد که کشتي متعلق به اين مرز و بوم است را به تمام جوانان ايراني، کشتيگيران و خانوادههاي بيادعايشان تبريک ميگويم.

وي افزود: کسب مقام قهرماني جهان در کشتي آزاد و نايب قهرماني کشتي فرنگي که کمتر از قهرماني نيست ثابت کرد که بايد دست تک تک اين کشتي گيران را بوسيد که دل مردم ايران را در آستانه سال جديد شاد و خرم کردند.

رويانيان ادامه داد: اميدوارم يک روزي فوتبال هم افتخاراتش مانند کشتي باشد و در عرصههاي مختلف بدرخشد تا مردم از آن لذت ببرند. ما جواناني را در مسابقات جهاني ديديم که به عشق مملکت خود جسورانه جنگيدند و پشت حريفان را به خاک ماليدند. اين باعث غرور و افتخار ما است که اميدوارم باز هم در عرصههاي جهاني اجرا شود. البته نقش مردم و يکدلي آنها نيز تمام جهانيان را انگشت به دهان گذاشت و بايد به اين مردم مثل هميشه افتخار کنيم.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
محمدي: کار 3 ماه را در 45 روز انجام داديم

مربي تيم ملي کشتي آزاد ايران، تيم روسيه را بسيار خوب و کشتي بلد دانست.
00030613.jpg
غلامرضا محمدي، پس از قهرماني ايران در جام جهاني کشتي آزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار سختي داشتيم، چون بعد از اتمام ليگ کشتي زمان کوتاهي براي آماده سازي تيم ملي در اختيارمان بود. بايد کار سه ماه را در 45 روز با بدنهاي فرسوده و ناآماده انجام مي داديم.

به گزارش فارس،وي افزود: به خاطر قهرماني به مردم تبريک مي گويم و خوشحالم که توانستيم با شکست روسها در فينال انتقام کشتي فرنگي را بگيريم. اين تيم روسيه را در جام ياريگين ديده بودم و تيم بسيار خوب و کشتي بلدي بود، اما خوشبختانه با همت بچهها و حمايت تماشاگران به قهرماني رسيديم.

وي همچنين درباره شکست مهدي تقوي در فينال اظهار کرد: مهدي هجومي کشتي مي گرفت، اما متاسفانه نتوانست کاري را که ما از او ميخواهيم انجام دهد. البته داوري هم در شکست او بيتاثير نبود. او يکي از بهترينهاي کشتي آزاد دنياست، ولي متاسفانه امروز روز مهدي نبود.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
زنجان قهرمان ووشوي جوانان کشور شد

رقابت هاي ووشوي قهرماني جوانان کشور(پسران) درحالي با قهرماني تيم زنجان به پايان رسيد که 85 ووشوکار در دوبخش ساندا و تالو جواز حضور در اردوي آماده سازي تيم جوانان ايران را کسب کردند.
00940693.jpg
به گزارش ايرنا، اين مسابقات که حکم انتخابي تيم جوانان ايران را داشت از صبح روز جمعه با حضور 320 ووشوکار از 32 استان در 2 بخش ساندا و تالو در مجموعه ورزشي معتمدي تهران آغاز شد و شنبه شب با قهرماني تيم زنجان به پايان رسيد.

اين پيکارها در رده هاي سني( 9 الي 12 سال، 12 الي 15 و 15 الي 18 سال) برگزار شد که درپايان تيم زنجان در مجموع دو بخش ساندا و تالو با کسب 7 مدال طلا، يک نقره و 2 برنز قهرمان شد.

تهران الف با کسب 4 مدال طلا، يک نقره و يک برنز دوم شد و اصفهان با کسب 3 طلا 5 نقره و 3 برنز برسکوي سوم ايستاد.

درپايان اين مسابقات 85 ووشوکار (33 سانداکار و 52 تالوکار) جواز حضور در نخستين مرحله اردوي آماده سازي تيم جوانان ووشوي ايران که اول ارديبهشت ماه آغاز مي شود را کسب کردند.

تيم جوانان ايران مي بايست خود را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا که مردادماه در شهر مانيل پايتخت فيليپين برگزار مي شود، آماده کند.

رقابت هاي ووشوي قهرماني بزرگسالان کشور نيز طي روزهاي هفتم و هشتم ماه جاري در مجموعه ورزشي معتمدي تهران برگزار مي شود.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
پشت پرده حذف کشتي به روايت رئيس کميته ملي المپيک ايران
عليآبادي: حذف کشتي تصميم غلطي بود

رئيس کميته ملي المپيک ايران حذف کشتي از المپيک را تصميمي غلط و غيرکارشناسي شده دانست و گفت: با فدراسيون بينالمللي کشتي و کنفدراسيون آسيايي کشتي درباره موضوع مذکور مکاتبه شده است.
00940896.jpg
به گزارش خبرگزاري فارس از گيلان، محمد عليآبادي عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حذف کشتي از المپيک، اين موضوع را تصميمي غلط و غيرکارشناسي شده دانست و افزود: تصميم مذکور هنوز در هيئت اجرايي تصميمگيري نشده است.

عليآبادي از تشکيل کميته بررسي حذف کشتي از المپيک در ايران خبر داد و تصريح کرد: نسبت به موضوع مذکور واکنش سريع، فوري و جدي نشان داديم و با آن مخالفت کرديم.

وي خواستار بازگشت کميته ملي المپيک از تصميم خود مبني بر حذف کشتي از المپيک شد و بيان کرد: با فدراسيون بينالمللي کشتي و کنفدراسيون آسيايي کشتي درباره موضوع مذکور مکاتبه شده است.

رئيس کميته ملي المپيک با بيان اينکه با بيش از 100 نفر از رؤساي کميته بينالمللي المپيک کشورها مکاتبه شده است، يادآور شد: دلايل غيرکارشناسي بودن حذف کشتي از المپيک در مکاتبههاي مذکور اعلام شده است.

عليآبادي فشار کشورهاي کشتيخيز دنيا را موجب عدم تحقق حذف کشتي از المپيک عنوان کرد و افزود: مسابقات جام جهاني کشتي در ايران فرصت مناسبي براي رايزني با روساي فدراسيونها و مسئولان کشتي کشورهاي مختلف بود و اين امر با حضور آنها بررسي شد.

*180 کشور دنيا عضو فدراسيون کشتي هستند

وي با اشاره به عضويت 180 کشور در فدراسيون کشتي خاطرنشان کرد: کشتي يک ورزش ريشهاي بوده و در بسياري از کشورهاي دنيا مفاهيم اخلاقي و اعتقادي در اين ورزش شکل گرفته است.

رئيس کميته ملي المپيک ايران بسياري از کشتيگيران مانند مرحوم تختي را داراي شخصيتهاي والا و ارزشمند خواند و اظهار کرد: واکنشهاي مختلف موجب ميشود که کشتي در المپيک ماندگار شود.
 

AiDa

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
پيروزي وفايي مقابل قهرمان سابق اسنوکر جهان

حسين وفايي اسنوکر باز ايراني که در سال 2011 قهرمان جهان شده است در دومين ديدار خود در مسابقات تايلند به يک پيروزي با ارزش دست يافت.
00029535.jpg
حسين وفايي در اين مسابقه توانست با نتيجه خيره کننده 4 بر صفر و با اقتدار کامل حريف قدر تايلندي خود "آتاسيت ماهيتي" نفر اول رنکينگ اسنوکر کشور تايلند و قهرمان جهان در سال 2007 را در شرايطي که ميزبان قهرمان کشورمان نيز بود با شکست بدرقه کند.

به گزارش مهر، قهرمان اسنوکر کشورمان بايد در مرحله يک چهارم نهايي اين دوره از مسابقات امروز (جمعه) به مصاف ديگرحريف قدر تايلندي خود يعني "سومچاي کائوسامران" برود. ديدار حسين وفايي ايوري قهرمان کشورمان مقابل نماينده برتر تايلند آتاسيت ماهيتي از طريق شبکه ورزشي تايلند تحت پوشش زنده تلويزيوني قرار گرفت.
 
بالا